Alla inlägg under juni 2008

Av cam - 17 juni 2008 20:01

Efter ett samtal med Mr Limp insåg  jag att jag aldrig kommer hinna vara gift i 40 år. Tror ju inte att jag kommer gifta mig innan 30. Och skulle jag det skulle det innebära att jag skulle bli runt 90 år vilket, med mitt leverne, är en omöjlighet. Okej...jag vet inte om jag direkt är en sån person som siktar på att hitta någon att leva lycklig med i 40 år. Hell, jag vet inte ens om jag vill gifta mig. Sådant kan man ju inte helt och hållet veta i förväg. Och sedan vet jag inte om det spelar så stor roll hur länge jag kommer vara gift...men hur som helst, jag kommer aldrig vara gift i 40 år.

Av cam - 17 juni 2008 16:10

Sorry för mitt värdelösa inlägg igår. Men jag hade så tråkigt och tänkte att jag kunde blogga. Hade dock inget att blogga om så det blev så dåligt. Well. Let us just leave it and move on.


Jag vill dricka viiiiiin. Ska iallafall göra det imorgon. På vinst eller förlust. Ska dricka till matchen och sedan KANSKE KANSKE möta upp grabbarna efteråt. Om de ska stanna. Vilket jag hoppas att de gör. Jag vill ut. Börjar ju inte förrän 4 på torsdag.


Btw....träffade på Skabbet på Etage i lördags. Det var över ett år sen sist tror jag. Inte för att jag vet om jag tyckte det var speciellt spännande. Nej för fan...han gav mig ju skabb ju. Det värsta jag ever haft.


Var tvungen att göra mig dum och maila italiano...well, behöver ju mitt kort så.


Har varit lite produktiv idag... fått lite städning gjort. Ska snart göra ett till ryck!

Av cam - 16 juni 2008 23:23

Man ska alltså sätta ett X framför det man gjort


(X) Rökt en cigarett

(X) Druckit så mycket att du spytt

( ) Krockat någons bil

( ) Stulit en bil

(X) Varit kär

(X) Blivit dumpad

(X) Haft sex på offentlig plats

( ) Fått sparken, uppsagd

(X) Sagt upp dig

( ) Smygit ut ur dina föräldrars hem

(X) Blivit påkommen av någon när du har sex

(X) Haft känslor för någon som inte känt tillbaka

( ) Blivit arrestrerad

( ) Gått på en BLIND DATE

(X) Ljugit för en vän

(X) Skolkat

( ) Sett någon dö

( ) Varit till Kanada 

( ) Varit till Mexiko

(X) Flygit flygplan

(X) Gått vilse

(X) Rest runt i Sverige

( ) Besökt Washington DC 

(X) Simmat i havet

( ) Känt som du skulle dö

(X) Gråtit dig till sömns

(X) Lekt tjuv och polis

( ) Nyligen ritat med färger

(X) Sjungit karaoke

(X) Betalat för maten med enbart mynt
(x) Gjort något som du lovat dig själv aldrig göra

(X) Busringt

(X) Skrattat så mycket att någon dryck kommit ut ur näsan

(X) Fångat en snöflinga på tungan

(x) Dansat i regn

(X) Skrivit till Jultomten

(X) Blivit kysst under en mistel

(X) Sett solen gå upp med någon du tyckt om

(x) Blåst såpbubblor
( ) Grillat på en strand

(X) Gått på en fest du inte var bjuden till

( ) Åkt rullskridskor

(X) Åkt skridskor


Av cam - 16 juni 2008 21:41

Fick ett sms av min norrman idag där han skrev:

"Horte nettop om en svensk brannsjef, som skyldte på brennende fugler som årsak til spredning av skogbrann. Hahaha..."

Detta låter ju helt sjukt så klart. Jag fattar inte vad denna brandchef kan ha menat med detta. Fågeln Fenix? HA. Beats me. Fattar varför norrsken reagerade på detta.

Nu letar jag efter något dumt som gjorts i Norge, som ett svar, och det borde väl inte va så svårt....

Ha det!

Av cam - 16 juni 2008 20:02

Har haft en av de lataste dagarna på länge måste jag säga. Jag kommer drömma om yatzy inatt om jag säger så.


Annars är läget lugnt. Har det ganska chill nu. Jobbar inte förrän på torsdag. Sedan bär det av till Ludvika för att fira midsommar med vännerna. Blir lugnt för min del, då jag jobbar på midsommardagen.


Btw...jag vill prova på en centerstrut.

Av cam - 15 juni 2008 19:56

Har fått höra att jag är dålig på att uppdatera bloggen haha, såå nu gör jag ett försök. Har varit så mycket skit på sistone att jag inte orkat blogga. Men nu måste det fan vara slut.


Hade en sjukt rolig helg förra helgen. Först party i Falun med killarna på fredagen och sedan födelsedagsfest hos Marie på lördagen. Misstaget vi gjorde på lördagen var att inte stanna hos Marie utan istället gå till uteserveringen. Big misstake. Vi skulle ha stannat inne för där hade vi riktigt trevligt.

Fredagen då...träffade på någon skum människa. Har inga ord för det. Men irriterad blev jag och vet att det är någon jag kommer hålla mig undan framöver.


Igår hade jag, Sara och Emil fotbollskväll. Sedan hur fotbollen gick...ja det vet väl de flesta och jag behöver inte nämna det. När jag och Sara blev övergivna av Emil så körde allsången igång. Vi sjöng...och sjöng...och sjöng.... Hade på musiken på högsta volym. Ångest över det idag. Vet vad grannarna kommer säga.


Hamnade på Etage igår. Vilket SÖG. Kände hur min feststämning dog så fort jag kom in.

Nu passar det att lägga in det klassiska citatet från Glamour: "Du är italiensk. Du har så mycket passion. Slösa inte bort allt på mig." Inte för att jag vet inte det stämde så mycket. Men men :) Kan iallafall konstatera att utrycket "The chase is better than the catch" stämmer sjuuuukt bra. Trodde inte att jag skulle lyckas med det där...men när jag väl gjorde det så var det inte lika kul som jag trodde. Men...ser det som en victory för mig.


Har haft Pernilla hos mig torsdag-lördag. Det har varit riktigt najs. Vi har lagat mat, sett på film, spelat spel och haft en rejäl shopping-spree. Göttans.


Har en lat dag idag.....får inte för mig att göra något.

Av cam - 6 juni 2008 11:25

Jag vill dricka alkohol ikväll! Men ingen att dricka med. Var längesen jag satt och drack vin i min ensamhet...kanske skulle ta det ikväll? Ibland så gillar jag ju mitt eget sällskap väldigt mycket.

Kan ju åka till Ludvika och festa med dom där...men näää det går inte. Jag orkar inte. Klarar inte av vetskapen att DOM är där. Funkar inte.


Tänkte gå ut och sola, men för det första är det så varmt ute att man dör. Och för det andra är det trist att ligga och sola själv.

Av cam - 4 juni 2008 14:36

...det känns mycket sommarfräscht måste jag säga.

Har haft picnic med Sara nere vid Kålgårn idag. Rökt kycklingfilé och potatissallad. Jordgubbar. Melon. Sol. Musik. Trevligt sällskap. Så nu kan jag sitta inne ett tag med gott samvete. Ska försöka få med mig Emil till affären sen.


Nu är skolan slut för sommaren. Helt ärligt är det med blandade känslor. Så skönt att bli av pluggandet. Den här terminen har gått bättre för mig än förra. Iallafall klarat 3 av 4 kurser. Jag har ryckt upp mig. Börjat plugga. Och kommit tillbaka till mitt vanliga humör. Så du kan vara lugn Carro, jag ska inte vara kär och glad på ett tag :)


Ångesten inför att åka till Ludvika i helgen är stor. Ska bli kul att fira Marie och festa med det gamla gänget från back in the days. Men vill inte ha en close encounter med en viss person och "den nya". Det gör ont i mig när jag tänker på att det kan hända. Han vet att jag kommer vara där, och han vet hur jobbigt jag tycker det är. Så för min skull hoppas jag att de håller sig undan. Skulle inte klara det just nu.


Annars då....

Joo...

Igår ringde de från jobbet och frågade om jag ville jobba imorgon. Plocka varor. Börja kl 6 och sluta mellan 12 och 14. Bra att jag får jobba i juni, för då får jag pengar i juli. Frågade om mitt schema... Hon var förvånad över att jag inte fått något men hon skulle ringa idag eller ge mig det imorgon. Jaa...kan ju vara bra att veta hur jag ska jobba. Känner det i hela kroppen att jag kommer jobba under hela P&L. Jävla skit. Bara för att jag har biljett.

Ovido - Quiz & Flashcards