Alla inlägg under april 2009

Av cam - 30 april 2009 12:15

Ska sluta blogga nu eftersom att Angelica alltid tar orden ur min mun.


Nu sitter jag här och laddar med Michael Jackson och väntar på de andra. Satan, jag är hungrig redan nu men måste lugna mig några timmar innan det blir grillning. Min qournfilé ligger i marinad och grönsaksspettet är klart. Och just ja, vinet är på kylning. En regel inför dagen var att köpa en box. Jag har uppfyllt det kravet, skulle dock inte förvåna mig om jag är den enda som sitter där med en box sedan.

Förväntningar för kvällen har jag inga. Dagen dock. Uj uj uj. Sol, musik, mat och sköj.


De senaste dagarna har jag fått sådana fina sms av mina vänner. Jag tackar enormt för dom och är grymt glad för vännerna.

Av cam - 30 april 2009 09:12

Varit uppe tidigt, sedan 7 idag också. Det är mycket som ska göras.

Varit till affären och köpt grill, marinad och grönsaker.

 Snart är det dusch och rush som gäller. Måste ju vara fräsch när man får finbesök.

Ute i solen hela dagen. Najs. Jag har lovat Sara att jag ska bli rosig på kinderna och se vårfräsch ut.


Jag drömmer så sjuka saker. Inte jobbiga. Men jag fattar inte var jag får vissa människor ifrån, fast det är ju trevligt att de gör ett besök då och då.


Tjopp tjopp.

Av cam - 29 april 2009 16:16

Jag erkänner. Jag är beroende. Jag måste ha det. Får jag åtminstone inte ett glas om dagen så fungerar jag inte.

Har jag det inte hemma så får jag nästintill panik. Vad ska jag nu dricka? Vatten?

Det jag pratar om är givetvis fun light apelsinsaft. Jag har nästan alltid en sådan flarra hemma. Mumma.

Av cam - 29 april 2009 10:10

Ett tack till Elin som idag ska hjälpa mig med sista inspelningen till vårat Älvhyttegrejs.

Sitter här hemma och övar upp min röst.


Satan vad jag var uppe tidigt imorse. Till och med före Sara. Det är sinnes. Jag kunde helt enkelt inte sova, för mycket i luften tror jag, för många lösa boliner.


Äh svammel, en låt istället.

Inte än Sara, men snart.

Av cam - 28 april 2009 14:32

Idag fyller min mamma år. Hurra hurra!

Ringde henne imorse och sjöng lite. Hon berättade en liten sak. I min familj är det ett måste att på morgonen väcka den som fyller genom att sjunga och komma med kaffe och tårta på sängen.

Iallafall.

Igår hade mamma gjort en tårta som hon skulle ha med sig till jobbet. På kvällen frågade pappa "Får jag ta en bit av tårtan?", mamma svarade att det fick han och fattade vad han skulle ha den till.

Imorse vaknar mamma av att pappa sjunger för henne och serverar kaffe på sängen. Och vad mer? Japp tårta. Från tårtan som mamma hade gjort till jobbet. Lilla papi. Han var inte helt förutseende genom att köpa en bakelse eller så. Men...han fixade iallafall så hon fick ett riktigt morgonfödelsedagsfirande. (Visste inte om jag kunde särskriva det eller ej, Tessan) 

Jag saknar dom.

Av cam - 28 april 2009 12:49

Jag ska få en överraskning!

Jag hoppas att det är en naken karl med vispgrädde på. Eller Carl-Jans autograf.

Av cam - 27 april 2009 21:12

Jag saknar mina föräldrar. Jag vill ge min mamma en kram.

Just när jag satt och tänkte på det som mest så skickade mamma ett sms. Har inte pratat med henne idag.

Men på lördag får jag träffa dom. Och på söndag blir det kalas med hela tjocka släkten.¨

Och Pern!! Evigheter sen känns det som. Henne saknar jag också! Vi får ha bakissnack på söndag, dagen efter vår klassåterträff.

Av cam - 27 april 2009 10:40

Vilken najs kväll det var igår!

(Undrar hur många inlägg jag har börjat den meningen  med)

Grillningen nere vid Kålgårn. Det funkade inte så bra med engångsgrillen, inte så bra som vi hade hoppats. Det kom inga lågor. Men tack vare lite hjälp av Scouten så kom det igång. Så tyvärr blev jag inte att lukta så mycket grillrök som jag ville.

Men det var en bra kväll. Grillning. Musik. Snack på filten. Fler sådana kvällar efterlyses (är det ens ett ord?).



Spelade worms med Elin igår, jag var så spänd. Helt stel i kroppen efter våra tre rundor. Hanna, jag kan säga att du kan vara stolt över mig. Mina maskar representerade Åland. Och vann alla matcher.

Elin sköt mot sina egna maskar. Till min stora förtjusning. "Springaren" var ett minne blott och jag var ett steg närmare segern.


På torsdag är det dags igen. Grillning och sedan fest. Häng på!


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards