Direktlänk till inlägg 1 april 2011

London....veckan som varit.

Av cam - 1 april 2011 13:25

Jag trodde att jag hade bloggat forra veckan men tydligen blev det inte sparat. Well well. Ska gora en snabbsummering.


Lordag: Medan Angelica var och tranade tog jag taxi fran Willesden Junction till mitt nya hem. Finsbury Park. Jag tror det ligger i Hornsey men Angelica sager att jag ska saga Finsbury Park, vet inte varfor..kanske later battre? Pa eftermiddagen akte jag och Angelica till IKEA for att shoppa sangklader osv. Angelicas hojdpunkt var nog snarare kottbullarna i restaurangen an att se mig kanka runt pa IKEA-kassarna. Nar vi antligen tagit oss tillbaka till mig var det dags att packa upp. Kopte en fonsterlampa for att det skulle bli lite mer mysigt men vaggarna ar sjukt tomma. Ar nastan sa att det ekar i mitt rum. Vi bestamde oss for att prova en indisk restaurang som ligger precis vid mig. Vi trodde att servitoren fragade oss om vi ville ha ris eller nagot till forratt, varav vi kollade lite konstigt pa honom och svarade NEJ. Nar var mat kom sa forstod vi vad han egentligen sagt, han hade fragat oss om vi ville ha ris pa sidan av...inte som forratt! Det vi fick var chicken masala och ett vitloksbrod som vi bestallt. Tack gode gud for att vi bestallde brodet!! Vi kande oss for dumma for att be om ris sa vi doppade helt enkelt brodet.


Sondag: Jag trodde att koksredskapen som fanns i koket var till alla men ack sa fel jag hade. Det var Lisa min roomie som kopt sant till sig sjalv. Sagt och gjort, det var bara att aka till IKEA igen. Denna gangen akte jag sjalv. Satan vad jag bar och bar. Men nu kan jag iaf laga mat! skont, blir mycket billigare an att kopa varje dag.


Mandag: Min boooorfday! Jag akte in till centrala London och sokte lite jobb. Sedan var det shopping! Hade fatt pengar i fodelesedagspresent av slakten som blivit insatt pa mitt konto, pengar som ska ga till nagot annat an rakningar och mat. Shoppade en superfin klanning, en troja och en kofta. Efter det..hem och frascha, mota upp Angelica och sen akte vi till Muswell Hill och hittade en sjukt fin pub. Var en irlandsk pubkedja som lag i en gammal kyrka. Och framforallt billigt!! En flaska vin for £6,95 och en efterratt stor nog for tva stcken for under £4. I och med att det var mandag stangde de kl 23, sa vi akte hem. Nar jag sager vi sa menar jag Angelica och jag. Hon fick sova hos mig for att hon hade sa langt hem.


Av Angelica fick jag en blomma sa mitt rum ser lite mer hemtrevligt ut, av Lisa fick jag en liten vaggspegel. Eller som jag kallar det, "sminkspegel".


Tisdag: Tog den dagen till packa upp alla mina saker och lagga in dem i skapen. Sjukt skont att fa allt pa plats, kandes mer som MITT da. Sedna kopte jag en helfigurspegel pa en liten butik i narheten av mig. Kan vara skont att se hur man ser ut.


Igar, torsdag: Sokte lite jobb och sen akte jag pa Vintage hunt. Tyvarr hittade jag bara en affar av 4. En hade lagt ner och tva hittade jag inte ens, note to self: kommer aldrig mer ga av vid Liverpool street om jag inte absolut asbsolut maste. Det var galet med folk och det blaste helt enormt, plus att det inte var sa nara till affarerna som jag trodde. Men i alla fall..den jag hittade. WOW RETRO hette den. Sjukt fina klader alltsa. 50,60,70,80-tals klader. Men dyrt (for mig iaf). Nar jag far min forsta lon (peppar peppar) sa ska jag inhandla ett plagg till.


Helgen blir lugn. Ska hjalpa angelica att flytta och stada i helgen. Egentligen skulle roomie nr 3 (fullt hus) flytta in imorgon men igar fick vi veta att hon inte ska flytta in, hade tydligen blivit av med jobbet. Eller sa skyller hon pa det for att hon hittat nagot battre? Sjukt synd hur som helst. Saaa...nu drojer det val annu langre till jag far eget internet. Lisa har borjat snacka om att skaffa mobilt bredband... Och nar hon sa det igar sa ville jag bara skrika ratt ut: NEJ INGET JAVLA MOBILT!

Spelar ingen roll om vi tar pay-as-you-go, for ar vi tre stycken kommer det blir dyrare an att ha tradlost da vi kommer behova fylla pa hela tiden. Jag fasar for framtiden!



 
 
Ingen bild

Sara

5 april 2011 08:22

härligt med update även om vi typ pratat varje dag ändå haha
patrik dne lusen har formaterat om sin dator och då tagit bort skype.suck ska be han installera igen när tillfälle ges :)
i helgen blir det flaun igen, ska fira Patrik som fyller år, och fredrik tydligen. du skulle vara med. kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cam - 9 augusti 2011 14:19

Det som nu pågår i London är galet. Runt omkring där jag bor plundras och förstörs det. Efter jobbet igår bestämde jag och min kollega oss för att gå till lokala puben där hennes syster jobbar. Moa bor i Hackney och igår plundrades affären som ligg...

Av cam - 5 augusti 2011 23:58

När katten är borta dansar råttorna på bordet heter det ju, men i det här fallet är det snarare; när Natalia är borta passar Camilla och Lisa på att tjafsa. Små värdsliga saker som hushållskassan. Som vi enligt Lisa inte behöver ha. "För vi bor ju ba...

Av cam - 5 augusti 2011 19:17

Jag har hört att det finns folk som har tröttnat på att gå in på min blogg och för femtioelfte gången läsa rubriken "I had a beautiful night in London". Jag ska försöka bättra mig lite.   Vad har hänt sen sist? Som ni ser på inlägget så kan jag ä...

Av cam - 11 april 2011 12:58

Ytterligare en helt underbar helg i London. Som jag sa till Angelica igar: "Vi far sluta ha sadana har bra helger for vi kommer snart sluta uppskatta dom." Ska gora en san dar dryg sammanfattning av helgen igen, forstar om ni trottnar pa dessa lang...

Av cam - 8 april 2011 12:51

Jag tyckte intervjun gick bra maste jag saga. Jag var inte alls nervos... Kanske ar ett daligt tecken? Dock sa hon som intervjuade mig att de aven skulle intervjua internt, vilket genast gor att chansen kanns ganska liten. MEN, man ska aldrig saga al...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards