Alla inlägg under februari 2009

Av cam - 25 februari 2009 08:26

Igår kväll fick jag ett sms.

"Visst är det skönt när man kan lätta ankar" stod det.

Det var från Glidarn. Big surprise! Vi har inte hörts sen oktober och inte setts sen han typ bodde hos mig en vecka i september.

Gött med någon som citerar Svullo en sen tisdagskväll.


Vaknade en timme innan klockan idag. Även det en big surprise!


Ikväll kommer Hanna! Så nice. Det blir mat, snack och vin. Lite Hanna-Camilla-time. Jag ska bjuda på mat.


Nu blir det PM-skrivning och sedan till Hemköp för att handla. Pengarna är väldigt välkomna. Det har varit en fattig månad.

Av cam - 24 februari 2009 20:03

Ja... Nya Camilla börjar gå för långt.

När jag inte är hemma sitter jag och tänker "Om jag vore hemma nu så kunde jag städa lite, plocka med något."


Pratade med mamma igår som lugnade mig genom att säga "Men du är snart tillbaka i din vanliga trall, Camilla." Phew!


Min vanliga trall innebär att leva i ett kaos och med ett diskberg. Among other things.


Nya Camilla är nog bara på kortbesök tror jag.

Hon är nog på besök nu när jag dragit ner på festandet. Mer tid att städa.

Lät som ett tråkigt liv nu när jag skrev ner det.



Av cam - 24 februari 2009 17:28

Jaha..det är tydligen fettisdagen idag.

Nej...jag är inget fan av semlor.

Man blir illamående och det bli bara för mycket.

Tycker inte om mandelmassan. Isf ska det vara vaniljkräm i den.

Oftast är det för mycket grädde också.

Fattar inte what the fuzz is about.


Dagen till ära slänger jag upp en bild på en semla som jag fick på jobbet för två år sen. 

Av cam - 24 februari 2009 11:44

Det ringde nyss från ett nummer jag inte kände igen.

Jag svarar. Det är tyst. 

Efter ett tag säger personen "Det här är en undersökning. Har du lust att delta i den?"

Tankar går i mitt huvud, jag tänker att det kan vara sånt här samtal som kommer kosta multum för mig. Och det låter som ett inspelat prat.

Men ändå säger jag "Jaa det går bra."

"Har du tid ett par minuter?" säger rösten.

Nu börjar jag ana något och börjar skratta. 

"Nej egentligen inte för jag ska äta nu."

"Det handlar om könssjukdomar" säger rösten. 

" Okej men jag ska äta fiskbullar och potatis" svarar jag och börjar asgarva.

Nu kan rösten inte hålla sig längre.

Det var min kusin.


Av cam - 23 februari 2009 14:46

Trött...det är det jag är nu.

Haft det riktigt bra men alldeles för lite sömn.

Pernilla bor så sjukt fint. Jag skulle byta min skabblägenhet på studs om hon ville. 


Lite rekning på Västerås centrum följdes av tacos och melodifestival hemma hos Pern. Sedan en lite utgång.

Jag var i sjunde himlen efter Håkan medley på krogen. Tre låtar. Var nästan max för jag klarade utan att bli alldeles för lycklig och bli tvungen att sätta mig ner en stund.


Efter krogen somnade Pern på mattan. Hon var väl helt slut det lilla livet. Inte lätt att vara värdinna för såna tjejer som mig själv och Aja.

Innan jag och min enda partner in crime, Aja, somnade så diskuterades det otrohet, svenska kriminella gäng och en väldig massa sand.


Söndag. IKEA och äta ute.

(Ja den här helgen tog hårt på min redan icke existerande ekonomi)

På kvällen... Håkan.

En ny Håkan upplevelse. Liknade inte någon konsert jag tidigare varit på med honom. Men lovely. Inget att klaga på.

Slår inte Magasinet, som jag fortfarande hävdar är den bästa hittills, men detta var annorlunda och bra i en annan kategori. Nice hur som helst.


En kall lägenhet mötte mig idag. Nu ska jag krypa ner under filten. Yä yä.

Av cam - 21 februari 2009 07:40

Nu lämnar jag Falun för Västerås i några dagar.

Sitter här sjukt trött. Sovit alldeles för lite inatt.


Har laddat min iPod nu. Sätter i den öronen sen soooover jag ner till Gurkstaden.


Eventuellt utgång ikväll. Har inte pengar för det...men what to do när man har två alkoholsugna brudar med sig.

Min vita vecka (som jag lovat mig själv) är snart ett minne blott.


Ha det gött så länge 


Av cam - 20 februari 2009 22:31

Fick ikväll höra att jag varit dålig på att blogga idag. Men...jag har varit busy.


Idag har jag:

* Spelat alldeles för mycket

* Städat

* Packat inför Västerås

* Fått ett jobb för att sedan få sparken (men jag fasthåller vid: Jag sa upp mig)


Nya Camilla börjar gå till överdrift.

Är det normalt att gå och lägga sig och ha ångest över disken från kvällsmaten som ligger i diskhon, odiskad?

Av cam - 19 februari 2009 20:21

Elin påpekade att mitt inlägg för exakt ett år sedan var raka motsatsen till dagens. Där ser man!


Idag sålde jag fyra st 50 cl tomma flaskor för 3 kr och lite salt till min granne.

Han behövde flaskor och jag behövde pengar och salt.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards