Alla inlägg under november 2007

Av cam - 1 november 2007 16:44

Idag kom mitt plugg ivägen av den diskussion mellan mig och Limpan. Vi snackade om att man var trött på att träffa random people, alt. en-för-natten. Det är dags för något mer nu.

Hur ska man träffa någon som man inte bara ser på söndagen och sen inte mer? Krogen....jaa man vill ju inte träffa någon på krogen men samtidigt så kan jag inte träffa någon på skolan i Borlänge, det är rätt dött där.

Så krogen då..... Man vill inte bli raggad på (eller ragga själv) på dansgolvet. Det känns corny. Plus att många väljer att påbörja förspelet där. Men jaa...går de igång på det så :). Och sedan har vi det där med att bjuda på något att dricka...... Tjejer kan inte göra det. Veeet att många kommer säga att jo det kan dom visst det, men hur vanligt är det med en tjej som bjuder på något? Vet inte om det beror på att vi är snåla eller om vi helt enkelt tycker att det är inte vår grej. Plus att man nu börjar inse vad som, oftast, vill när någon bjuder på något. Antaligen få ett ragg att gå hem med. När man var yngre förstod man inte på samma sätt.... Nu fattar man att man kanske iallafall måste stanna kvar och snacka ett tag.

Och ragga.....jag kan inte ragga. Har aldrig kunnat. Sen har man fått höra någongång att man HAR raggat på någon, men då är det oftast inte ens meningen. Jag kan ju inte ragga! Vi insåg att linjen är väldigt tunn mellan att ragga och inte ragga. Tydligen kliver man över den linjen då man inte menar det. Men LÄR mig att kliva över linjen till att ragga. Ha....ragga låter brutalt....men ni fattar :)

Vi diskuterade även hur många som var ute på krogen en kväll som VILLE träffa någon och inte bara en-för-natten. Vi tänkte om 300 pers är ute så borde kanske 50-100 vilja ha något mer? Fast dom träffar man ju aldrig. De kanske inte heller raggar?

Har bott i Falun i ett år....och har hittils inte träffat någon bra. Alltså, ska ju inte säga att de jag träffat har varit DÅLIGA....meen.... Jag lämnar det så :)

Haha....insåg att jag kanske låter desperat, det är jag inte ....skulle bara vara trevligt med någon. Plus att jag försöker reda ut det här, var man träffar någon....och hur bra krogen är för det egentligen.

Och sen har vi ju det här som jag tagit upp förut: Varför får man intresse från håll som man inte vill ha? Och noll intresse från de man i själva verkat vill ha det ifrån? Börjar undra om jag har en skylt i pannan där det står: "Jag är inte intresserad. Men kom gärna och gör ett försök ändå". Please.....


Är det oss det är fel på som inte hittar dom eller alla andra? Ohh....don´t even go there.... Det vill man inte veta :)


Bloggar mer ikväll!


Puss


Ovido - Quiz & Flashcards