Alla inlägg under februari 2007

Av cam - 14 februari 2007 13:49

Undrar hur många som har den överskriften idag? =D

Hade skrivit jtte långt! men hela bloggen försvann. Skit! Orkar inte skriva så mycket nu. Så jag sammanfattar lite.

* Mando Diao var braa. Mycket folk plus att jag antaligen var fullare än jag trodde. (Kändes så dagen efter iaf)

* Blev sedan sjuk på fredagen och har varit sjuk ända sen dess. Inte alls kul. Men imorgon får jag äntligen jobba. Det är konstigt, men här uppe har jag adrig haftångest över att gå till jobbet. Man har så otroligt kul på jobbet, plus att alla är s trevliga.

* I lördags var det dags för Melodifestival igen. Denna gång var det inte lika lätt att tippa vilka som skulle gå vidare. The Ark var självklara. Camilla hade det dåliga omdömet att tro på den där tjejgruppen! Illa! My bad!

* I söndags var det Personalkväll på Ahléns bar och grill i Hundfjället. Hela lägenheten var peppade, och riktigt glada när de gick. Utom jag och Oskar....som var sjuka. Vår kväll bestod av att titta på TV - i olika rum. Jag tittade på filmen "Kärleken checkar in", en flm som hamnar under kategorin "FÖRUTSÄGBAR"

* Måndagen var luuugn. Sjuk fortfarande. På kvällen hade vi boendemöte med vår personalansvariga, Camilla. Det snackades lite om hur vi trivdes, vad som funkade och inte funkade osv. Städningen skapade stor diskussion. Två tjejer tog på si att skriva ett städschema, vi får väl se hur det kommer att funka.

* I går var jag och Johan på shopping tur. Vi var på Systemet, apoteket, Silverkatten och ICA. Vi passade på att käka pizza på Gästis samtidigt som tjejerna åkte störtlopp i Åre. Efter pizzan var det dags för bio på Högis. "The Holiday", en trevlig film...så där ni vet.

Idag är det nog lugnt, är fortfarande lite täpt i näsan. Ska gå hem med datorn efter att jag varit i kyrkan och sedan till Poolariet och sola! Ska bli skönt. Bara jag inte blir för lat. Men jag SKA.

Imorgon ska jag sitta och dela ut stugnycklar till de som hyrt stugor i Röda och Grå byn. Sitta i ett litet kallt hus, haha. Men det blir nog trevligt=)

Vet inte hur det blir med utgång denna vecka. Rix FM är i Sälen och har med sig en massa kvalitets artister =) På fredag lutar det åt att det blir HC och Snygg-Erik för oss! Hahaha! Det värsta är att det är sportlov och man måte gå ut så sjukt tidigt för att komma in. Vi får väl se hur det blir. Känner inte för att gå till Fjällis denna vecka faktiskt.

Hörde en mamma och pojke prata under en fika här i kyrkan. Pojken konstaterar att bullarna är borta och säger med hög röst :"Det är någon som har SNOTT dom!!" Mamman ser ut att skämmas och säger lite tyst: "Nej, i kyrkan är det inget
som snor något."

Nu ska jag jobba 7 dagar i rad, men tänkte att jag skulle bli duktigare på att blogga ändå!

Okej, that´s it! Nu räcker det för denna gången! Ha en bra alla hjärtans dag allihop! Puss på er!

Dagens låt: Whitney Houston - I will always love you
Den låten vann Marcus Love Songs Top Ten som han spelade för oss imorse, dagen till ära!

Bild 1: Min sida av rummet. Titta vad tomt det är på väggarna! Skicka något som jag kan ha där! Adress:
Camilla
Informationen Tandådalen
780 67 Sälen
Tack =D

Bild 2: Utsikten från mitt fönster. Jag bor så nära backen man kan komma. Tyvärr har jag ingen bild då det är fint väder!

Bild 3: Johan ser nöjd ut innan vi fått pizzan. (Efteråt hade han ätit så han mådde illa)

Av cam - 7 februari 2007 12:56

Är ledig idag.... så då tog jag mig till kyrkan igen för lite kontakt med omvärlden. Här uppe flyter allt på som det ska. Var ute på Fjällis i fredags, vilket var kul. Men tappade min telefon i marken som gick sönder. Konstigt. Känns som den borde hålla för lite mer än så, den låg där ca 5 sekunder och den landade inte särskilt hårt. Men men..... Var mobillös i 3 dagar sedan fick jag låna en mobil från Telia här i Tandådalen. Den är så high-tech så det är sjukt =) Ska ha den ca 2 veckor. Så om det är någon som undrar varför jag inte hör av mig så är det för att jag inte nästan har några nummer kvar! Kan ju passa på att skicka ut en efterlysning: Det är någon som skickat ett mess till mig och skrivit att den personen var i Åre med sin klass. Någon som känner igen sig?? Jag råkade ta bort det meddelandet...opss.. och nu är jag nyfken.Iallafall så var fredag kul, trots mobilen. Det blev lite av ett fylleslag för alla inneboende i vår lägenhet, lite slitet dagen efter.I lördags käkade jag bakis-pizza med Johan nere i byn. Det är obligatoriskt dagen efter! På kvällen var det Melodifestivalkväll i G-huset (där jag bor), vi dömde ut startfältet ganska rejält. Men en annan tippade alla rätt vilka som skulle gå vidare! Vilken känsla man har ;) Söndagen hände inte så mycket. Jobbade 10 timmar, var grymt mycket folk. Och jag jobbade själv......så jag hade mycket att göra. När jag kom he hade jag fått en rumskompis. Så nu bor jag inte sjäv längre. Hon ska jobba som skidlärare. Jättetrevlig tjej!I måndags var det skotersafari med info/liftkort som gällde! Kul!jag har varit iväg på sånt för två år sen, när jag gjorde min hela säsong. Skotertrippen gick väl inte så där jättebra... Vi satt två och två på skotern och jag började med att sitta bak. Och ja, vi körde helt enkelt in i ett träd..... Kanske inte så där jättelyckat kanske. Men det gick het okej ändå, jag klarade mig med en sprucken läpp, lite blåmärken på benen och en öm axel. Hon som körde fick också lite blåmärken. Men det blev som tur var inga större skador än så. Vi skulle iaf åka och käka våfflor och varm choklad i Lindalen. Det var jätte trevligt. Skoterfärden hem gick desto bättre. Varken jag eller Sanna ville köra någon skoter tillbaka=)Igår var jag och Johan och fikade på Café Mezzo i Tandådalen. Det blev en skumraket och varm choklad med grädde. Gott, men tror att kroppen fick en socker chock för vi mådde inte bra sen haha. Men det hindrade oss inte från att åka till Preem efteråt och köpa chips! Vi skulle nämligen hem till mig och kolla på lite Prison break på min dator.Idag är jag ledig. Har skickat in min första uppgift i Grundläggande ekonomistyrning. Bra Camilla! Men jag tror dessvärre att han inte lär vara så nöjd, men men. Ska hem och duscha och fräscha sen. Blir utgång på Fjällis ikväll. Imorgon däremot blir det HC, Mando Diao ska dit och spela. Kul kul. Kommer säkert bli sjukt mycket folk. Nu kom Kasper och Emma hit, så nu ska jag vara lite social med dom. Förresten....Fjällkyrkans bullar har jag hunnit få i mig under tiden jag skrivit. Ha det gött så länge!puss!Dagens låt:Markoolio och Linda Bengtzing - Värsta schlagern (Tillägnad alla i liftkortskassan, eftersom vi hör den 350 gånger per dag)

Ovido - Quiz & Flashcards