Alla inlägg den 14 november 2007

Av cam - 14 november 2007 22:20

Var inte så skönt att vara hemma ikväll som jag trodde haha.

Är ganska uttråkad faktiskt. Känner mig ensam i min stora, hrhr, lägenhet. Blir väl en sån kväll imorgon också. Men men jag överlever.


Har iallafall fördrivit tiden genom att snacka två timmar med Tessan i tele. Vet inte vad vi snackade om.....eller jo det vet ja, det gamla vanliga gnället :)


Fast är glad att jag inte festade iallafall. Summan av kardemumman.


Puss

Av cam - 14 november 2007 17:50

Jaha då var onsdagen snart slut, och vad har man gjort? Lite iallafall..... Limpan ringde precis när jag skulle köra mitt andra pluggryck idag. Och ja, samtalet blev ju ite kort direkt. Men men det är smällar man får ta :)

Får väl plugga lite ikväll istället eftersom att ingen hört av sig och vill umgås med mig, ha.


Har två låtar som gått runt runt på min dator i en timme nu.

Den ena är Eric Clapton - Wonderfull tonight. Smörlåt. Vid det här laget har jag säkert snackat med alla om hur man ska tänka att man är på ett typ mellanstadiedisco och dansar tryckare. Då tryckare fortfarande faktiskt var något special..... Och/eller så ska man tänka på att man dansar med någon som man verkligen verkligen tycker om. Känslor. Mm..ja. Inget kroggragg här inte, no no.

Ha! Verkar som jag blev för nostalgisk igår...som snackar om detta:S Kan tänka mig iallafall några stycken i min närhet som vill slå mig efter det jag skrivit:)

Den andra är Audioslave - Like a stone. Överflödigt att säga något om den..... Den blir man ju bara så pepp av.


Yä yä.

Käk igen, lite soppa kvar sen igår!


Pusss

Av cam - 14 november 2007 13:21

Hade ett snack med Miss Miserabel om "regler" idag. Finns så mycket man måste hålla sig till (Och nu menar jag inte att man inte får gå mot röd gubbe). Utan regler om hur man ska bete sig i vissa speciella situationer. Spelar ingen roll om an följer reglerna eller inte, det blir fel iallafall. Jag vet att positiva Camilla kom fram igen, ha... Men är lite så. Miss Miserabel sa att alla dessa "regler" är ju egentligen löjliga. Klart de är! Men ändå försöker man gå efter dom..... Och vad ska man då skylla på när det inte blev som man tänkt? Man gjorde ju faktiskt som reglerna sa..... Sedan kan man bli så upphängd på dessa "regler" för att andra kanske inte följer dem som man själv tycker att de skulle göra. Det handlar ju om ens egna individuella regler och de krav man har på andra.

This makes no sense för er som läser...jag vet:) Men för mig gör det det.


Har käkat nu, ska ta tag i plugget igen. Har 1½ föreläsning kvar ..... Illa. Det är inte okej någonstans.


Puss!

Av cam - 14 november 2007 09:58

Hanna fyllde på med lite nostalgiserier på sin blogg. Hur kunde jag glömma Pippi Pelikan?? Haha.

Jaja...det var kuul att minnas tillbaka på det man tittade på när man var mindre. Visst var barnprogrammen bättre när vi var små än vad de är nu?


Var på hockey igår. HAIK-Kvarnsveden. Det var väl meningen att man skulle vilja att HAIK skulle vinna :) Jag har ju tyvärr inte konverterat till HAIK än.....Ludvikahjärtat slår lite hårdare haha. Skulle de inte ha spelat i samma serie så KANSKE:) Fast hade HAIK vunnit så hade det ju gynnat L-a. Kom på mig själv att vara sjukt inne i matchen i tredje perioden och ville verkligen att de skulle vinna. Så kanske kanske är jag en bit på väg? :) Konstaterade att jag kanske måste inse att jag bytt stad, att jag inte bor i Ludvika längre hehe. Och eftersom att vinter = hockey för mig såååå.... haha. Fattar inte ens vad jag skriver längre :O Mycket intressant att läsa om detta förstår jag.

Iallafall så insåg jag, Hanna och Limpan igår att det kommer bli många fler matcher för oss denna säsong. Kul.

Hockey = svettdoft. Det vet man haha. Men trodde aldrig att man skulle kunna känna det upp på läktaren så tydligt som vi gjorde igår haha. Limpan konstaterade detta ganska snabbt när vi kom till hallen. Hockeysvett har jag blandade känslor för...hehe. Det luktar inte smultron direkt men ändå så är det något..... Den påminner mig om när jag var tillsammans med Johan och han kom efter träning/match och hängde upp sitt underställ i vårt lilla lilla badrum. Det luktade helvete....men samtidigt så var det... Hmm, hittar inte rätt ord att beskriva det med för att folk inte ska tro att jag är vidrig haha. Iallafall: Så var det inte bara negativt...mmmm:)

Haha okej här sitter Camilla och diskuterar hockeylukt....well well. Men något som går bort är lukten på händerna efter handskarna! Johan kommer nog fortfarande ihåg hur jag höll på att spy av doften på hans händer när han kom hem. Fick honom att byta handskar....men blev inget bättre:)

Nu släpper jag det här tror jag, hehe.


Ledig idag också. Tänkte fortsätta renskriva mina anteckningar. Bli klar med dom idag. Men det är så sjukt mycket. Tar ungefär 4 timmar för mig att renskriva en föreläsning. Men då är jag ju så noga när jag skriver...det ska vara så snyggt haha.


Folk försöker peppa mig på utgång ikväll. Men nää... Det blir inget. Ska ut på Kåren imorgon, om min röst är bättre. Fast vore ganska smart att festa där imorgon, för jag ska ändå vara i Borlänge kl 13 på fredag för att gå på en frivillig föreläsning om Destinationsutveckling som jag anmält mig till. Det är någon snubbe från Skitstar som ska snacka om hur de gjort i Sälen. Jag känner mig jättepepp för detta, helst eftersom jag har jobbat i Sälen..kan bli väldigt intressant.

Hur som helst....utgång ikväll? Nää. Tänkte poppa popcorn och softa i soffan och ta det luuugnt. Kanske någon som känner för detsamma och vill göra mig sällskap? :) Tänkte höra med Sara men hon jobbar ju eftermiddag.

Kom precis på att jag inte har någon alkohol hemma.... Drygt. Då måste jag gå till systemet imorgon. Och sen har vi det vanliga problemet...att jag inte har någonstans att sova i Borlänge. Eller det fixar sig alltid...men är så drygt att inte ha det bestämt innan.


Okej...detta var nog det mest meningslösa blogginlägget på länge.


Puss

Ovido - Quiz & Flashcards