Alla inlägg under oktober 2007

Av cam - 31 oktober 2007 20:18

Idag är ingen bra dag...

Har pluggat lite med Therese idag, var hemma på snabbesök i Ludvika. Gick helt okej. Men annat nu när jag kom hem och skulle plugga. Varför är jag så dålig??? Det kommer alltid något i vägen: Något roligare att göra eller något jobbigare att tänka på....

Just nu känns det inte som att jag kommer klara tentan... Kan bero på att det gått så dåligt för mig den sista tiden...... Och att det gjort att jag tappat allt. Är det kanske dags för en paus för mig? Helst skulle jag vilja ta en paus från mig själv.... Är så trött på mig nu. Jag bara förstör mig själv. På så många sätt.

Insåg en sak idag....som jag måste ta tag i. Så det ska bli mitt löfte nu! Ta tag i den grejen. Jopp jopp.


Sitter och slö kollar på Bonde Söker Fru. Jag vet att tv-program och det är lite efter manus, det vill säga de säger som tv-teamet vill att de ska säga för att göra programmet bättre. Men jag vill också haaa...... Jag skulle vilja att mitt liv också gick efter manus ibland.... Är trött på allt det impulsiva och oväntade. Ibland skulle jag vilja veta vad som händer..... faktiskt.


Nej nu ska jag äta popcorn.


Puss

Av cam - 29 oktober 2007 21:36

Jag orkar inte ens blogga idag...så jag vet inte varför jag ska göra det..


Presentationen på mitt paper idag..... och det var inte så farligt som jag trodde. Men åå....är verkligen värdelös. Nästa kurs....då....då ska jag vara duktig. Hmpfh......har jag inte sagt det förut? Men måste måste nu.


Är så trött...orkar inte blogga. Gick upp 5.15 i morse för att kunna vara på skolan kl 7 för att fixa och greja.


ääääää lägger ner nu.


Kan det inte vända nu?


Puss

Av cam - 27 oktober 2007 17:08

Vilket är = utgång.

Jag kan inte komma ihåg när jag senast var hemma en lördag. Var lätt 3 månader sen. Det börjar bli lite hårt nu känner jag.


Steg upp halv 8 imorse, jag och Miss Miserabel hade lovat varandra att gå upp halv 8 och ringa den andra, allt för att vi skulle komma igång med plugget.

Halv 8 ringer jag henne och det enda jag säger när hon svarar är: "Detta är sinnesjukt". Vi pratar i 20 min och sedan måste jag ha ett tag på mig att bli pigg. Dricker en stor koppp te och sedan var det bara att köra igång. Det har faktiskt gått rikigt riktigt bra idag. Okej jag har jätte mycket kvar att göra imorgon. Men har tvättstuga imorgon kl 10 så jag MÅSTE verkligen ta mig upp.

Kl 7 kommer folket hit. Börjar känna mig lite stressad, sitter här fortfarande i morgonrock efter att jag duschat. Men maten tillagar sig i princip helt själv, den är inne i ugnen nu.

Vet inte vad det är för ställe vi ska till idag...meeen det blir säkert bra. Kommer med en rapport imorgon.


Igår käkade jag och Sara pizza och kollade på Idol. Jaaa vad ska jag säga, läs Hannas blogg det säger allt. Sedan spelade vi lite 8bitars igen :)


Nu ska jag kolla till maten och sen är det dags att lägga in högsta växeln!


Puss!


Av cam - 26 oktober 2007 16:44

Vill inte sitta här och klaga, för just nu känns allt väldigt litet och obetydligt.

Meen lite kommer iallafall.


Sitter och kämpar med mitt PM, vet att jag borde ha börjat tidigare. Men jag kommer iallafall någonstans. Bara det att det är lite tid kvar....och att allt ska göras på engelska. Även presentationen. Jag börjar bli sjukt nervös för det. Jag kommer stå där och stamma..... Och inse att jag inte behärskar det engelska språket så bra som jag trodde.

Åh ångest fram tills måndag. Suck.....


Igår hyrde jag och Sara film åt och godis. Vi hyrde "Se upp för dårarna", för den hade vi hört så braaa om. Vet inte om det är vi som är kassa på filmer men vi tyckte inte alls om den. Den var konstig. Dialogen kändes bara kliché aktig. Vi sa att hade det varit en amerikansk film så hade det inte varit några problem, för där är det ju kliche´kliché kliché..... Man hinner inte ens ducka.... Men näää denna var ingen höjdare. Sara var tom. tvungen att gå ut ur rummet en gång då dialogen var alltför pinsam. När vi äntligen hade sett klart filmen spelade vi lite Nintendo 8-bitars :) Klassiker. Sedan gick vi upp till Emil där han och Limpan hängde. Vi kollade på Sunes jul igen, ett antal avsnitt.


Idag har jag varit ganska effektiv. Iallafall efter den förmåga jag har just nu.....


Imorgon är det utgång. Har varit bestämt för längesen. Just nu känner jag inte att jag har tid. Men har lovat. Är bara det att jag kan inte dricka så mycket så jag blir bakis hela söndagen. Måste upp rätt tidigt och skriva klart det sista. Helst ska jag vara klar imorgon...men det tror jag kan bli svårt.


Idolkväll ikväll då. en denna gång inget vin. Sara är lite sjuk och jag måste ha helt fokuserad imorgon när jag vaknar. Vi ska beställa pizza ikväll. Vet inte om Hanna kommer, hon har mycket plugg att göra. Hoppas iallafall att hon dyker upp.


Usch vet inte ens vad jag har blajjat på om idag. Kände iallafall att jag var tvungen att blogga, annars får jag ångest.


Puss

Av cam - 25 oktober 2007 10:03

Min älskade älskade vän......tänker på dig.

Av cam - 24 oktober 2007 20:08

Okej....denna dag har väl inte varit den bästa. Sämsta tänkbara ungefär. Tänker inte gå in på det mer. Meen...det var väl bara en tidsfråga. Sedan gör ju omständigheterna att det blev lite värre.

Det var bara en tidsfråga...


Jag är inte för att klippa in låttexter.... men denna passar ändå in ganska bra. Och skit samma.....jag kan vara lite corny idag. Jag bjuder på den :)


Solen står högt över taken och vinden har vänt
isen har smält och det luktar som vår
Du går genom stan som om ingenting har hänt
lika verklig och vardagligt snygg som igår
Kom inte för nära, du vet hur det blir
Nu har jag mitt och du ditt revir
Och du vet hur jag mår
Jag skyndar mig långsamt iväg hem till mig
Jag måste sova på saken
Våren har vaknat, men drivor i vitt
ligger kvar över taken
Det är varning för ras
Gå så försiktigt du kan
Dina ögon kan krossa min värld
som stenar mot glas
Varning för ras
Dina läppar som längtat iväg säger "Allting är bra
det tog lite tid, men trots allt var det skönt
att det gick som det blev, att det blev som vi sa"
Jag vill säga nåt nytt, men det känns inte lönt
Du har nån i handen, jag skiter i vem
Jag ser er på håll när jag skyndar mig hem
genom vitt och grönt
För mycket människor på stan just idag
Här blir man ensam bland tusen
Dom har spärrat med koner vid varje fasad
Det sitter skyltar runt husen
Det är varning för ras...
Solen går ner över taken och klockorna slår
En konstig dag, med ett konstigt ljus
Jag går mitt i vägen, det luktar som vår
Det droppar av snö ifrån träd och hus
Kom inte för nära, du vet hur det går
Jag ser vart du längtar, du ser hur jag mår
Inget vidare rus
Jag försöker få in alla ord som du sa
Men du vet hur dom smakar
Det är nånting konstigt med stan just idag
Det är nånting som knakar
Det är varning för ras
Gå så försiktigt du kan
Inga tanklösa, menlösa ord
Ingen felaktig fras
Varning för ras


Ingen utgång idag... Emil tror att jag kommer bli sugen sen eftersom att jag ska upp till han innan och de ska festa, och det kanske kan hända. Men tror inte att det är det bästa för mig just nu.


Puss!

Av cam - 22 oktober 2007 19:55

Är just nu i Ludvika, bestämde mig för att åka hem idag och stanna tills imorgon och sedan skjutsar mamma upp mig när hon slutat. Har egentligen ingen anledning till att åka hem, men känner liksom att det är så mycket att göra just nu så jag måste ta en paus och komma bort från min lägenhet. Även om det så bara är för en dag.


Träffade Tobias idag för fika och tiden gick FORT. Helt plöstligt hade vi fikat i 3½ timme. Jaaa vad ska man säga, vi hade mycket att prata om :) Jag blev ju uppdaterad om vad som hänt på vissa fronter, najs. Men var iallafall trevligt att sitta och snacka ett tag.

Sedan var det dags att ta en fika med Marie och Malin, och träffa Malins lilla Ida för första gången:) Gud så snäll hon var. Man hörde henne knappt. Jag knäppte lite kort med min mobilkamera, tyvärr blev de inte så bra och är därför för dåliga för att lägga upp här.


Har ätit tacos idag. Gött! Det är inte ofta jag äter det. Det händer typ när jag är hemma här. Inte så att man gör tacos själv. Nope. Så man får passa på här.


Idag var en riktigt dålig dag i skolan.....fy faen. Läraren var otrevligare än någonsin. Antar att vi inte läser och gör det vi ska och drar sig inte för att påpeka detta och jaa...är bara allmänt otrevlig. Sedan blev det inte bättre av att vi sedan hade en gästföreläsning med läraren från förra kursen. Mmm...jaa omtentan. Och han fick en att känna sog om omöjligt ännu sämre. Nej.....det här känns inte alls bra just nu. Känns som att jag bara vill ge upp...och vet ni, jag gör snart det.

Känns inte så kul att gå på föreläsning på torsdag om hon återigen ska vara så här. Få höra henne säga att det står still i våra hjärnor, eller liknande..vad det nu var hon sa.....

Inte okej va.


Hmmm...jaha. Nee nu ska jag nog sätta mig och skriva rent lite föreläsningar. Skulle gjort det idag men som sagt, blev en lång fika med Tobias så what to do. Jag sätter mig nu istället.


Puss!

Av cam - 21 oktober 2007 20:42

Det blev ju givetvis utgång igår haha. Det var väl kanske inget att bli förvånad över? Vi var hemma hos Hanna. Jag, Hanna och Johanna. Men Johanna var bara med innan och umgicks. Förfesten var luugn. Vi diskuterade politik, ADHD, killar mm mm. Det var en ganska allvarlig förfest nu när jag tänker efter. Jag och Hanna tyckte inte att vi fått i oss tillräckligt att dricka innan krogen så vi bestämde oss för att köpa något när vi kom in. Det blev en dyyyyyr kväll. Så här mycket kung i baren har jag nog inte varit på länge. Och sen när vi skulle gå hem....ojojoj....det var då det slog till för Camilla. Jag skulle skriva sms och såg inte vad det stod eller vad jag skrev. Jag hade lite svårt med balansen så att säga.....husväggarna var i vägen för mig. För att inte tala om lyckstoplarna! Limpan crashade på min soffa inatt. Han fick inte sova där han skulle och så kanske han var för lat för att åka hem...vad vet jag? Haha. Vi snackade till halv 6 på morgonen. Vid 1 på eftermiddagen ringde Emil på dörren och väckte oss. Så länge var det längesen jag sov.


Har fått lite skola gjort idag iallafall....Eller, det beror ju på om man kallar skriva rent föreläsningsanteckningar att plugga :) Meeen det är ju iallafall sånt som ska göras förr eller senare.


Ska se på film nu!


Puss!

Ovido - Quiz & Flashcards