Alla inlägg under april 2009

Av cam - 23 april 2009 15:29

Jag har alltid hävdat att ingen av mina kompisar hemifrån läser min blogg. Förutom två. Men nu har tydligen Karro även hon anslutit till skaran.

Så välkomen fina Karolina! Tänk att min blogg till och med har nått Hong Kong! Néih hóu Karolina.


Idag skyndade jag mig ut för att sätta mig på baksidan, innan hela grannskaran skulle dyka upp. Det var jag, min bok om Håkan Hellström och solen. Kunde inte blivit bättre.


Under min tid ute i solen såg jag en humla. Tittade på den när den sakta flög längs marken, (hur är det, humlor ska väl EGENTLIGEN inte kunna flyga?), surrade och höll på med vad den nu höll på med. Det flög saker omkring den som att den vore värsta hellikoptern. Jag tänkte då att det måste vara ganska gött att vara en humla...flyga längs marken (ja jag vet, de flyger inte bara längs marken men denna gjorde det!!)  och inte störa någon. Efter ett tag tröttnade jag på humlans surrande och ville bara trampa på den. Kanske inte är peaches att vara en humla iallafall?

Av cam - 22 april 2009 16:40

Men ge mig bara en glassjävel så kanske jag blir glad!

Jag hatar mig själv för att jag aldrig är förutseende. Jag hatar Csn. Jag hatar studera.nu

Min plan var så bra. Sedan bara sket det sig. Jag tänkte då ringa CSN för att reda ut lite frågetecken...då hade de stängt för 5 min sen. Skit skit skit.


En riktigt dålig jävla dag. Jag vill lägga mig nu. Igår var det ju så bra. Idag..inte.


Jag vill vara 4 år igen. Då det var lagligt att lägga sig ner på marken, sparka med benen, gråta och skrika.


Klag klag.

Av cam - 22 april 2009 07:19

Fram och tillbaka till Borlänge idag på snabbvisit. Jag ska bestämma mig idag.


Har tydligen seminarium på fredag. Och blir själv....tydligen.

Av cam - 21 april 2009 19:10

Damn...jag är så trött. Men har hört att man är en tönt om man lägger sig innan kl 22. Så jag får stå ut några timmar till.


Cissi ska åka till Los Angeles. Och jag är avis.

Av cam - 21 april 2009 15:58

Idag har jag bakat scones. 34 st för att vara exakt. Jag har inte råd att köpa frukost. Så nu räcker det till frulle i typ 2 veckor. Mat har jag så det räcker i två veckor...så nu kanske jag inte behöver besöka affären på ett tag. Det är så klockrent och jag blir så nöjd.


Igår åkte jag igenom en säkerhetskontroll. Det var mycket spännande. Ett mycket kort äventyr dock men ack så trevligt.

Av cam - 21 april 2009 15:51

Jag tar tillbaka allt elakt jag sagt om Halvard den senaste tiden!! Idag var han bra. Han blev riktigt pepp på mitt kursförslag. Sa att det passade utmärkt för det programmet jag går och sa att jag kommer ha användning för det oavsett om jag hamnar på ett stort eller litet företag i framtiden.

Fick ett kursförslag från honom också, eftersom att jag måste läsa två 7,5 p kurser samtidigt. Jag var på det. Tills jag kom hem och läste vad kursen gick ut på. Njae.

Men har antagligen antagligen fått klartecken att läsa en annan kurs, som man egentligen behövde kurser i geografi för att läsa. Men svaret blev att mina poäng i kulturgeografi borde räcka för att få gå den.

Ska gå till busskillen imorgon och snacka med han, eftersom att det är han som håller i kursen. Hoppas Peter är snäll mot mig och låter mig läsa den.


Känns iaf som att det håller på att lösa sig nu. Kommer få plugga satan men det har jag bara mig själv att skylla. Men Halvard trodde på mig. Och tror Halvard på mig så tror jag på mig själv.


De senaste veckorna har jag varit stammis på studera.nu. Verkar alltid ha ett ärende på den sidan.

...

Av cam - 20 april 2009 21:42

Ikväll går mina tankar till min vän Emma. Det är inte alltid lätt, men ibland är det faktiskt extra svårt. Och riktigt orättvist.


Måste samtidigt tacka henne för tipset. Nu kanske jag har något att plugga nästa vecka iaf. Tack tack tack.

Av cam - 20 april 2009 16:05

Känns som att jag legat på värmedynan i 10 timmar idag. Det gör så ont vid den där jävla högra skuldran, som vanligt.

Har iaf fått lite gjort idag. Läst och gjort rent kylskåp och skafferi.


Paniken inför nästa vecka börjar närma sig. Jag kan bara skylla på en person, det vet jag. Men det finns ju ingenting!! Pengar! Vad gör jag!? Jag vill inte be om ett lån. Men måste kunna betala mina räkningar. Aah...jag börjar snart gråta.


Jag har iaf skickat iväg ett mail idag. Får jag svar så hoppas jag på ett positivt svar, men ser mörkt ut.


Neg neg neg neg neg.


Hej.

Ovido - Quiz & Flashcards