Alla inlägg den 13 april 2009

Av cam - 13 april 2009 20:47

Ikväll har jag lekt Martin Timell.

Jag har skruvat ihop en skohylla. Pappa frågade om han skulle göra det, men jag svarade "nej låt mig göra det. Låt mig få agera vuxen".

Det var mitt stora misstag.

Jag skruvade så mina ena hand nästan blödde. Jag vet att jag, med min tränade kropp, kommer ha träningsvärk i armen imorgon.

Men jag tror att Sara kommer bli stolt när hon kommer imorgon. När hon ser hur fixat jag har det bland skorna.

De som varit hemma hos mig vet att jag har många skor. Har två hyllor nu, med 6 st plan totalt. Och inte ens det räcker.

Och min nya hylla...inte världens snyggaste. Ser ut som ett dagis när man kommer in i min hall. Men den är funktionell, och jag skruvade ihop den helt själv. Resten skiter jag i.


Imorgon kommer Sara. Verkar bli helt okej väder så jag håller tummarna för en vårpromenad. Och kanske ett stopp på våran bänk.

På kvällen vankas det vin och ost.

Av cam - 13 april 2009 20:23

Då var jag hemma igen.

Underbara dagar i Sälen. Fint väder! Minus torsdag och måndag.

Brände mig. Så klart. Too cool for solkräm, det är jag det. Fick lida satan för det sen. Okej..jag ska inte låtsas. Jag är jäkligt stolt över att fick färg. Men, det har redan börjat flagna. Och jag har en randig panna. En granne till mig sa att jag fått första gradens brännskada i pannan.


Fredagen var så grymt najs. Började med Uppåt väggen och lite öl i solen. Sedan dags för Ute after ski. Jag var i sjunde himlen. Massa gammalt folk. Vi hade vår reunion. En stor ring. Det dansades, sjöngs och dracks.

Delar av mitt G-hus var där. Pojkarna var som förut.

Markus höll på att bryta min rygg.

Men riktigt härligt att stå där och dansa i sina skidkläder med en cider i ena handen.


Fick frågan om jag ville komma upp och jobba lite nästa år, och jag är inte den som är den...sa att det var bara att ringa mig.


Jag älskar fjällen. Så är det bara. Jag älskar de jag träffat där uppe. Om inget annat sker så är det väl ett år kvar till nästa gång.

Ovido - Quiz & Flashcards