Alla inlägg under december 2010

Av cam - 9 december 2010 14:59

Jag försöker ta till mig bylivet så mycket som det går, lika bra att göra det bästa av situationen tänker jag. Jag har blivit kvar här mycket längre än väntat, och vore det upp till mig så skulle jag åka imorgon. Men tyvärr är det inte jag som bestämmer. I alla fall så tänkte jag visa lite byanda igår genom att gå på byns traditionella julbord. Jag hade förväntat mig att äta lite gött och sen gå hem. Det skulle istället visa sig att jag hamnade mittemot en gammal man, född 1918, som bott här i byn i ca 60 år. Han berättade mycket om byns historia, vad som funnits och så vidare. Sjukt intressant faktiskt. På något sätt känns det som att jag uppskattar detta lilla ställe på ett annat sätt nu under min lilla "mellanlandning" här. Jag kan ångra lite att jag inte frågade min morfar när han levde om hur det var här när han växte upp här under 20- och 30-talet.

Jojjo kommer hem till byn i helgen och tänkte höra med henne om hon har lust att gå på en utställning som finns här som handlar om själva byn och människor som bott här. Låter kanske trist men jag tror att det kan bli intressant, vet att det finns bilder på morfar och hans familj bland annat.

Planerar även in en tur till varg-gropen med Jojjo och glögg som sällskap. Låter ypperligt.

Av cam - 3 december 2010 13:24

Jag bestämde mig för att ta en paus från mitt busy liv och sätta mig framför tvn lite. Slog på Oprah och blev så klart fast, som jag så ofta blir. Programmet handlade om en mamma som har fött åtta barn, åttlingar. Galet! Och som inte det vore nog så hade hon redan sex stycken innan de andra åtta kom. 14 barn totalt.  Och hon lever ensam, förutom en del hemhjälp. Jag blir stressad av att se hur hennes vardag ser ut.  Lite lätt illamående också av någon anledning. Kanske beror på allt gråt och se hur hon springer runt som en galning hemma för att hitta alla barn. Hittade en bild som Aftonbladet som visar hennes mage innehållandes 8 barn.


 

Av cam - 2 december 2010 16:04

Evigheter sen sist. Har haft ett bloggsug den sista tiden men inte orkat ta tag i det. Jag har kommit på massa saker jag kan skriva om men nu när jag väl sitter här är det blankt. Allt känns värdelöst.


Något som jag däremot tänkt på de senaste dagarna är kylan och facebook. Det känns som att folk tävlar med varandra "åhå -20 här och jag som skulle gå ut på promenad", "-25 imorse när jag slog upp mina blå", "bara -18 idag, det är ju nästan sommar". Und so weiter.


I min lilla by är det just nu -23,2. Jappjapp.

Ovido - Quiz & Flashcards