Alla inlägg under november 2007

Av cam - 14 november 2007 13:21

Hade ett snack med Miss Miserabel om "regler" idag. Finns så mycket man måste hålla sig till (Och nu menar jag inte att man inte får gå mot röd gubbe). Utan regler om hur man ska bete sig i vissa speciella situationer. Spelar ingen roll om an följer reglerna eller inte, det blir fel iallafall. Jag vet att positiva Camilla kom fram igen, ha... Men är lite så. Miss Miserabel sa att alla dessa "regler" är ju egentligen löjliga. Klart de är! Men ändå försöker man gå efter dom..... Och vad ska man då skylla på när det inte blev som man tänkt? Man gjorde ju faktiskt som reglerna sa..... Sedan kan man bli så upphängd på dessa "regler" för att andra kanske inte följer dem som man själv tycker att de skulle göra. Det handlar ju om ens egna individuella regler och de krav man har på andra.

This makes no sense för er som läser...jag vet:) Men för mig gör det det.


Har käkat nu, ska ta tag i plugget igen. Har 1½ föreläsning kvar ..... Illa. Det är inte okej någonstans.


Puss!

Av cam - 14 november 2007 09:58

Hanna fyllde på med lite nostalgiserier på sin blogg. Hur kunde jag glömma Pippi Pelikan?? Haha.

Jaja...det var kuul att minnas tillbaka på det man tittade på när man var mindre. Visst var barnprogrammen bättre när vi var små än vad de är nu?


Var på hockey igår. HAIK-Kvarnsveden. Det var väl meningen att man skulle vilja att HAIK skulle vinna :) Jag har ju tyvärr inte konverterat till HAIK än.....Ludvikahjärtat slår lite hårdare haha. Skulle de inte ha spelat i samma serie så KANSKE:) Fast hade HAIK vunnit så hade det ju gynnat L-a. Kom på mig själv att vara sjukt inne i matchen i tredje perioden och ville verkligen att de skulle vinna. Så kanske kanske är jag en bit på väg? :) Konstaterade att jag kanske måste inse att jag bytt stad, att jag inte bor i Ludvika längre hehe. Och eftersom att vinter = hockey för mig såååå.... haha. Fattar inte ens vad jag skriver längre :O Mycket intressant att läsa om detta förstår jag.

Iallafall så insåg jag, Hanna och Limpan igår att det kommer bli många fler matcher för oss denna säsong. Kul.

Hockey = svettdoft. Det vet man haha. Men trodde aldrig att man skulle kunna känna det upp på läktaren så tydligt som vi gjorde igår haha. Limpan konstaterade detta ganska snabbt när vi kom till hallen. Hockeysvett har jag blandade känslor för...hehe. Det luktar inte smultron direkt men ändå så är det något..... Den påminner mig om när jag var tillsammans med Johan och han kom efter träning/match och hängde upp sitt underställ i vårt lilla lilla badrum. Det luktade helvete....men samtidigt så var det... Hmm, hittar inte rätt ord att beskriva det med för att folk inte ska tro att jag är vidrig haha. Iallafall: Så var det inte bara negativt...mmmm:)

Haha okej här sitter Camilla och diskuterar hockeylukt....well well. Men något som går bort är lukten på händerna efter handskarna! Johan kommer nog fortfarande ihåg hur jag höll på att spy av doften på hans händer när han kom hem. Fick honom att byta handskar....men blev inget bättre:)

Nu släpper jag det här tror jag, hehe.


Ledig idag också. Tänkte fortsätta renskriva mina anteckningar. Bli klar med dom idag. Men det är så sjukt mycket. Tar ungefär 4 timmar för mig att renskriva en föreläsning. Men då är jag ju så noga när jag skriver...det ska vara så snyggt haha.


Folk försöker peppa mig på utgång ikväll. Men nää... Det blir inget. Ska ut på Kåren imorgon, om min röst är bättre. Fast vore ganska smart att festa där imorgon, för jag ska ändå vara i Borlänge kl 13 på fredag för att gå på en frivillig föreläsning om Destinationsutveckling som jag anmält mig till. Det är någon snubbe från Skitstar som ska snacka om hur de gjort i Sälen. Jag känner mig jättepepp för detta, helst eftersom jag har jobbat i Sälen..kan bli väldigt intressant.

Hur som helst....utgång ikväll? Nää. Tänkte poppa popcorn och softa i soffan och ta det luuugnt. Kanske någon som känner för detsamma och vill göra mig sällskap? :) Tänkte höra med Sara men hon jobbar ju eftermiddag.

Kom precis på att jag inte har någon alkohol hemma.... Drygt. Då måste jag gå till systemet imorgon. Och sen har vi det vanliga problemet...att jag inte har någonstans att sova i Borlänge. Eller det fixar sig alltid...men är så drygt att inte ha det bestämt innan.


Okej...detta var nog det mest meningslösa blogginlägget på länge.


Puss

Av cam - 13 november 2007 12:03

Okej när jag ändå är inne på det här med att minnas sin barndom.

Här kommer fler saker.

Tyvärr vet jag inte hur jag får in klipp på bloggen så jag får länka haha.


* Ika i rutan

Är det någon som kommer ihåg vad det gick ut på egentligen? Hon var väldigt scary iallafall. Vad hette hennes skelett? Åke?


* Trasdockorna

De funkar faktiskt fortfarande haha.


* Skrot-Nisse

En kompis till mig påstår att hon var rädd för honom... Var han elak? Komer inte ihåg...


* Alf

Hur kunde man tycka att detta var roligt egentligen?

Jag drömde faktiskt mardrömmar om Alf....


* Bumbibjörnarna

Dessa var Camilla helt SÅLD på... har nog filmer hemma om jag inte minns fel.


* Krambjörnarna

Är det bara jag som tycker att en av rösterna på introt låter som Bart Simpson? :)


* Björnes Magasin

Detta var ändå det BÄSTA! Björne som han var den gamla goda tiden. När jag såg detta skrattade jag så jag grät.


* Power Rangers

Gillade den här serien hur mycket som helst. Nu fattar jag inte riktigt varför.. .meen...det var nog min hårda sida som gillade den :) Den är helt borta nu iallafall.


Vad har jag glömt? Fanns ju mycket man såg när man var lite. Fyll gärna på!



Av cam - 13 november 2007 10:57

Okej.... once and for all.. Vad hände med Joel i Joel bitar?

Efter ett tips från en kompis idag slog jag över på Barnkanalen och där visade dom Joel Bitar! Nostalgi. Alla har antagligen sett Joel Bitar, och för er som inte kommer ihåg så har ni introt här.Jag googlade runt lite för att hitta något om Joel. Hittade inte mycket... fanns oseriösa saker, som i och för sig kan vara sant, som t.ex att han dog när han satt på toaletten. Annat som sa att han levde och bodde i Dalarna. Hittade dock inget konkret...... Så nu då? Vad har hänt med honom? Detta ska forskas i.... Jag har inte kommit någonstans med det.... Kanske någon annan som vet?

Hur som helst så har Joel bitar blivit KULT!


Nu har jag och Tessan en nostalgitripp tillbaks till 80-90-talet..... Är det bara jag som inte vet vad Garbage pail kids var???


Puss

Av cam - 13 november 2007 10:05

Står verkligen på mitten nu! Väntar på att jag ska ta steget över på någon av sidorna. Om det är rätt så visar det sig!


Min röst börjar bli bättre nu. Igår hade jag ingen röst alls typ..... Men imorse vaknade Camilla och sa "Godmorgon" till sig själv och rösten lät helt okej. Kan vara allt te som jag pimplat i mig. (Ja Tessan, PIMPLAT i mig och inte PIMPAT i mig som du trodde jag gjorde).


Klarade omtentan. Weii... Såå skönt. Fnyste åt Johan när han sa "Ja men tredje gången gillt ju". Meen han hade rätt. Okej att Mange boy rättade väldigt snällt. Och vet inte om jag skulle ha klarat den egentligen...haha. Tror att han satte nivån ganska lågt. Kanske tänkte han "Äää...nu orkar jag inte med dom längre. Orkar inte göra en till tenta." Eller: "Äää...nu vill jag ha mina cash...så jag godkänner alla, även om några egentligen skulle ha kuggat." Hur som helst..tack Magnus!


Gjorde scones igår igen.... Blev inte nöjd. De blev brända. Lite iallafall. Men jag käkar dom ändå. Emil och Limpan kom ner och hjälpte mig äta dom. Men de åt bara en var....kanske tyckte de inte om dom? :O


Tänkte plugga idag..men kom på att jag glömt kopiera det matrial jag behövde. Och jag ska inte till skolan förrän på torsdag. Jesus....känner hur paniken börjar komma. Well well, får väl bli att renskriva föreläsningar hela dagen då. Har tre stycken att renskriva, i och med att jag var sjuk förra veckan...... Kommer ta all day long. Men gött...då vet ju jag vad jag ska göra idag iallafall!


Kan jag inte på tips på lite låtar som passar när man vill sitta inne i sin lägenhet under en filt, med sin tekopp och bara gräva ner sig? Lyssnar just nu på Purple rain....och det funkade lite faktiskt. Men som sagt...tips por favor


Pusss

Av cam - 11 november 2007 21:38

Okej utgång igår vi sprang runt på Mariannes, Engelska och hamnade till slut på Harrys. Vet inte hur länge vi var på Harrys, men måste varit en timme typ? Well well.

Kroppen fick i sig en hel del alkohol igår...och jaa.....jag har luckor från kvällen. Ganska många har jag kommi på. Har svårt att få ihop kvällen. Men kvällens bästa måste ju ändå vara Sara när vi var på Mariannes...... Vi satt och snackade med en kille som berättade för oss att han hade cancer, han sa att han aldrig skulle hinna fulla 37. Jättehemskt så klart. Sedan bestämmer sig Sara för att utbringa en skål för honom, och säger: "Då skålar vi för dig! Skål för ditt liv som är kvar". Detta är ju givetvis tragiskt , finns ingen humor i att drabbas av cancer. Men det som blir tragik komik är Saras skål. Han tog inte illa upp utan skålade med oss och var glad. Som Sara sa....igår kändes den skålen väldigt fin och omtänksam.....men imorse när detta slog oss, att det hade skett, insåg vi hur hemskt det egentligen var. Jaa samtidigt kan man bara skratta, alltså inte åt honom och sjukdomen...utan det faktum att den där skålen ens ägde rum. Jag förstår inte varifrån min kära vän fick den idén.... haha.

Annars då? Camilla spillde tequila rose på sin nya tröja..... Skyllde av någon anledning på bartendern hela kvällen. Sa att det var han som spillt det på mig....Hur nu det skulle gått till. På höger sida ovanför bröstet typ. Isåfall skulle han ha kastat den på mig från sin sida av baren haha.

Hur som helst så var det kuul igår, riktigt grymt faktiskt. Även om det är lite luckor här och var.....


Fars dag idag. Är hemma i L-a nu och firar pappa. Vi har ätit kanon god mat och käkat tårta. Tom. haft en liten mini-kräftskiva haha. Gött med kräftor. Vi hade nämligen en kräftskiva innestående sen jag drog iväg på en kårkväll för någon månad sen istället för att vara hemma och äta kräftor.


Föreläsning all day imorgon. Tungt! Sedan hem och antagligen fika med Hanna och ha en update vad som hänt den senaste tiden. Hon var inte med ut i lördags, även om Kenny var ute. Vi fick klara oss utan Fladder i lördags:O 

Ska städa upp lite i lägenheten imorgon.....och sen har jag tvättstuga som vanligt på måndagar.


Nu ska jag sova. Sjukt trött. Har inte sovit så många timmar inatt....!


Puss!

Av cam - 8 november 2007 20:27

Massa strul idag med med NÄR vi ska göra tentan. Har fått veta att det är fredag men sedan mailar läraren och säger att det är lördag. Detta slutar med att Camilla får ringa vår lärare. Som även går under titeln PROFFESOR. Det ni, haha. Anledningen till att jag fick ringa var att jag var sist med att säga "Pax för att inte ringa". Någongång ska jag lära mig att paxa i tid och snabbt! Ha! Iallafall så redde allt upp sig, är på fredag iallafall.

Har försökt plugga idag men förkylningen (som slog till i natt)har gjort att min hjärna är alldeles mosig. Shit..börjar bli riktigt nervös faktiskt. Någon måste ju klara tentan imorgon, iallafall en. Vi är fyra st som ska göra den igen. Som Carro sa "Annars är det fan pinsamt". Och ja.... Stackars Mange, han känner sig säkert värdelös som lärare och tror att han inte kan lära ut eftersom att vi kuggar gång på gång. Men det är ju VI. Vi är ju som sagt värdelösa. Lilla lilla OBS-klassen. Det blir nog snart krismöte eftersom att lärarna inte vet vad de ska ta sig till med oss..... En spark i rumpan räcker inte. Hm......de kanske skulle muta oss med pengar, jag tror faktiskt att det skulle kunna funka!

Om det ändå handlade om att jag är dum....men jag är inte det. Inte så mycket iallafall haha. Det handlar om ork och ambition för mig just nu. Och sen det trista vädret.....fy.


Ska duscha ikväll istället för imorgon, den där extra halvtimmen kan vara grymt viktig imorgon.

Shit....ångesten inför imorgon börjar gripa tag i mig. Något som skrämmer mig är att jag känner mig så sjukt likgiltig inför tentan..... Varför? Har jag redan gett upp denna kurs? Bestämt mig för att det är omöjligt? I don´t know. Ser iallafall fram mot när tentan är klar och HELGEN infinner sig. Gött! Åker ju som sagt hem till L-a på lördag och stannar till söndags och firar pappa på farsdag. Innan jag åker på lördag så ska jag fika med Elna som är tillbaka i Dalarna för ett litet besök:)


Ska plocka bort maten nu och sedan blir det duschen. Sängen tidigt ikväll. Svårt att somna igår vilket jag har pojkvän 2 och 3 att tacka för :) Det ringdes och skickades sms. Så kan det gå när pojkarna är ute och slirar i Faluns rika nattliv.


Pusss!

Av cam - 7 november 2007 21:44

....att plugga. Ja vi får ju se hur det här kommer att gå.


Snackade med Tessan i 1½ timme idag. Vi fick avreagera oss lite för varandra. Varför är det så att vi får klaga men inte andra? Är vi viktigare än andra? Har vi större problem än andra? Eller är det så att vi bara är egoistiska? Om vi ändå kunde engagera sig lika mycket i tentan som i våra sad lives.


Limpan har försökt få med mig ut ikväll...men icke. Jag är stark och står på mig haha. I och för sig känner jag mig sjuk...så kan vara bra att vara hemma. Men på fredag är jag på. Då är det hockey och HAIK som gäller. Ska dit och supporta Kenny Starfucker.


Tappade bort mina nycklar idag.... Leta de verkligen överallt. Men nu kom jag på vad de låg..... Sara lånade min cykel igår och stack till ICA, så även mina nycklar. Hon la dom på min fläkt. Ett ställe som jag aldrig brukar lägga dem på. Återigen ett exempel på att jag kanske är ganska rutinmässig av mig. Jag har tre ställen jag brukar lägga mina nycklar på: soffans armstöd, bordet eller mitt nattduksbord. Så där...nu vet alla det också haha. Intressant.


Funderar på att lägga mig nu. Kommer iallafall inte att kunna somna förrän tolv.


Föreläsning imorgon... suck och suck!


Puss

Ovido - Quiz & Flashcards