Alla inlägg under maj 2009

Av cam - 8 maj 2009 16:20

Mitt bidrag till kvällen är engelska kakor. Har precis tagit ut dem från ugnen.

Jag tänkte "Det är småkakor, hur svårt kan det vara?". Givetvis stötte jag på problem. Vet inte hur jag tänkte när jag valde att vispa. Och speciellt poröst blev det inte.

Men okej. Jag har aldrig påstått att jag är någon Bree Van de Kamp.


Sprang just upp till emil och tänkte ge honom en kaka. Han sov tror jag. Sorry grabben, nu är det försent. If you snooze you loose.

Av cam - 7 maj 2009 12:07

Dagens skratt var underbart. Jag skrattade så jag nästan hyperventilerade och blev hes. En bra start på en annars seg dag.


Engelsk afton alltså..... Den ger mig prestationsångest. Det får inte kosta för mycket, vara för avancerat och det måste vara engelskt. Hade en idé först, men visade sig att en av ingredienserna var ett vin som kostade mellan 200-1000 kr. Inte värt.

Så nu är jag tillbaka på ruta ett. Har bett min kära vän Karro om hjälp. Är det att fuska? Nee, google vill ju inte hjälpa mig så.

Av cam - 6 maj 2009 22:09

Efter två förnedringsomgångar kubbspel så gav jag upp och gick hem med svansen mellan benen. Lite nöjd får jag ändå vara, lyckades ha ner några stycken iallafall.

När Angelica fick ner sin första kubb (någonsin?) var jag stolt som en mor är när hennes barn sjunger på skolavslutningen.

När fötterna började domna av kyla tyckte jag det var dags att gå hem.

 Ett mycket bra sätt att spendera en lill-lördag på.


Snart är det dags att krama kudden, tror den har saknat mig lika mycket idag som jag har saknat den.

Av cam - 6 maj 2009 19:56

Sitter i soffan, mätt som en plätt. Alldeles strax ska jag iväg spela den mycket fysiska aktiviteten kubb. Först sa jag nej men insåg sen att jag är ingen torrboll, eller vad jag blev kallad, och hänger på. Måste visa Angelica det roliga med detta spel. Tror att hon passar på att spela mot mig nu när jag är proppmätt vilket gör mig något handikappad. Antar att hon hört ryktet om mina kubb-spelar-skills.


Något att tänka på innan spelet börjar:

* Ha på dig bra torsor. Inga som åker in eller åker ner. De ska sitta på plats.

* Värm upp din kastararm så du inte kastar snett.

* Se till att ha din fiende rakt framför dig på den motsatta sidan framför en kubb, "en olycka händer ju så lätt".


Nu måste jag värma upp.

Av cam - 6 maj 2009 19:21

Jag är i sjunde himlen. Idag har jag ätit något som jag inte ätit på myycket länge. KESO.

Detta gjorde mig lycklig. Tom lyckligare än Hanna blir om Finland vinner ikväll. Jag lovar.

Av cam - 6 maj 2009 17:31

Jag måste ge mig själv en stor fet klapp på axeln. Har verkligen städat idag. När denna dag är slut kommer min lägenhet vara spotless, jag kommer vara nyduschad och riktigt fräsch och jag har ren tvätt.

Jag tror att jag blev inspirerad av diverse folk (ni vet vilka ni är) som bloggat igår om hur städsjukan kommit över dem. Jag tackar och bockar.

Det enda som skulle behöva göras är att torka fönster. Men det kommer inte hända. Jag är rädd för att trilla ur fönstret.


Angelica...jag har en liten surprise till dig. Avslöjas på fredag.

Av cam - 5 maj 2009 18:13

Jag hade en riktigt bra helg på hemmaplan.


Lite förfest hemma hos Moa inför återträffen. Sedan bar det av in till stan. När vi kom stod alla på uteserveringen och väntade. Det var då man började tänka "vad har jag gett mig in på?". Men kvällen var mycket trevlig. Det pratades till viss del gamla minnen samtidigt som man uppdaterade sig på vad cirka 20 personer sysslat och sysslar med.

God mat och mycket trevligt sällskap.

Ute på krogen blev det dans och fyllesnack med gamla jobbarkompisar. Fick en armbåge på läppen så det blev blodvite och några isbitar. Men ingen utgång i Ludvika utan lite blod som jag brukar säga.


På söndagen vankandes det födelsedagskalas för min mami. Släkten var där. Och jag var grymt trött. Grillning på kvällen med föräldrarna, och jag åt som att det vore min sista måltid. Det var avocado med skagenröra, ölkorv, hallumi, majskolv, chorizo, sås, kött, potatis och vitlökssmör.


På tal om mat...ikväll åt jag så mycket att jag inte orkar tvätta om en halvtimme. Jag tar mig inte upp ur soffan. Jag måste ha en slags ätstörning.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards