Alla inlägg den 22 februari 2008

Av cam - 22 februari 2008 19:58

Kom på en sak, ang. min diskussion om mörk vs. blond. Undrar vad min Stockholmsvän skulle säga... I onsdags var hon på dejt med en blond kille. Eller jag har iallafall för mig att han är blond. Var det inte a´la Nick Carter? Hä hä. Har i och för sig för mig att hennes history of guys är övervägande mörk. Och nu säger ju inte jag att jag skulle säga nej till en dejt med en kille bara för att han var blond. Meeen...jag kollar inte på blonda killar, det är nästan uteslutande mörka killar.

Måste komma ihåg att fråga vad min Stockholmsvän säger om detta. Och...så hoppas jag ju givetvis att det blir en till dejt med denna guy. Jag håller mina tummar och nio tår!

Av cam - 22 februari 2008 15:11

Ha! Var med om dagens roligaste nu när jag var på stan, plus dagens SKÄMT. En tjej kom fram till mig och Sara på stan och frågade om hon fick ta kort på oss till en blogg som hon höll på med, som skulle handla om trender och musik. Och hon tyckte att jag och Sara matchade varandra så mycket så hon ville ha med oss. Jag skrattar fortfarande. Pinsamt ju. Detta blir hysteriskt roligt med tanke på att jag har noll stil Fick adressen till bloggen, så vi skulle gå in på den om några dagar och kolla sa hon. Wellwell, detta var mina 15 minuter i rampljuset. Hamna på ett kort på en blogg.

I´m a celeb now! Så hejdå alla små människor. See you around.

Av cam - 22 februari 2008 14:52

Jag och en kompis snackade häromdagen om att vi tycker synd om blonda killar. Kan säga att 99% av mina kompisar föredrar mörkhåriga killar. Nu säger jag ju inte att det stämmer vad resten av den kvinnliga befolkningen tycker, det kan ju inte jag veta. Men.....anta att det är så att många föredrar mörka killar, då måste de blonda sitta i en dum sits. Fast om man vänder på saken....."blondes have more fun" sägs det ju. Och sägs nästan enbart om tjejer, har nog aldrig hört en blond kille säga "Hey, blondes have more fun". Kanske inte blonda killar har lika kul som blonda tjejer? Men jag är mörk...och kan bara prata för mig själv, jag har ganska kul jag också. Vad jag vill komma med detta röriga resonemang så känns det som att killar föredrar blonda tjejer (detta baserar jag på att många antagligen har idealet den-typiska-svenska-tjejen; blond och lång). Så om jag anser det vara lite synd om blonda killar, då borde det väl vara synd om mörkhåriga tjejer isåfall? Too bad för mig isåfall, mitt hår har ju nästan blivit svart nu :O

Är det så att tjejer föredrar mörka killar och killar blonda tjejer? You tell me.

Av cam - 22 februari 2008 11:56

Blev givetvis utgång i onsdags. Ytterliggare ett bevis på hur svag jag är att stå emot grupptrycket. Men kul var det. Visst...pojkarna försvann på en gång ungefär. Men då intog jag dansgolvet. Dansade med alla och ingen. Patetiskt? Maybe, men kul var det. Fick hela tiden fly från två utbytesstudenter. De gillade väl också att dansa antar jag.


Idag ska jag skicka in sommarjobbs-ansökan till Willys här i Falun. Jag måste få ett jobb här i sommar. Visst det skulle inte vara så farligt att jobba på Willys i Ludvika även denna sommar, meen...vet inte om jag vill vara i Ludvika en hel sommar. Det är ju liksom ingen som kommer hem. Och det är ingen kvar där heller. Nu har ju kusinen fått jobb i Sala på fängelset, eller vik, så hon vet ju inte heller hur hennes sommar blir. Så det känns bara så värdelöst...... Måste engagera mig i detta nu.


Ska snart ner på stan. Systemet som hägrar. Utgång imorn. Det som är najs är att det kommer lite Borlänge peeps hit. Tessan, det var alldeles för länge sen du var här. Sist du var här tror jag var första gången vi pratade med  varandra haha. Steff har tjatat så mycket om att han ska börja vara mer här i Falun....och nu verkar det bli av. Kul ska det bli. Hörde något om att Limpan och några polare kanske också skulle droppa förbi. Tur att vi inte är hos mig säger jag bara...humma humma.


Jag måste sluta drömma. Visst det är trajvlish....men det tar på mina krafter. Varför drömmer jag så här? Jag blir helt utpumpad. Känslomässigt utpumpad.


Oj vad klockan går! Nu måste jag fräscha! Sitter här i morgonrock och handduk i håret.


Mina sista ord:

Önskar att mitt liv vore som Glamour ibland.


Ovido - Quiz & Flashcards