Alla inlägg den 16 oktober 2008

Av cam - 16 oktober 2008 12:40

Hade en sån sjukt trevlig kväll med Limpan igår. Han, jag, alkohol, mat, hockey, 80-talsmusik och snack. Fler sådana kvällar efterlyses tack!

På slutet tappade jag dock humöret och jag blev hela världens lilla fiende. Men Limpan, som den bra människa han är, tog inte åt sig av detta utan lät mig istället gå och lägga mig.  


Känner mig stressad inför övning 2. Okej det är inte långt kvar, men har suttit och tänkt..kommit fram till att jag måste bli klar på fredag. Iaf halvklar med min analys. Fredag, det är imorgon. Fast det ska nog gå bra.


Nu är det dags för ytterligare en gästföreläsning.

Hej.

Av cam - 16 oktober 2008 12:31

Läste en insändare i Metro idag när jag var på väg till skolan. Det var någon som tyckte att tjejer skulle sluta sminka sig eftersom att sminka sig gjorde man för att man kände sig tvungen till det. Jag vet inte hur det är med er men jag känner mig inte speciellt tvingad plus att jag skulle kunna gå osminkad till skolan. Jag menar det händer. Avsändaren själv sminkade sig givetvis inte. Och varför gjorde hon inte det? Nej för hon ville vara ANNORLUNDA. Annorlunda...det var hennes egna exakta ord. En liten fråga...om hon nu VILL vara annorlunda, är inte det då samma sak som att VILJA sminka sig? Man har gjort ett val. Jag sminkar mig för då kan man dölja ev. skavanker. Hon sminkar sig inte för att hon vill vara annorlunda. I slutet av insändaren uppmanade  hon kvinnorna på tv4 att för en dag inte sminka sig när de var i rutan. Ja men då så...slutar kvinnorna på tv4 att sminka sig så gör nog jag det också då.


Nyss hade vi göstföreläsning. Killen som höll i den sa VA så många gånger varje gång han avslutade en mening att jag kom att tänka på ett klipp ur dokumentären "Snickeriet". Nedan kommer klippet.

Ovido - Quiz & Flashcards