Direktlänk till inlägg 15 mars 2011

Möte

Av cam - 15 mars 2011 21:48

Dagen har varit produktiv faktiskt! La upp mitt CV på en sida och efter en kvart ringde det en rekryterare som jag ska träffa imorgon. Det handlade om administrativa jobb på kontor och receptionsjobb, lite sådant grejs. Ärligt talat kommer jag inte ihåg vad han sa för jag blev så nervös när det ringde. Men tror det var något sånt.

Har även sökt en del boende men tyvärr har ingen hört av sig, så det blir väl att sitta hela kvällen imorgon och kolla upp fler. Boende är svårt. Visst det finns sjukt mycket men det är ju så enormt dyrt här så när man har sållat ut så är det inte så många alternativ kvar. MEN någongång ska jag väl hitta något, annars får man väl ta in på hostel till manfår något. Inget som direkt ingick i min plan men ändå!


Den här nuvarande lägenheten då. Ja...vi bor ju för närvanade tre stycken här, men Angelicas kompis sover borta varannan natt typ. För att beskriva lägenheten: Ni som vet hur stort mitt flickrum i Björsjö är.....rummet där vi sover tre i är lika stort. Sedan har vi badrum och kokvrå.

För er i Falun: Rummet där vi sover är MINDRE än mitt rum i Falun. Skulle tippa på att vi bor på 18 kvadrat. Det är grejer överallt. Men det får gå, jag var ju beredd på att leva i en resväska ett tag.


Nu blir det äggmacka och gröt och lite Big Brother på det, nu när Angelica äntligen kommit hem. Hon jobbar över varje kväll. Busy kvinna det där. Möte

 
 
Ingen bild

Sara

15 mars 2011 23:38

haha okej :) nu vet jag. håller tummarna för dig imorgon! kram

 
Ingen bild

Elin

16 mars 2011 09:41

Huvudsaken är ju att du fått jobb. Heja heja! Håller mina tummar! Jag kollade resor till sthlm idag och så kollade jag till london. Det kostar 150 spänn tur och retur till london, till sthlm kostar det samma tid 1500! haha!

 
Ingen bild

Hets

17 mars 2011 20:34

Men gud vad bra att det ringde på en gång. Dom där britterna är på hugget. Annars är ju bo nära varann rätt mysigt...haha. Klart du hittar nåt snart, alla vill väl ha inneboende med tanke på vilka hyror det är. Lycka till nu, glöm inte att du är i den bästa staden i Europa (enligt mig). Kramar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cam - 9 augusti 2011 14:19

Det som nu pågår i London är galet. Runt omkring där jag bor plundras och förstörs det. Efter jobbet igår bestämde jag och min kollega oss för att gå till lokala puben där hennes syster jobbar. Moa bor i Hackney och igår plundrades affären som ligg...

Av cam - 5 augusti 2011 23:58

När katten är borta dansar råttorna på bordet heter det ju, men i det här fallet är det snarare; när Natalia är borta passar Camilla och Lisa på att tjafsa. Små värdsliga saker som hushållskassan. Som vi enligt Lisa inte behöver ha. "För vi bor ju ba...

Av cam - 5 augusti 2011 19:17

Jag har hört att det finns folk som har tröttnat på att gå in på min blogg och för femtioelfte gången läsa rubriken "I had a beautiful night in London". Jag ska försöka bättra mig lite.   Vad har hänt sen sist? Som ni ser på inlägget så kan jag ä...

Av cam - 11 april 2011 12:58

Ytterligare en helt underbar helg i London. Som jag sa till Angelica igar: "Vi far sluta ha sadana har bra helger for vi kommer snart sluta uppskatta dom." Ska gora en san dar dryg sammanfattning av helgen igen, forstar om ni trottnar pa dessa lang...

Av cam - 8 april 2011 12:51

Jag tyckte intervjun gick bra maste jag saga. Jag var inte alls nervos... Kanske ar ett daligt tecken? Dock sa hon som intervjuade mig att de aven skulle intervjua internt, vilket genast gor att chansen kanns ganska liten. MEN, man ska aldrig saga al...

Ovido - Quiz & Flashcards