Alla inlägg den 29 november 2007

Av cam - 29 november 2007 20:13

Inatt drömde jag att jag var uppe i Sälen och hälsade på. Alla som jag jobbade med örra året var uppe i år igen (plus lite skumt folk från L-a.....hmm...vart får man allt folk ifrån egentligen!?). Jag hade ingenstans att sova...och ingen erbjöd sig. Jag fick inte sova hos någon. Vet att jag kände att så här ensam har jag aldrig känt mig förut. Men snackade med Tobias om min dröm idag, och han åker upp i helgen och han sa att jag alltid hade sovplats där. Puh. Känns skönt att man har folk som tar hand om en. Hemköpspeople håller ihop i vått och torrt.


Insåg idag när jag åkte hem på bussen att jag hatar folk! Jag var irriterad på de som satt framför mig på bussen och snackade om tentor med sina förfinade, tillgjorda dialekter. Irriterade mig på folk som gick på bussen. Men som inte det vore nog.... Det värsta kom när jag satt på 702an från Östra Hamngatan. För det första var det svinkallt på bussen. För det andra skulle de, givetvis, byta chaufför och den nya var alldeles för sen. För det tredje så var det tanter som klagade och gnällde. För det fjärde, när bussen väl gick (5 minuter försent) hör man hur en alkis kommer gormandes och härjandes utanför bussen. Slår på bussfönstret. Till slut inser väl cahuffören att han måste stanna och släppa på honom. Väl därinne börjar alkisen skrika om "hur i helvete bussen kunde gå när chauffören ser att han kommer???". Efter ett tags tjafs sätter sig guben. För det femte....nej men hej och hå! Då har väl bussen kört fast!! Vi bara slirar...kommer ingenstans. Vi kör bakåt och framåt men inget händer....efter många om och men. Sedan ska väl folk gå av och på på ALLA busshållsplatser. Barnvagnar, rullatorer.....blä. Och som det inte vore nog så måste vi stanna vid varje övergångsställe miljoner gånger för att folk ska gå över vägen.

Satan......jag var ju kissnödig.


Puss

Av cam - 29 november 2007 16:43

Var någon (hmm hmm)som i en kommentar skrivit om den vackra staden BORLÄNGE. Alltså, jag trodde att det var några månader kvar innan det var 1a april !?!

Däremot väntar jag med spänning på Facebookgruppen "Vi som tycker att Camilla ska flytta till Borlänge". Hellre den än det andra alternativet "Vi som hatar Camilla". Som jag sa, jag skulle gå under om det gick med mer än 40 medlemmar i den senare.

Häromdagen uppmärksammade Tessan mig om en låt som jag glömt, jag var 6 år när den kom. Men som sagt, den låten skulle kunna vara ledmotivet till mitt liv. Ha!


Har slösat bort min värdefulla tid idag. Gick på en tvåtimmars föreläsning som var totalt katta. Helt värdelöst. Tycker synd om han som föreläste dock....han var ny på skolan och ny på föreläsningar. Men bara för det kan väl folk inte få slänga ur sig vilken skit som helst till honom? Jag blir så irri. Okej,....fine om det var ett skämt. Men undrar om han tog det som det? Satan, det går mycket idiotiskt folk på den där skolan.

Tur att OBS-klassen finns då, haha.


80tals fest på lördag..... Jaha, Camilla har ingen idé om vad hon ska ha på sig. Eller jooo..det har jag väl, men det känns som att jag blir att se ut som alla andra då. Men what a fuck, strunt samma. Jag ska träffa Madde imorgon på stan och vi ska g och shoppa lite.


Imorogon ska jag åka till L-a och träffa chiiifen på Willys. Håll tummarna för att jag får jobba där lite under jul. Ska ju ändå vara i Ludvika ett tag så det skulle vara ganska gött att få lite extra deniros . Det dumma är att jag då antagligen måste åka hem en del nu och öva på kassan. Allt är ju helt nytt för mig. Visst....jag har jobbat i butik över 5 år, men kassasystemet är ju helt nytt och en massa annat. Jobbarkompisarna är desamma vilket käns skönt.


Nu ska jag vika in tvätt!


Puss!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards