Alla inlägg under februari 2008

Av cam - 29 februari 2008 22:38

Okej gillar inte sånt här...meen har tråkigt ikväll så nu blir det en lista då. Vem vet.....kanske är något jag kommer fortsätta med. Pöh! 


Ta fram din mobil, gå in i telefonboken:

Har du kysst nummer 7?

- Anna Bä....nä inte vad jag kan minnas.

Brukar du hänga med nummer 19?

- Cissi! Skulle vilja göra det oftare! Men ibland tar vi en get together i Ludvika när vi båda är där.

Gillar du nummer 26?

- Eilna. OMG vad jag gillar henne.

Är 15 din bästis?

- Pizzeria Capri. Ja faktiskt! Dagen efter är den min bästa vän.

Älskar du nr 10?

- Backoffice i informationen Tandådalen. Njae, men har inget emot det iaf.

Är nr 20 bra?

- CSN. JA! De ger mig ju pengar. (nu kan man ju undra varför jag har deras nummer på mobilen)

Har du träffat nr 9 i veckan?

-De nummret är till automatisk kundtjänst...

Har nr 16 gått i samma klass som du?

- Carro. Yepp...hon går i in klass nu. OBS-klassen.

Vet du om nr 31 har ett förhållande?

- Emma "i lööv" Lööf. Sist jag pratade med henne så sa hon att hon inte dejtade honom mer. Dunno.


Okej detta var inte så kul!


Godnatt!

Av cam - 29 februari 2008 22:08

Känner mig ensam ikväll....bababa.

Ligger min säng, lyssnar på musik,bloggar och äter en godispåse som jag fick som gratisprov på HM idag.


Kan säga att jag nu inser varför kvinnor (eller vad man ska säga) vill ha yngre killar. Tydligt.


Har zappat mellan Let´s dance och Så ska det låta ikväll. Och bara irriterat mig.

1: Kan den där skolfröken verkligen sjunga? Nej. Och jag vet, det är många artister idag som inte kan sjunga men ändå framgångrika. Men då har de ofta något mer. Charm, bra musik mm... Hon bara är liksom. Okej sen är ju inte jag den att säga vad som är bra musik eller inte. Smaken är ju som baken.


2: Så dåligt att Danny sjunger två  (iallafallvad jag hann se) låtar som han framfört i Idol. Okej...vi vet..du kunde dom och du har gjort dom förr. Men gör något nytt.


3: Måste den kvinnliga i programledaren i Lets Dance visa så jävla väl att hon läser innantill och att allt är manus??? Kan hon iaf inte FÖRSÖKA ge sken av att hon just hittat på det hon säger. Visst man fattar att det är manus ändå...men det blir ju inte mer trovärdigt pga henne direkt.


Nu har jag fått klaga av mig lite. Ska fortsätta lyssna på min musik ett tag till innan det är dags att gå och lägga sig. Ska kolla på mina kära serier jag har på datorn.

Av cam - 29 februari 2008 16:49

Drabbades plötsligt av nostalgi. Sälen-nostalgi. Kom på massa småsaker som gjort min Sälen tid så fruktansvärt värd.


Säsong 1: 

* Som när jag kom hem från jobbet och ser Emil sittandes i fotöljen med slutna ögon och för full hals sjunga Johnny Cash.

* När jag och Sandra under en fyllekväll fick för oss att alla kontaktannonser i Aftonbladet var sjukt kul att läsa. Och skrattade så vi frustade. (Blev sedan en tradition för oss att läsa dom varje fest)

* När Niklas ramlade i backen (skidbacken) och skrapade upp hela ansiktet. (Okej...inte kul på det sättet. Men han såg ganska rolig ut. Sorry Riiiv.).

* När Jonas, våran första dag på jobbet och lite bakis, missbedömer halkan på Sälenfjällens vägar och åker in i en snödriva. Med en överfylld bil av folk.

* När Emil låser in sina nycklar i bilen och Davids och Johans bil går sönder under samma timme. Assistanskåren måste tillkallas.

* Snö-kuken på vår trapp. Någon från ett annat boende har roat sig med att ställa en fallo på vår trapp, en snopp gjord i snö. Varav Jonas kommer hem på natten och tror att det är vi som har gjort den. När han möter Emil (endast iförd kalsonger) i hallen säger han: "Snygg kuk!". Emil tittar ner på sig själv och säger givetvis: "Tack!"

* Den kvällen Jonas kommer hem och är klädd som en riddare. I en kostym för småbarn, och inte har med sig kläderna hem som han gick i till festen.

* När Dario kommer in på mitt rum, slänger sig i min säng och säger: "Snälla kan vi inte lyssna på lite Bobban, Camilla?"

* Våran nyårsafton. Lugn. Men så trevlig. God mat och skåla in det nya året i goda vänners lag. Najs.

* När David och jag ska gå hem från HC bussen. Jag har klackar på mig och det är grymt halt. Tänkte hinta lite att han kanske kunde hålla i mig så jag säger: "Oj vad halt det är , jag kommer ramla." Varav David svarar: "Ja då får du gå försiktigt" och går sedan typ 10 meter före mig. Haha, undrar vad lille David gör nu. David med guran.

* Anna kommer hem efter en kväll på krogen. Full som en alika. Och spyr på trappen. Det såg fint ut dagen efter kan jag säga, när det frusit till sig lite.

* När Niklas, en lugn dag på jobbet, tar ett kort på en Camilla som sover på jobbet för hon är lite bakis. För att sedan skicka den till alla på jobbet.

* När Sandra kom hem från kar-bad. Det börjar med att hon ringer till mig och gråter och säger att hon kommer hem för hon har vrickat foten. När hon kommer hem hejar hon glatt på oss andra som sitter och festar, går sedan och tar på sig sin korta sidenmorgonrock. Ropar på mig och Jonas. "Jag är naken under detta." När vi frågar henne hur var det med foten säger hon:"Vaddå foten? Det där hittade jag bara på för att dom andra inte skulle bli sur på mig för att jag gick hem."

* Vi hade haft födelsedagsfest för någon i huset och käkat god mat, ett tillbehör var aioli med väldigt mycket vitlök i. På natten efter krogen så var Niklas sjukt sugen på något. Så naturligtvis äter han aiolin. Det är ungefär 3 dl. Dagen efter känner han sig konstig. Tacka fan för det. Ser fortfarande framför mig hur han sitter vid bordet med sitt uppsvällda ansikte efter fallet i backen och glufsar i sig den.

* Våra ryska grannar som jobbade som byggarbetare i Sälen. De som jagade stackars Sandra då hon bodde där själv och ingen annan flyttat in. De som stod och stirrade på oss genom deras fönster då vi hade fest. Vi var tvugna att dra för gardinerna för att inte de skulle stirra på oss 24/7.

* DAN! Våran kära, men hemskt fula fågel Dan som hängde i taket. Vi skulle ta med oss honom hem och ha honom som adoptivbarn mellan oss. Delad vårdnad. Man skulle ha honom en månad i taget. Men ingen tog med sig honom hem. Hörde sen att de som bodde där säsongen efter hade slängt ut Dan i snön. R.I.P Dan.

* Träbocken. Träbocken var en prydnadssak som varje dag var på olika ställen. Man kunde hitta honom på toan, i kylskåpet, på en stol, upphängd på en krok...you name it.

* Filmen JACK! Vet inte hur många gånger vi såg den. Vet inte Lundell var en husgud för Jonas aka. Jack eller hur det var....

* Mitt och Sandras fylleskrivande i vår Leonardsvägs-bok.

* Vårt HÅNGEL-OCH KNULL-träd. Alltid lika intressant när det gick en pil från två personer till en och samma människa.

* De 11 människorna som bodde där och gjorde säsongen till den bästa säsong man kunde ha haft.


Kommer säkert komma på mer saker efter detta. Men då kommer det en update. Detta är inte intressant för någon annan mig, I know. Skit it!



Av cam - 29 februari 2008 15:51

Förra helgen... ja jag vet inte vad jag ska säga egentligen. Blev lite off tror jag. Kan hända att jag laddat för mycket för kvällen. Kvällen slutade iallafall med att jag och Tessan satt och hissade och dissade folk på Donken. Okej....mest dissande. Det var fan kvällens höjdpunkt. Jag kände mig så där härligt bitter.


Utgång i onsdags då...så klart. Skulle inte bli så hårt sa jag...jo tjena. Det där borde jag ju ha lärt mig. Eller insåg dagen efter att det varit hårt. Ångesten kom.... Tack Limpan för att jag iallafall fick låna din åldersgräns. Det var schyyst. Förhoppningsvis ska inte det behövas igen. Orakade ben i onsdags.....need I say more Tess? Ja det är ju också schysst.


Min box har gått sönder så denna vecka har varit tv lös. Väldigt skönt faktiskt. Inte för att jag tittar så mycket på TV annars, det är mer att den står på i bakgrunden. Har iallafall hämtat min nya box nu.


Och som inte min lägenhet var rucklig nog så har jag även fått vattenskada! Började i badrummet i lägenheten ovanför mig. Sedan har det även blivit vattenskada en del i köket, i hallen och i min walk-in garderob. Kul! Men stackars tjejen övanför mig måste flytta medan de håller på uppe hos henne. Det slipper jag. Puh.


Ikväll blir det lugnt. Ska se lite på tv och ta det lugnt. Borde även städa upp i min lägenhet. Det ser inte bra ut kan jag säga. Diskberget bara växer.


Ska slappa lite innan det är dags att ta tag i disken.


Mina sista ord:

Jag ska aldrig mer döma dig Emil, det får jag bara äta upp tydligen.

Av cam - 23 februari 2008 09:04

Precis klivit upp, sitter och väntar på föräldrarna....ska upp till Lugnet och kolla på Skidspelen. Blir stressigt idag känner jag. Det slutar yup vid 4 och då ska jag hem, duscha, äta, fräscha och vara klar tills kl 6 när folket från Borlänge kommer.

Är grymt peppad inför kvällen.....vilket innebär att det säkert kommer bli en katta-kväll.


Nu måste jag skynda mig!

Av cam - 22 februari 2008 19:58

Kom på en sak, ang. min diskussion om mörk vs. blond. Undrar vad min Stockholmsvän skulle säga... I onsdags var hon på dejt med en blond kille. Eller jag har iallafall för mig att han är blond. Var det inte a´la Nick Carter? Hä hä. Har i och för sig för mig att hennes history of guys är övervägande mörk. Och nu säger ju inte jag att jag skulle säga nej till en dejt med en kille bara för att han var blond. Meeen...jag kollar inte på blonda killar, det är nästan uteslutande mörka killar.

Måste komma ihåg att fråga vad min Stockholmsvän säger om detta. Och...så hoppas jag ju givetvis att det blir en till dejt med denna guy. Jag håller mina tummar och nio tår!

Av cam - 22 februari 2008 15:11

Ha! Var med om dagens roligaste nu när jag var på stan, plus dagens SKÄMT. En tjej kom fram till mig och Sara på stan och frågade om hon fick ta kort på oss till en blogg som hon höll på med, som skulle handla om trender och musik. Och hon tyckte att jag och Sara matchade varandra så mycket så hon ville ha med oss. Jag skrattar fortfarande. Pinsamt ju. Detta blir hysteriskt roligt med tanke på att jag har noll stil Fick adressen till bloggen, så vi skulle gå in på den om några dagar och kolla sa hon. Wellwell, detta var mina 15 minuter i rampljuset. Hamna på ett kort på en blogg.

I´m a celeb now! Så hejdå alla små människor. See you around.

Av cam - 22 februari 2008 14:52

Jag och en kompis snackade häromdagen om att vi tycker synd om blonda killar. Kan säga att 99% av mina kompisar föredrar mörkhåriga killar. Nu säger jag ju inte att det stämmer vad resten av den kvinnliga befolkningen tycker, det kan ju inte jag veta. Men.....anta att det är så att många föredrar mörka killar, då måste de blonda sitta i en dum sits. Fast om man vänder på saken....."blondes have more fun" sägs det ju. Och sägs nästan enbart om tjejer, har nog aldrig hört en blond kille säga "Hey, blondes have more fun". Kanske inte blonda killar har lika kul som blonda tjejer? Men jag är mörk...och kan bara prata för mig själv, jag har ganska kul jag också. Vad jag vill komma med detta röriga resonemang så känns det som att killar föredrar blonda tjejer (detta baserar jag på att många antagligen har idealet den-typiska-svenska-tjejen; blond och lång). Så om jag anser det vara lite synd om blonda killar, då borde det väl vara synd om mörkhåriga tjejer isåfall? Too bad för mig isåfall, mitt hår har ju nästan blivit svart nu :O

Är det så att tjejer föredrar mörka killar och killar blonda tjejer? You tell me.

Ovido - Quiz & Flashcards