Direktlänk till inlägg 4 april 2011

Tredje veckan i London

Av cam - 4 april 2011 15:03

Idag ar det ruggigt och kallt har i London. Imorse nar jag vakande var det stralande sol men en timme senare nar jag tagit mig ut var solen totalt franvarande. Vadret svanger fort har har jag markt.


Jag har det valdigt bra just nu. Jag forstar det inte riktigt sjalv. Forutom da att jag, redan, kommit in i en slentrian. Varje dag ar samma sak, jag satter mig vid datorn och letar lite jobb. Framat 2-3 tar jag mig ut pa stan. Utforskar, letar jobb osv. Men hur som helst ar det bra, jag haller tummarna for jobb..kanske dags att skippa turism? Well, time will tell. Kanske hanger det pa att man pa nagot satt blir att tvivla pa sig sjalv, ny stad..."nytt" sprak.


---------------------------------------------------------------------------------------------

Helgen har varit bra. Jag gor en snabb summering igen:

Fredag: En vanlig kolla-jobb-dag. Nar jag kom hem gick jag till Tesco och handlade lite gott till min planerade myskvall med mig sjalv. Lite losgodis fran Candy King (mycket dyrt dock), chips och en flaska vin. Nar jag hade duschat tankte jag mysa ner mig men da kom tva kompisar till Lisa pa besok med vin sa nagra vinflaskor senare var det dags att sova.


Lordag: Klev upp tidigt och akte till Willesden for att hjalpa Angelica flytta. Taxi till Archway. Vilken taxichauffor. Jag fick lite slemvibbar utav honom och for en sekund var jag radd att han skulle saga att han varit otrogen mot sin fru pa en semester med ett gaypar som hanglat med varandra i hans kna. Men nej da.... han hade ju, citat, "this bloody thing" (hans vigselring) sa inget hande. Taxiresan var alldeles for lang. Mot kvallen begav vi oss till Holloway, lyxade (aterigen) till det med att kaka ute och avslutade kvallen med bio.


Sondag: Angelica ringde i arlighetens namn och vackte mig vid halv 11. Jag var ju for tusan helt slut efter allt slapande pa hennes grejer dagen innan. Hon ar skyldig mig kan jag saga, glom att vi ar even steven :).

Motte upp Angelica i Muswell hill. Vi hittade en 99 pence store dar vi shoppade loss. Hittade antligen ugnsplatar, eftersom det inte ingick i varat boende. 99 pence styck, vilket fynd! Okej de kanske inte ar sa bra men spela roll. Nar jag har fatt jobb ska jag kopa saker sa jag kan baka! Det kliar i fingrarna.

Vi spenderade aven nagra timmar i Alexandra Park, tyvarr var solen  bara framme da och da men skont oavsett att vara pa ett stalle med massa avgaser och skit.Nar vi skulle ga ner fran den ENORMA backen fram Muswell hill till parken skulle jag samtidigt balansera min chai te latte fran Starbucks (tydligen ska man strutta runt med en mugg fran Starbucks i handen och kanna sig viktig). Jag har definitivt inte lart mig att strutta glamourost, det skvatte at alla olika hall. Jag far jobba pa det dar om ska passa in da helt enkelt.

Var helt slut nar jag kom hem, lagade mat och tog en dusch. Hamnade sedan i koma pa sangen da Angelica ringer mig och sager att vi bor tydligen inom gangavstand med varandra och att hon star utanfor och tycker jag ska bjuda henne pa te. Vi forsokte hitta ett nat sa vi kunde se pa Big Brother Live men icke...sa det blev massa te och chokladfingrar istallet.

-------------------------------------------------------------------------------------------


Blir mycket shopping i borjan marker jag. Man kommer pa saker man behover hela tiden, men far val se det som investering. Eller nagot.


Helgens roligaste eller "var-det-dar-allvar" maste nog vara detta:

I lordags var vi tvugna att aka tillbaka till Willesden och hamta saker som Angelica inte fick plats i taxin, bland annat Angelicas datorvaska. Nar vi skulle ga av fran undergrounden sager Anglica: "Kom ihag min datorvaska."

Jag: "Ja annars kanske folk tror att det ar en bomb."

Angelica: "Sag inte sa dar, kom ihag att det ordet ar ett internationellt ord."


Nu fryser snart mina fingrar ihjal, alldeles for kallt har inne.


Bye!


 
 
Ingen bild

emil.

5 april 2011 04:26

HEj. kul att du uppdaterar :) sitter här på nattjobbet och är i ärlighetensnamn jävligt trött.. blev dock lite piggare av denna läsning.. Kraaam.

 
Ingen bild

Sara

5 april 2011 08:26

åååh vill hälsa på dig NU. verkar så mysigt! håller tummarna för jobb varje dag!
KRAM

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cam - 9 augusti 2011 14:19

Det som nu pågår i London är galet. Runt omkring där jag bor plundras och förstörs det. Efter jobbet igår bestämde jag och min kollega oss för att gå till lokala puben där hennes syster jobbar. Moa bor i Hackney och igår plundrades affären som ligg...

Av cam - 5 augusti 2011 23:58

När katten är borta dansar råttorna på bordet heter det ju, men i det här fallet är det snarare; när Natalia är borta passar Camilla och Lisa på att tjafsa. Små värdsliga saker som hushållskassan. Som vi enligt Lisa inte behöver ha. "För vi bor ju ba...

Av cam - 5 augusti 2011 19:17

Jag har hört att det finns folk som har tröttnat på att gå in på min blogg och för femtioelfte gången läsa rubriken "I had a beautiful night in London". Jag ska försöka bättra mig lite.   Vad har hänt sen sist? Som ni ser på inlägget så kan jag ä...

Av cam - 11 april 2011 12:58

Ytterligare en helt underbar helg i London. Som jag sa till Angelica igar: "Vi far sluta ha sadana har bra helger for vi kommer snart sluta uppskatta dom." Ska gora en san dar dryg sammanfattning av helgen igen, forstar om ni trottnar pa dessa lang...

Av cam - 8 april 2011 12:51

Jag tyckte intervjun gick bra maste jag saga. Jag var inte alls nervos... Kanske ar ett daligt tecken? Dock sa hon som intervjuade mig att de aven skulle intervjua internt, vilket genast gor att chansen kanns ganska liten. MEN, man ska aldrig saga al...

Ovido - Quiz & Flashcards