Direktlänk till inlägg 29 februari 2008

Sälen-nostalgi säsong 1

Av cam - 29 februari 2008 16:49

Drabbades plötsligt av nostalgi. Sälen-nostalgi. Kom på massa småsaker som gjort min Sälen tid så fruktansvärt värd.


Säsong 1: 

* Som när jag kom hem från jobbet och ser Emil sittandes i fotöljen med slutna ögon och för full hals sjunga Johnny Cash.

* När jag och Sandra under en fyllekväll fick för oss att alla kontaktannonser i Aftonbladet var sjukt kul att läsa. Och skrattade så vi frustade. (Blev sedan en tradition för oss att läsa dom varje fest)

* När Niklas ramlade i backen (skidbacken) och skrapade upp hela ansiktet. (Okej...inte kul på det sättet. Men han såg ganska rolig ut. Sorry Riiiv.).

* När Jonas, våran första dag på jobbet och lite bakis, missbedömer halkan på Sälenfjällens vägar och åker in i en snödriva. Med en överfylld bil av folk.

* När Emil låser in sina nycklar i bilen och Davids och Johans bil går sönder under samma timme. Assistanskåren måste tillkallas.

* Snö-kuken på vår trapp. Någon från ett annat boende har roat sig med att ställa en fallo på vår trapp, en snopp gjord i snö. Varav Jonas kommer hem på natten och tror att det är vi som har gjort den. När han möter Emil (endast iförd kalsonger) i hallen säger han: "Snygg kuk!". Emil tittar ner på sig själv och säger givetvis: "Tack!"

* Den kvällen Jonas kommer hem och är klädd som en riddare. I en kostym för småbarn, och inte har med sig kläderna hem som han gick i till festen.

* När Dario kommer in på mitt rum, slänger sig i min säng och säger: "Snälla kan vi inte lyssna på lite Bobban, Camilla?"

* Våran nyårsafton. Lugn. Men så trevlig. God mat och skåla in det nya året i goda vänners lag. Najs.

* När David och jag ska gå hem från HC bussen. Jag har klackar på mig och det är grymt halt. Tänkte hinta lite att han kanske kunde hålla i mig så jag säger: "Oj vad halt det är , jag kommer ramla." Varav David svarar: "Ja då får du gå försiktigt" och går sedan typ 10 meter före mig. Haha, undrar vad lille David gör nu. David med guran.

* Anna kommer hem efter en kväll på krogen. Full som en alika. Och spyr på trappen. Det såg fint ut dagen efter kan jag säga, när det frusit till sig lite.

* När Niklas, en lugn dag på jobbet, tar ett kort på en Camilla som sover på jobbet för hon är lite bakis. För att sedan skicka den till alla på jobbet.

* När Sandra kom hem från kar-bad. Det börjar med att hon ringer till mig och gråter och säger att hon kommer hem för hon har vrickat foten. När hon kommer hem hejar hon glatt på oss andra som sitter och festar, går sedan och tar på sig sin korta sidenmorgonrock. Ropar på mig och Jonas. "Jag är naken under detta." När vi frågar henne hur var det med foten säger hon:"Vaddå foten? Det där hittade jag bara på för att dom andra inte skulle bli sur på mig för att jag gick hem."

* Vi hade haft födelsedagsfest för någon i huset och käkat god mat, ett tillbehör var aioli med väldigt mycket vitlök i. På natten efter krogen så var Niklas sjukt sugen på något. Så naturligtvis äter han aiolin. Det är ungefär 3 dl. Dagen efter känner han sig konstig. Tacka fan för det. Ser fortfarande framför mig hur han sitter vid bordet med sitt uppsvällda ansikte efter fallet i backen och glufsar i sig den.

* Våra ryska grannar som jobbade som byggarbetare i Sälen. De som jagade stackars Sandra då hon bodde där själv och ingen annan flyttat in. De som stod och stirrade på oss genom deras fönster då vi hade fest. Vi var tvugna att dra för gardinerna för att inte de skulle stirra på oss 24/7.

* DAN! Våran kära, men hemskt fula fågel Dan som hängde i taket. Vi skulle ta med oss honom hem och ha honom som adoptivbarn mellan oss. Delad vårdnad. Man skulle ha honom en månad i taget. Men ingen tog med sig honom hem. Hörde sen att de som bodde där säsongen efter hade slängt ut Dan i snön. R.I.P Dan.

* Träbocken. Träbocken var en prydnadssak som varje dag var på olika ställen. Man kunde hitta honom på toan, i kylskåpet, på en stol, upphängd på en krok...you name it.

* Filmen JACK! Vet inte hur många gånger vi såg den. Vet inte Lundell var en husgud för Jonas aka. Jack eller hur det var....

* Mitt och Sandras fylleskrivande i vår Leonardsvägs-bok.

* Vårt HÅNGEL-OCH KNULL-träd. Alltid lika intressant när det gick en pil från två personer till en och samma människa.

* De 11 människorna som bodde där och gjorde säsongen till den bästa säsong man kunde ha haft.


Kommer säkert komma på mer saker efter detta. Men då kommer det en update. Detta är inte intressant för någon annan mig, I know. Skit it!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cam - 9 augusti 2011 14:19

Det som nu pågår i London är galet. Runt omkring där jag bor plundras och förstörs det. Efter jobbet igår bestämde jag och min kollega oss för att gå till lokala puben där hennes syster jobbar. Moa bor i Hackney och igår plundrades affären som ligg...

Av cam - 5 augusti 2011 23:58

När katten är borta dansar råttorna på bordet heter det ju, men i det här fallet är det snarare; när Natalia är borta passar Camilla och Lisa på att tjafsa. Små värdsliga saker som hushållskassan. Som vi enligt Lisa inte behöver ha. "För vi bor ju ba...

Av cam - 5 augusti 2011 19:17

Jag har hört att det finns folk som har tröttnat på att gå in på min blogg och för femtioelfte gången läsa rubriken "I had a beautiful night in London". Jag ska försöka bättra mig lite.   Vad har hänt sen sist? Som ni ser på inlägget så kan jag ä...

Av cam - 11 april 2011 12:58

Ytterligare en helt underbar helg i London. Som jag sa till Angelica igar: "Vi far sluta ha sadana har bra helger for vi kommer snart sluta uppskatta dom." Ska gora en san dar dryg sammanfattning av helgen igen, forstar om ni trottnar pa dessa lang...

Av cam - 8 april 2011 12:51

Jag tyckte intervjun gick bra maste jag saga. Jag var inte alls nervos... Kanske ar ett daligt tecken? Dock sa hon som intervjuade mig att de aven skulle intervjua internt, vilket genast gor att chansen kanns ganska liten. MEN, man ska aldrig saga al...

Ovido - Quiz & Flashcards