Alla inlägg under november 2007

Av cam - 7 november 2007 15:21

So you want me to bleed for you when my wounds finally started to heal. So you want me to cry for you when I smile, when my tears just dried. So you want me to die for you when my will to live never has been stronger. So you want me to sign for you as long as I can assure you to bleed.

Av cam - 7 november 2007 13:48

här är en länk för er som är intresserade av Birgittagården haha. Måste kolla upp vad min moster gjorde där egentligen. Hmmm.. hmm.

Såå Birgittagården nästa dåå....

Av cam - 7 november 2007 13:32

Jaa det var ett tips från min moster (står på någon kommentar på ett inlägg tidigare i bloggen). Birgittagården i Hosjö var det alltså. Okaaj, det är ju local iallafall. Måste kolla upp vad detta är för något haha. Kanske kunde vara något. Kanske tom. kan få med mig några andra? Anmäl er till mig då!


Blev ingen promenad igår, Sara var lite frusen. Så vi bakade scones och gjorde te istället. Gött var det fast blev sjukt mätt. Fanns tom. kvar idag till mig.


Limpan har varit här och hängt ett tag idag. Fick en paus i mitt pluggande då vilket var skönt. Men ska väl snart köra igång igen.


Det snöar..... Denna snö är lite tråkig, för man vet att det ändå inte kommer ligga kvar. Den är bara här på prao..... Snöar inte så värst mycket. Tydligen mer i Ludvika, enligt Sara.


Halsen börjar bli bättre. Har druckit massa te idag, mår nästan illa.


Blir plugg ikväll...suck. Det här känns tungt. Ska plugga fram till 8, sedan ska jag hänga i soffan hela kvällen. Njuta av att jag inte ska gå ut ikväll, hålla mig hemma en onsdag för en gång skull.


Känner bara för att ligga på sängen, ha tända ljus och lyssna på musik. Det är nog det som det blir ikväll. Få tid för mig själv och mina funderingar. Lät seriöst....det är inte så serisöst:)


Oro inför tentan på fredag.....det gör att jag blir totalt blockad. Får inte in något i huvudet då. Det här känns ju väldigt najs om jag får säga det. Pressen är enorm , från alla håll och kanter. Well.....


Puss

Av cam - 6 november 2007 16:05

Det bara kom. Okej att jag hade ont i kroppen igår och så....men tänkte att det kunde bero på något annat. Var i skolan idag och skulle göra uppgiften med Linne, kände mig lite trött men inte mer än så. Pluggade sen lite med Tessan till tentan och efter att vi käkat fick jag jätteont i huvudet och nu har halsen börjat göra ont.

Suck....så dålig tajming. Sitter här och dricker te och tagit alvedon. Ska snart gå ut och gå med Sara för att få lite luft. Funderar på att vara hemma imorgon och vila så jag orkar plugga till tentan på fredag. Får se hur jag känner mig ikväll. Tror Hanna gjorde mig lite sjuk nu på bussen hem från Borlänge. Haha....psykiskt. Hanna är nämligen lite sjuk. Och det gjorde mig mer hängig än vad jag redan var.


Okej pluggningen idag....det gick helt okej. Visst...det blev mycket skitsnack också. Är lätt hänt.... Jag har kommit på att jag inte kan gå med min klass längre haha. Vi gör varandra oseriösa :). Samtalen idag...jaa...de är ju ett bevis på hur oseriösa vi är. Vi går upp så mycket i att snacka om vad som är fel på oss, hemska tanke, och vad det är för fel på andra. Vi engagerar oss så mycket i att diskutera våra sorgliga, patetiska och innehållslösa liv att det till slut tar över allt annat och det är det enda som existerar. Haha....sjukt nog så är det ganska upplyftande att trasha sitt eget liv. Det känns faktiskt lite bättre efteråt då man fått klaga och sedan skratta åt allt. Fast det förändrar ju inte det faktum att skolan ändå går kässt.....

Fattar inte ens vad det är jag skriver om nu. Eller JAG fattar, men ingen annan gör nog det? HA!


Usch är helt sjukt trött.....är nog inte så pigg.


Hade tänkt att skriva ett upplyftande inlägg för en gång skull meeen det verkar inte liksom som att det är möjligt haha.


Ska dricka ur mitt te nu och klä på mig varma kläder för det är kaaaallt ute.


Pusss

Av cam - 5 november 2007 21:03

Måndag = Tvättstuga

Fick inte min normala tvättid, men det gick bra ändå haha. Har kommit fram till att jag är mer rutinmässig än jag trodde. Faktiskt. Blev knäckt igår när jag skulle boka tvättid och inte fick 19-22 utan 16-19. Haha.


Nu kurs idag. "Regionen i den globala ekonomin" yää yää. Ska läsa den fram till den 17 januari. Och fram tills dess kommer mitt sociala liv inte att existera. Vi har sjukt mycket att göra verkar det som. Jag fattar inte hur jag ska hinna med allt. Har första grejen på onsdag, den är inte stor men ändå....har ju omtenta på fredag.


Vet inte om jag nämnde för någon månad sen att jag köpte en underlagskräm som hette AGE-RENEW?? Iallafall så fick jag hjälp av en som jobbade på Åhléns. Hon sa att jag hade sån fin hy och bla bla. "Najs" tänkte jag.  Ja det är väl klart att hon tyckte att jag hade det om hon tyckte att jag behövde en underlagskräm som hette age-renew. Med min åldersnoja som jag har just nu så var det en smäll i ansiktet :) Jaja okej... det har lagt sig, fram tills nu. Var på Kicks i lördags och skulle handla glansspray. Då stoppade expediten ner några prover "schysst" tänkte jag. Idag kollade jag i påsen, och vad är det inte? Anti-age kräm!! Vad är grejen? Okej att de har prover som de vill bli av med. Men vaddå? Jag är 24....ska man börja förebygga redan nu???? Jag vet att detta inte är någon big deal, haha, men jag har sådan ångest över att fylla 25. En kompis sa till mig idag "Men vaddå vi är ju gamla". Naj! :) Jag tänker inte acceptera det än haha. Men jag undrar vad hon tänkte när hon la ner dom i påsen? "Hon ser sliten ut" "Det här är en som är i behov att fixa till rynkorna". Och vaddå....det var väl säkert påsar under ögonen! Jag har inte tid att sova längre. By the way.....hon var inte så ung själv. Nä men visst visst....sparka på den som redan ligger......you do that, what ever gets you through the night.....


Varför frågar man saker som man vet att man inte vill ha svar på? Man är ju dum dum dum.


Imorgon ska jag till skolan och träffa Linnea, sedan blir det hem och plugga till tentan. Shit om jag inte klarar denna heller....då har jag bara två tillfällen kvar. Pressen ligger på mig nu....oh la la.


Ska ringa till en kompis nu.


Grattis tll min kusse som fyller år idag!


Puss!

Av cam - 4 november 2007 19:58

Har druckit nästan 1½ liter cola idag plus ätit chokladmunk. Mumma! Men det är jag värd idag.....var lite segt imorse, mådde inte tipptopp haha. Men det fixade sig ganska snart.

Var ju utgång igår, Moneybrother på Harrys. Kul var att det ofta är samma sak: Först är man väldigt många och när det kommer till kritan så ramlar en efter en bort :) Meen det var ingen fara, vi hade riktigt kul vi som hängde kvar haha. Florence Valetin var förband....måste erkänna att minnena därifrån är lite svaga haha. Kommer ihåg att det var mycket dans iallafall. Är inte så inne på Florence....men det funkade ju tydligen iallafall haha. När vi stod och väntade på att Moneybrother skulle börja sa Sara att hon inte kände sig så bra, kändes som att hon skulle svimma så vi bestämde oss för att gå ut och ta lite luft. Men innan vi kom ut från dansgolvet ramlade Sara ihop, jag och en annan tjej som stod där fick dra upp henne. Vi försökte koma ut från dansgolvet och jag kände mig som världens "coming through coming through" där jag gick och hauserade "Vi måste komma fram, hon svimmar" om och om igen:). Sedan svimmade Sara precis när vi kom ut från dansgolvet. En vakt kom fram och hjälpte mig och jag gick och hämtade vatten. Sedan hjälpte vakten mig med Sara så att hon kom ut, och vi stannade ute ett tag så hon fick dricka upp vattnet. Vi ställde oss lsedan längst bak och lyssnade på Moneybrother och då var hon på G igen hehe. Vi dansade och röjde loss.

Kvällen bestod av mycket skratt, tack vare: limbo, "JAG KOMMER SNART", jag har aldrig..... Hur som helst så var det KUL.

När vi gick till Donken fick jag för mig att jag inte skulle äta något....vet inte om jag försökte inbilla mig att jag lever nyttigt eller något sånt haha. Men det ångrade jag imorse när jag vaknade.....skulle ha ätit och druckit innan jag gick och la mig. Men kan ju inte dricka mitt klorvatten hemma.....fy.

Haha....jaa Camilla gjorde väl bort sig ett par gånger under kvällen. Bla. så klampade jag in i fel lägenhet efter att jag varit ute och lämnat en biljett till Limpan. Haha..... Jag gick upp en trappa för långt i Saras trappuppgång! Jag öppnar dörren och klampar in! Inser att så här ser det inte riktigt ut hemma hos Sara....men tänker inte så mycket på det. Där står en tjej som skriker "Ååh" och blir rädd. Jag känner mig som en idiot och börjar stamma. Kommer inte ihåg vad jag säger. Säger något i stil med att ja aldrig varit här förut (vilket självklart är LÖGN). Sedan kommer hennes katt som jag råkar släppa ut i trapphuset. Så jag får jaga efter katten så att den kommer tillbaka till lägenheten. Stackars tjej.....där står hon och fixar sig hemma och sedan kommer en okänd tjej och drar upp dörren och kliver in. Ja herre......

Det är därför man alltid ska låsa dörren i sin lägenheten. Som jag gör. Och det kommer hon säkert alltid göra efter detta hahaha.

Kvällens kommentar var då: "Ja men det är ju du! Kände inte igen dig, du var ju snygg ikväll!" Haha.....jag kan bara skratta åt det. Vet inte hur man ska tolka det hahaha...hmmmm. Tack för den säger jag bara.


Tenta i fredags.... Alltså jag vet inte alls hur det gick. Det kändes inte som att jag kunde det som var relevant....de teorier hon var ute efter. Jag svarade bara på sådant som var självklart. Haha. Jag tror inte att jag kommer klara det, men det gick bättre än jag trott och jag gjorde verkligen mitt bästa. Och även om jag inte tror att jag komemr klara det så kommer jag ändå bli besviken om jag inte klarar den. Jag vet....skumt resonemang men... Får väl domen inom två veckor.

Vid halv 5 var det dags att hämta Emma vid tåget. Vi gick förbi på systemet och köpte vin till kvällen och lördagen och sedan bar det av till ICA för att köpa saker till tacos. Det var så gott...och jag åt för mycket. Mådde dåligt hela kvällen. Färgade håret på Emma, drack lite vin och kollade på Idol. Finally.... det finns en gud. Sam åkte ut. Okej, han gjorde det bra i fredags....men han har passerat sitt bäst-före-datum för längesen.


På lördagen åkte vi till Kupolen för att shoppa, vi ville hitta något att ha på oss på kvällen. Men jag blev besviken.....hmm... Hittade bara ett par skor, ett glansspray och ett par leggings. Inget att ha på sig. Men men.....

Sedan var det hem och slappa som gällde. La oss i sängen och soffan och kollade på Almost Famous. Sedan körde vi igång och drog till Sara.


Det har varit grymt kul att ha Emma här. Hoppas hon kommer snart igen. Man ses allt för sällan. Så kan ju bara säga till dig Anders, som var skeptisk för ett halvår sen: Du hade fel :) Visst folk ÄR lata av naturen....meen det finns undantag. Okej, det tog ett halvår men ändå haha.


Ska strax hoppa in i duschen... Nu kurs imorgon. Känns väl så där. En av lärarna vi ska ha är den vi hade i den senaste kursen, vilket känns tungt. Känns inte som att hon gillar oss så mycket. Vi lever väl inte upp till hennes krav direkt.... Och de är höööööga. Eller så är vi helt enkelt kassa. Eller obs-klass som Carro kallar oss.


Jag hatar söndagar.... Känner mig mer ensam på söndagar. Denna jävla söndagsångest. Man har tid att tänka. Vet att man ska upp dagen efter till skolan. Vet att man har massa med skolan att göra. Usch....omtenta på fredag igen.... Klarar jag inte tentan denna gång vet jag inte vad jag gör.... Tredje gången jag gör tenta i den kursen.... Tufft. Ska verkligen plugga till det denna vecka. Måste.

Nej ska sluta tycka synd om mig nu. Haha, vet att det kommer komma tillbaka imorgon igen.


Långt inlägg idag.


Ska duscha nu.


Puss

Av cam - 1 november 2007 21:49

Jag är ju dum! Stod nyss i duschen och fick ångest över att jag skulle få sitta själv imorgon på Idolkvällen då Hanna är hemma på Åland och Sara i Ludvika. Fick lite panik! Tänkte att jag skulle blogga om detta....I know, big deal att blogga om. Meeen nu när jag la mig i sängen kom jag på att HBG-Emma ska ju komma imorgon vid halv 5! Pucko! Sorry Emma att jag glömde av dig. Får skylla på att jag är knäpp i huvudet pga. tentan imorgon.

Imorgon tänkte vi iallafall ta det lugnt. Dricka lite vin, se på Idol och äta något gött.

På lördagen blir det utgång. Harrys och Moneybrother. Vi är ett stort gäng som ska ut. Partiiit börjar hos Sara kl 6. Så kl 6 står vi där och bankar på dörren.

Marie vet inte om hon kan följa med, snackade med henne idag och hon var genomförkyld. Meeen jag hoppas att hon proppar sig full med ipren och kommer. Jag tror iallafall att det kommer bli en grym kväll på lördag. Mycket gött folk och en del alkohol. Naaaajs.



Okaaj....tre blogginlägg idag. Borde inte Camilla ha pluggat istället!? Joo men det har hon. Bara det att jag måste ha lite pausar och då blev det bloggandet som prioriterades. Har inte facebookat sååå mycket idag:O


Godnatt!


Puss!

Av cam - 1 november 2007 19:30

.....that´s me! Kommer ihåg att jag skrev för någon månad sen om att ja och Miss Miserabel skulle investera i ett par lojala katter? Har tänkt mer på det idag. Jag ska nog kolla annonserna i tidningen och se om det finns några kattungar. Det är fan dags för det nu.

Snackade med min minsta kusin på msn idag.

Han: "Har du någon kille på g då?"

Jag: "Nej jag ska gå genom livet ensam"

Han: "Vaddå vill du inte ha någon?"

Hahahahaaa....om det ändå vore så lätt, att man kunde välja om man vill ha eller inte.

Nej, imorgon blir det annonserna.


Kände ett tag att tentan kanske kanske kanske kanske kunde gå vägen... MEN! Sen pratade jag med Linnea och hon började snacka om land bridge och att hon visste lite vad vissa gubbar sagt. Oooops..... Jag börjar få ont i magen.


Har nyss kockat..... Bacongryta med pasta. Det är osigt i hela lägenheten. Stekte på baconet lite för mycket tror jag. Och överkokt pasta.... Plus att jag hade i för mycket soja..... Ja men varför skulle jag lyckas med maten när man inte lyckas med något annat?


Nu ska jag hoppa in i duschen och sen ska jag läsa lite till!


Puss

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards