Direktlänk till inlägg 17 februari 2009

September - oktober 2008

Av cam - 17 februari 2009 18:22

  • September
  • Blev förkyld och sympatiserade med Tessan.
  • Trodde jag haft en bruten tå i typ ett år. Men den tanken har jag lagt ner nu. Den gör inte ont längre.
  • Reunion med det gamla Falugänget. Det bjöds på nakendans den kvällen vill jag lova. Sett mer av min vän än jag någonsin tänkt mig att se. Hanna missade dock detta som pågick i vad som kändes som en halvtimme. Utgången blev väl inte den bästa för mina vänner. Men en donk piggade upp det hela lite mer.
  • Hösten hade dragit igång. OBSarna bodde i skolan. I en datasal. Kart-skiten hade börjat. Det gjordes kartor hela dagarna.  Jag satt dock inte på kvällarna som Tessan gjorde. Så som en liten uppmuntran gjorde jag matlåda till henne idag. Bacongryta á la Camilla. Hade inte i någon lök. Bara för att smöra för henne. Hon styr med järnhand. Och hon är någon man ser upp till.
  • Laddade ner en alarmklocka till datorn. Storyn: Grymt trött. Låg i sängen. Telen låg på soffbordet och dit orkade jag inte gå. Så jag laddade ner en alarmklocka. Som ringde EN gång. Den mesigaste ever. Har aldrig använt den efter det.
  • Datorn kraschade sen. Tur att man har en sådan snäll Limpa som kan datorer och hjälper mig. Tack tack.
  • Drama queen Camilla var på besök och skickade sms till en kompis och skrev att jag hade hjärtesorg. Vet inte vad det gällde. Än idag har jag inte fått svar på det smset, så han tog mig nog inte på allvar.
  • Min lille älskade katt rakades :S Han hade tovig päls stackarn, så de rakade halva kroppen på honom.
  • Kräftskiva hos Carro och Nils. DYRA kräftor. Men det glömmer vi nu, det tillhör det förflutna. Vi hade planerat allt in i minsta detalj. Vi hade haklappar, girlanger, snapsvisor och hela kitten. Lyckat. För att sedan gå till Kåren. Det var på den tiden då det inte var helt folktomt. Typ en av de sista gångerna skulle jag tro.

Oktober

  • Drömde att jag hookade med Bruce Willis och sedan Fredrik Wikingsson. Wikingsson är nog mer en typ för mig ja.
  • Tankarna på att säga upp mig från jobbet började komma. Jobbade för mycket och tjänade för mycket. Samtidigt som man hade vuxit fast i datasalen. Jag har typ förträngt hur jäkla jobbigt det var med kartorna. Och hur vi gick varandra på nerverna. För det gjorde vi, som fan.
  • Slutet av september och början av oktober började stavnings-Hitler, aka Tessan att påpeka min stavning i bloggen.
  • Limpan fyllde år.
  • Inser nu hur nära  det var att jag bröt ihop totalt under oktober. Jag jobbade typ 4 dagar i veckan. Och varannan helg. Satt i skolan varje dag med GIS skiten. Gick direkt från skolan till jobbet. Var borta från 9 till 21 varje dag typ. Klaga klaga.  Att säga upp mig från jobbet var nära.
  • Många kårkvällar. Missade inte en enda under september, oktober tror jag.
  • En kårkväll resulterade i ett fyllemess. Surprise hörru! Det blev till Glidarn. Och jag ljög. Som jag har en tendens att göra med vin i kroppen. Detta resulterade i att han natten efter ringer mig 8 gånger. Jag svarar inte en enda gång.
  • Ring-Tjuven dyker upp! Förklarar att den är slängd. Ja, jag trodde inget annat heller.  Bryr mig inte heller. Jag gör ett misstag.
  • Fick äntligen gå ner i tid på jobbet.
  • Under ett och samma dygn vinner tre av mina vänner pengar.
  • Hade en gästföreläsning. En snubbe som sa VA så många gånger efter varje mening att jag trodde att jag hamnat i Snickeriet.
  • Hade myskväll med Limpan. Han, jag, mat, alkohol, hockey och 80tals musik. Kvällen slutade med att jag blev hela världens lilla fiende men han tog det bra och lät mig sova.
  • Under oktober utspelar sig ett smurftjafs med en släkting. Helt stört. Vi tjafsar om de här blå små gummifigurerna!
  • Dags för OBSarna att föra resedagbok. Spännande. Det blev en och samma väg för mig typ på en vecka. Lite modifikation måste man få göra.
  • Uppladdningen inför Håkan på Magasinet började. En Håkan låt per dag i en vecka.
  • Försökte komma fram till vad jag hittills hade gjort med mitt liv. Kom in på Johan. Att jag slutat glorifierat honom.
  • Kände att jag inte fick plats. Kände mig bortglömd.
  • En kund kommer fram till mig på jobbet. Detta sägs:

Han: "Du är lika glad som förra gången vi var här."

Jag: "Ja jag ser ingen anledning till att vara sur."

Han: "Men om pojkarna är dumma mot dig kan jag tänka mig att du ryter till." 
  • Sedan har dagen kommit. Håkan till Falun. Jag färgar håret dagen till ära. Inväntar gänget.  Tiden innan Håkan blev händelserik. Glömda biljetter i Ludvika och poliser som höll på att bötfälla oss för ”vi var ju faktiskt inte en taxi.” Håkan för sjunde gången. Och det bästa hittills. Loved it. Ut på krogen sedan. Vissa fick öl uthälld över hela håret. Hemgång. Snack om jash. Som visade sig vara ett skällsord efter en googling från min och Perns sida.
  • Folk dök upp på det där fucking jävla communityt som man är inne på hela tiden. Fick mig ur balans. Dock är det annorlunda nu. Vänner där. Som jag skrev tidigare, FLEST VÄNNER VINNER.
  • En fika med Fredrik. Givande. Var längesen jag snackade med honom. Ingen prinsessbakelse blev det dock inte. Han var fattig. Så en kaffe och en te fick det bli. Intressant. Jag vet.
  • Jag kommer hem från fikat. Inser att jag inte har mina hemnycklar. Kuk. Jag har tappat dom. Ringer till Fredrik i panik som fixar tillbaka dom. Hade tappat dom i fotöljen där vi satt. I Borlänge. Jag ringer Securitas som får komma och öppna åt mig. Shit. Pengar. Men än har jag inte behövt betala...sååå..jag är nöjd.
  • En fredag vankades det Markus Krunegård med Elin i Borlänge.
 

 
 
Ingen bild

Tessan

17 februari 2009 19:38

okej.
- du ser, folk lagar till & med mat till mig! :D tänkte faktiskt på att du hade gjort mat till mig igår när jag stekte bacon. :)
- hehe, jag har faktiskt slutat vara överdrivet mycket stavningshitler nu... nu sitter jag mest & svär för mig själv istf att kommentera.
- jag vill se snickeriet!!
- smurfarna, oh my god...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cam - 9 augusti 2011 14:19

Det som nu pågår i London är galet. Runt omkring där jag bor plundras och förstörs det. Efter jobbet igår bestämde jag och min kollega oss för att gå till lokala puben där hennes syster jobbar. Moa bor i Hackney och igår plundrades affären som ligg...

Av cam - 5 augusti 2011 23:58

När katten är borta dansar råttorna på bordet heter det ju, men i det här fallet är det snarare; när Natalia är borta passar Camilla och Lisa på att tjafsa. Små värdsliga saker som hushållskassan. Som vi enligt Lisa inte behöver ha. "För vi bor ju ba...

Av cam - 5 augusti 2011 19:17

Jag har hört att det finns folk som har tröttnat på att gå in på min blogg och för femtioelfte gången läsa rubriken "I had a beautiful night in London". Jag ska försöka bättra mig lite.   Vad har hänt sen sist? Som ni ser på inlägget så kan jag ä...

Av cam - 11 april 2011 12:58

Ytterligare en helt underbar helg i London. Som jag sa till Angelica igar: "Vi far sluta ha sadana har bra helger for vi kommer snart sluta uppskatta dom." Ska gora en san dar dryg sammanfattning av helgen igen, forstar om ni trottnar pa dessa lang...

Av cam - 8 april 2011 12:51

Jag tyckte intervjun gick bra maste jag saga. Jag var inte alls nervos... Kanske ar ett daligt tecken? Dock sa hon som intervjuade mig att de aven skulle intervjua internt, vilket genast gor att chansen kanns ganska liten. MEN, man ska aldrig saga al...

Ovido - Quiz & Flashcards