Alla inlägg under april 2009

Av cam - 26 april 2009 17:02

Sara skrev något om Robinson och jag kan inte annat än hålla med. Att det kunde få en så engagerad. Igår satt jag och klappade händerna när de barnsliga killarna (som själva tycker att de är så jävla bra stand up guys) inser att de inte kan rösta ut Jarmo. Christians blick var obetalbar. Och jag kallar det för ÅRETS TVÖGONBLICK.


Det var min lördagkväll.

Av cam - 26 april 2009 16:41

Har precis duschat så jag är fräsch tills vi ska grilla. Make sense?

Jag älskar grillrök. När man kommer hem efter korvgrillning så luktar det överallt. Kanske inte upplevs så himla najs när det luktar om kläder och allt men shit the same. Jag förknippar lukten med upplevelsen haha.


Elin och Angelica kommer hit. De är mina räddande änglar eftersom att jag haft så tråkigt idag och suktat efter sällskap.

Av cam - 26 april 2009 16:35

Har precis avslutat ett samtal med Angelica. Jag tycker faktiskt att det är smått sött när hon, efter ett besök i Grängesberg, säger till mig: "Camilla, de säger verkligen ETTERMIDDAG" istället för eftermiddag. Man ska uttala det ÄTTÄMIDDA, för den som undrar.

Kul att hon har fått sett en annan sida av Dalarna, min del i detta fall, där man pratar annorlunda än här i Falun. Som jag sa till henne, folk som bor här vill gärna uppleva staden som en storstad.

En dag ska jag presentera dig för min släkt Angelica, så får du höra ännu mer dialekt.

Av cam - 26 april 2009 14:29

Surfade runt på nätet och hittade detta. Och det berörde mig verkligen.

Det handlar om ett tvillingpar som redan vid 5års ålder drabbats av alzheimers.

De som känner mig vet att detta är något jag har erfarenhet av. Min farmor dog i alzheimers och en annan släkting till mig har, i och med att det är genetiskt, drabbats av det.

Detta skrämmer mig jättemycket, för jag vet inte vilken det drabbar härnäst. Jag hoppas innerligt att det slipper hända.

Av cam - 26 april 2009 13:13

Jag erkänner...jag köpte skor igår på stan. Jag sa till Marie att jag inte kunde gå in på någon skoaffär, eftersom att jag har köpförbud på skor.

Vi går in på HM, där stor dom...ett par skor jag bara måste ha.

Blev lite annan shoppning också. Men nu är det stopp resten av månaden.


Det är jättefint väder ute och här sitter jag i min soffa. Känner mig som en värdelös människa. Men...vet inte vart jag ska ta vägen. Är så tråkigt att sitta ute själv och folk är inte hemma eller så är de busy.

Så istället sitter jag och tittar ut genom fönstret och ser det fina vädret. Får dåligt samvete.

Om jag skulle städa lite så skulle det kännas lite bättre, men inte ens det får jag för mig. Nej nej. Jag sitter och ägnar mig åt värdelöst surfande istället.

Av cam - 25 april 2009 09:13

För en stund behövde vi inte vara vi. My friends say I should act my age, what´s my age again?

Shit the same, vi hade kul.

Äventyret slutade mot en trottoarkant, jag rullade och skrapade upp mig lite.

Shit the same, vi hade kul.


Nu lite glassande på stan innan det är dags för madame att åka tillbaka

Av cam - 24 april 2009 17:44

Marie kommer ikväll! Riktigt najs. Var väldigt längesen jag träffade henne. Kan inte komma ihåg det ens.


Lite vin och vi. Det kan inte gå fel.


Strosade med Cecilia på stan idag. Jag är väldigt nöjd över oss två. Vi köpte ingenting. Inget onödigt inköp. Vin iofs, men det tycker jag hamnar på listan över livsnödvändiga inköp


Nu, dusch innan Möörie kommer!


See ya!

Av cam - 23 april 2009 16:15

Vad är grejen med det här "Become a fan" på facebook? Jag kanske resonerar konstigt, men tycker det är mer sense i att become a fan av en artist eller serie eller liknande. Okej...det kanske beror på att jag själv är ett fan av en artist, men det låter vi vara.

Okej nu till saken.

Men en maträtt??? Bla bla became a fan of kladdkaka. What? Det kom upp på min face häromdagen. Har fler exempel att dra men orkar inte. Jag kanske skulle bli ett fan av SALT? Jag menar..jag tycker att salt bidrar med något visst till maten, jag gillar salt. Kunde slicka i mig det från handen när jag var liten.

Det får stå på min to do list för nästa vecka "Become a fan of salt".

Ovido - Quiz & Flashcards