Direktlänk till inlägg 23 mars 2011

London calling

Av cam - 23 mars 2011 13:54

Idag ar en jobbig dag. Jag har det jattebra, missforsta mig inte, men kanner att jag saknar mina vanner. Jag saknar att kunna ringa nagon bara sa dar. Kunna prata med dom. Tror avsaknaden av eget internet kan bidra lite eftersom jag inte har nastintill nagon kontakt med nagon overhuvudtaget. Livet som arbetslos ar onekligen ensamt!


Snart ar min lunch slut och jag ska bege mig ivag och lamna in mitt CV pa diverse hotell och hostel. Jag gillar verkligen inte sant, kanns som att man tranger sig pa da de inte annonserat om jobb. Sen ar det ju det har med att se business ut. Det kanns inte riktigt som min grej sa jag har gjort det basta jag kan. Svarta byxor, en troja och en kort kavaj. Kanner mig lojlig. Men det ska ju gora ett bra intryck. Sager de.


Ang det dar internethaket jag satt pa i Finsbury... De var verkligen inte trevliga eller serviceminded. Bakom disken pa vaggen hade de en skylt dar det stod: "Do not ask for favours. We`ve run out of favours." Dock bjod han bakom disken mig pa en gratis utskrift, alltid nagot.


Tog hur som helst boendet i Finsbury. Nyrenoverat, luktade fortfarande malarfarg. Sa jag ska fa en ny sang och nya mobler, sa det kanns frascht. Inflyttning sker pa lordag sa jag aker dit med grejerna och efter det aker jag och Angelica till IKEA for att handla tacke och kudde at mig. Dock far jag nog inget internet pa en gang, for vaktmastaren sa att de skulle fixa internet sa fort alla rummen var upptagna (finns ett kvar).


Nej nu ska jag val borja vandra och hitta hotel att ge min CV till.. huu.

 
 
Hanna

Hanna

23 mars 2011 21:38

Huj, jag hatar också allt som har med jobbsökande att göra, även när de har annonserat ut en tjänst... men jag håller tummarna för dig, det där fixar du! :)

http://haanabanaana.blogg.se

 
Ingen bild

Sara

24 mars 2011 09:24

men :( jaaa jag saknar dig här hemma..kunna ringa och skälla över BB och livet :) men nu får du fin lägenhet iaf och snart ett jobb! då komemr alltid kännas bättre :) KRAM

 
Ingen bild

Mallan

24 mars 2011 21:48

Jag hejar på dig Cäm!
Allt löser sig tillslut, det är jag helt hundra på! :D
Vi finns ju alltid kvar, så försök njut så mycket som möjligt..men jag förstår om det känns lite tungt, helt klart. Sköt om dig och jag skickar en Stooor kraam till dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cam - 9 augusti 2011 14:19

Det som nu pågår i London är galet. Runt omkring där jag bor plundras och förstörs det. Efter jobbet igår bestämde jag och min kollega oss för att gå till lokala puben där hennes syster jobbar. Moa bor i Hackney och igår plundrades affären som ligg...

Av cam - 5 augusti 2011 23:58

När katten är borta dansar råttorna på bordet heter det ju, men i det här fallet är det snarare; när Natalia är borta passar Camilla och Lisa på att tjafsa. Små värdsliga saker som hushållskassan. Som vi enligt Lisa inte behöver ha. "För vi bor ju ba...

Av cam - 5 augusti 2011 19:17

Jag har hört att det finns folk som har tröttnat på att gå in på min blogg och för femtioelfte gången läsa rubriken "I had a beautiful night in London". Jag ska försöka bättra mig lite.   Vad har hänt sen sist? Som ni ser på inlägget så kan jag ä...

Av cam - 11 april 2011 12:58

Ytterligare en helt underbar helg i London. Som jag sa till Angelica igar: "Vi far sluta ha sadana har bra helger for vi kommer snart sluta uppskatta dom." Ska gora en san dar dryg sammanfattning av helgen igen, forstar om ni trottnar pa dessa lang...

Av cam - 8 april 2011 12:51

Jag tyckte intervjun gick bra maste jag saga. Jag var inte alls nervos... Kanske ar ett daligt tecken? Dock sa hon som intervjuade mig att de aven skulle intervjua internt, vilket genast gor att chansen kanns ganska liten. MEN, man ska aldrig saga al...

Ovido - Quiz & Flashcards