Alla inlägg under augusti 2009

Av cam - 19 augusti 2009 11:54

Imorse fick jag sova utan att byggjobbarna utanför mitt fönster väckte mig. Gött!

 

Nu är jag tillbaka i Falun IGEN, hoppas att jag stannar ett tag. Har inte insett det i sommar men har verkligen saknat staden och min lägenhet. 

 

Gårdagen var dock inte så produktiv. Klart jag måste ha en slapp dag när jag kommit tillbaka. Så vad gjorde jag...jaa....gick ut och gick, maratonkollade på How I met your mother och dammsög. En bra dag. För mig själv. Jag tror att jag blivit folkskygg också. Därför behöver jag en paus. 

 

Har börjat sälja grejer på loppis. Okej det ger inte mycket pengar men va fan...räcker det till att få pengar till tex elräkningen så är jag nöjd. Hittills hare det gått rätt bra. Alltså skit som folk köper (som jag uppenbarligen också köpt en gång i tiden). Jag hade en prydnadskatt med fula morrhår och en svans som var en PIPRENSARE. Enormt ful. På en dag blev den såld. 

Försöker även få sålt massa cdskivor, jag kommer liksom inte lyssna på dem igen. Kusinen, däremot, är upprörd. Det är nostalig säger hon. Jag håller med dig, men blev pengakåt. Det är mitt försvar.

 

Nu ska jag dra några drag med rakhyveln på benen innan det är dags för att bege sig upp till Lugnet och simma.

...

Av cam - 18 augusti 2009 15:41

Jag behöver en paus! En lång jäkla paus.


Av cam - 10 augusti 2009 15:04

Tänkte jag skulle försöka mig på att sammanfatta sommaren.


Jag drog till Uppsala i några dagar för att hälsa på Tessan som lämnat oss. Uppsala är stället som jag har dåliga erfarenheter av. En gång har jag varit där tidigare och då fick jag bland annat höra att om man pratade som mig (mitt härliga dalmål med andra ord) så borde man ta livet av sig. 

I alla fall.... 4 år senare kände mig beredd att återvända. 

Det började bra, Tessan påpekade inte min dialekt när hon mötte mig på stationen. Vi tog en vända på stan och konstaterade att snart skulle regnet komma. Det visade sig att vi inte var John Pohlman direkt, för vi förblev torra. 

Efter ett besök på systemet påbörjades jakten på en bra pizzeria. Tessan var inte så hemma på pizzeriaplanet i Uppsala och vi åkte runt runt i vad som kändes som en timme. Den enda pizzeria hon hört talas om som skulle vara bra var en som höll på att byggas om. Ingen hjälp.

Till slut valde vi en som såg mysigt ut, vi fick utomlandsvibbar av den. Efter två sekunder inne på pizzerian ångrade vi oss men kändes oss för finkänsliga för att gå där ifrån. En asiat mötte oss. Det kändes lite skumt. Hur kunde pizzorna vara där? Det är samma sak som Carl Svensson skulle stå bakom disken.... Kan han verkligen göra en riktig god pizza? Hela pizzeria vistelsen var konstig. Det var 20 frågor. Hur som helst så var iallfall pizzan god.

Kvällen spenderades med att kolla på nostalgiklipp och dåliga förlorare på Youtube tillsammans med ett glas vin.

Dagen efter var seg. Till slut lyckades vi dra oss till centrum. Tessan bjöd mig på strawberry daiquiri på en balkong hemms hos hennes manliga bekant a. Kvällen avslutades med middag tillsammans med Teres, som valde att göra ett snabbesök. Även där god mat. Det blev dock en snabb sorti då vi skämdes över den dåliga dricksen som vi gav.

Eftersom att jag var ett pucko och inte beställt platsbiljett på tåget så fick jag spendera hem resan sittandes på golvet mellan två vagnar. Som tur var hade jag sällskap med Sofia, en tjej från back in the days i Ludvika, så tiden gick fort. De sista tjugo minuterna satt vi till och med i första klass. Det ni, det kallar jag lyx. SJ´s första klass det är något speciellt det. 

Hej

Av cam - 10 augusti 2009 09:46

Okej nu är jag tillbaka i Falun, så bloggandet ska väl igång igen då.

Men inte just nu. Snart.

Ovido - Quiz & Flashcards