Alla inlägg den 15 februari 2009

Av cam - 15 februari 2009 22:07

Måste säga att jag är hedrad Elin. Läste ditt inlägg där du skrev att du hädanefter bara ska läsa cirka 4 bloggar. Uppenbarligen är min blogg en av dom eftersom du länkade till mig i ditt senaste inlägg.

Tackar <3

Av cam - 15 februari 2009 21:55

När jag var liten, typ 5-6, brukade jag leka att jag var fattig. Jag kröp upp i en fotölj hemma och åt ett småbröd och låtsades att det var det enda jag skulle äta på hela dagen.

Nu behöver jag inte låtsas längre. Jag ÄR fattig.

Bio

Av cam - 15 februari 2009 20:51

Imorgon ska jag på bio.

Sjukt längesen.

Inga pengar har jag.

Men kanske kan man bli bjuden?

Av cam - 15 februari 2009 18:12

Blev lite nostalgisk när jag lyssnade på musik och började därför läsa min blogg från början.


Man glömmer saker lätt.


2007

* Jag var med jobbet på skotersafari under min andra säsong i Sälen. Och vi körde in i ett träd. Jag klarade mig meden sprucken läpp, blåmärken på benen och en öm axel.


* Kommit fram till att jag saknar Johanna och Richard från säsong 2 grymt mycket. De var de bästa!


* Valborgsgrillning nere vid Kålgårn med Sara och Pern.


* Mitt ältande med mitt ex som präglade första 8 månaderna av 2007.


* Rucklet till lägenhet. Hade hundra problem med min lägenhet under det året


* Helsingborgs-Emma fylle historia som jag fortfarande kan skratta åt. Emma hälsade på flera gånger under det året. Nu var det längesen. Snackade med henne förra veckan, och verkar som att det blir en tripp till Dalarna för henne snart.


* Vin och popcornkvällar med Hanna på onsdagar då Robin var på träning.


* Då jag ramlade tillbaka på ett gammalt spöke.


* Då det var besök från Åland på Bojsen och jag skulle ta det lugnt. Vilket slutade helt i andra änden. Dock en av de roligaste (och hårdaste kvällen) under min Falun tid.


* 80-talsfesten. Då jag såg ut som en alkholiserad öststatshora.


* Krograggs diskussionen med Limpan som varade två timmar. Det var då vi kom att vi var soulmates och fungerar exakt likadant.


* Moneybrotherkvällen på Harrys. Action. Konstiga kommentarer från folk. Och massa vin med braa vänner.


* Alla tisdagar och fredagar som jag och Hanna spenderade upp i Lugnet hallen för att supporta Robin och HAIK.


* Krogrundan med Susanne och Sara. Som var utöver denna värld. Bartendern slängde en shot på mig (ja, iallafall vad jag fick för mig). Sara skålade för cancerkillen och "det livet han hade kvar".


* Min sconesperiod. Och bjöd mina pojkar.


* Jag försökte komma fram till vad som hänt med Joel i Joel bitar. Gick inte så bra, jag vet fortfarande inte om han lever eller ej.


* Min Like-a-stone-period. Den gick på repeat. En gång i 5 timmar. Samma låt om och om igen.


* Jag skulle gå i kloster. För då påstod min moster att männen skulle komma rusandes. (Låg tydligen ett kloster ute i Hosjö förut)


* Limpan lovar mig en natt att köpa med sig donken hem till mig efter han har varit på krogen.

Detta händer: Efter krogen ringde Limpan och frågade om jag och Pern ville ha något från Donken. "Jaa en lilla menyn", sa jag. "Jag beschtäller inga schmå menyer", förklarar Limpan för mig haha. Okej. Jag tar då en McChicken istället. Tar år och dar för dem att gå hem. Sedan ringer Emil och säger att det är bäst att Limpan inte kommer till oss för att han är lite för full....haha. Och att Limpan ätit upp min mat! Ringer Limp och frågar om det är sant,  varav han blir sur och säger "Jaha! Så du lyssnar mer på Emil än mig!" Och slänger på luren. Jaha :) Det visade sig senare att jag inte fått en McChicken utan en Big Mac och att han gått och käkat den medan han pratade med mig och sedan blivit arg på mig och slängt iväg den. Haha. Limpan Limpan


* Efter Klostersnacket dyker någon upp. En kille. Det dejtas och grejas.


* Dejtandet fortsätter. Jag är lite osäker på detta men känns ändå helt okej. Vad som händer sen vet jag inte. Det blir en resa. Sedan är jag osäkrare än någonsin. Trodde inte att det var intresse från något håll. Avslutar det. Och responsen blir inte vad jag trodde. Inte för att det påverkade mig. Men har fått efterskalv, som jag inte är med på.


* Promenader med Sara. Där hon förklarade för mig vad "torr is" var.


* IDOL-kvällarna! Veckans höjdpunkt under hösten 2007 med mina favorittjejer. Lite vin, juryagerande, popcorn och snack.


* Mitt fyllemessande. Som var extremt under det året. Under en Idolkväll, som blev väldigt hård, messar jag Richard (som jag nämnt tidigare, jobbade med han i Sälen). Kommer inte ihåg det. Och dagen efter får jag svar på massa frågor som jag absolut inte kommer ihåg att jag skrivit.


* Min älskade vän som upplevde något man inte önskar någon.


* Jag fick kallduschen. Sälen-horan, sa jag. Då kom klicket i luren. Och efter det har det aldrig blivit detsamma.


* Alla samtal med Tessan. Efter att läst igenom bloggen 2007 inser jag att vi säkert spenderat 100 timmar i telefonen med varandra. Och det enda vi pratat om är deprimerande saker, saker som drog ner oss och gjorde oss depp. Bra för varandra ja.


Insåg att jag var väldigt depp under 2007. Ex´et spelade stor roll. Vi tog musten ur varandra. Mycket fest, som vanligt. Det var jag, Hanna och Sara som var drottningarna på helgerna. Tillsammans med våra två sidekicks Emil och Limpan.


Kul har jag iaf haft när jag läst igenom 2007. Tänkte göra samma sak för 2008. Om jag orkar.

Av cam - 15 februari 2009 17:20

Har så sjukt kallt i min lägenhet.

La mig därför i soffan under en filt. Lyssnade på Håkan. Och försvann.


Känns som att det är det min kväll kommer bestå av.

Har varit något hela tiden denna vecka så jag blir uttråkad så fort jag blir ensam.


Nu blir det musik,soffan och filten igen.

Brr

Av cam - 15 februari 2009 16:18

Nyss hemkommen från hockeyn.

Oavgjort. Helt okej.

Blir lite tårögd när man ser lillen hoppa över sargen in i båset. Och knappt komma över. Och att han har en pall som han står på inne i båset, för att han inte når upp annars. Lille vän. Eller ja, så liten är han inte längre.

Men vi är väl inte kända för att vara en lång släkt.


OBS-are, ska ni ta med matlåda imorgon? Fattig som jag e har jag inte råd att köpa något. Funtar på om man skulle stanna längre än labben håller på imoron. Eller kanske är waste of time. Vad säger ni?

!

Av cam - 15 februari 2009 11:51

Sitter och väntar på moster som ska komma och hämta mig. Upp till Lugnet på hockey. Kusinen spelar och det är lika bra att passa på, så sällan jag ser honom spela.


Det slog mig efter att pratat med Teachers Pet att det var alla hjärtans dag igår.

Började tänka vad jag gjort de senaste åren på alla hjärtans dag.


2009:

Mysdag. Angelica, Aja och Erica var här. Resten vet ni.


2008:

Romantisk dejt på McDonalds med Limp, Emil och Sara. Vidare till Film och fabel för film och godis. Det var krooakdagen. Kvällen avslutades med en raggarrunda för mig, Limp och Sara. Jag utforskade Falun.


2007:

Jobbade i Sälen. Marcus hade Lovesongs top ten countdown för boendet på morgonen. Spännande när plats 1 skulle presenteras. *Trumvirvel* Whitney Houston, I will always love you.

Har för mig att jag var ut och åt pizza på kvällen  med mitt ex, som också jobbade där då. Men det är något jag förträngt.


2003-2006:

Johan. Kan inte komma ihåg om vi hade någon sån där jättelyckad alla hjärtans dag.

Det jag kan komma ihåg var att vi alltid var för fattiga för att köpa något, åt gott iofs och somnade tidigt. Ganska trevligt när jag tänker efter. Eller något.

Av cam - 15 februari 2009 01:21

Är för trött för detta egentligen. Men.


Har precis vinkat av systrarna Edström. Riktigt najs kväll. Har snackat massa folk from back home. Skvallrat lite. Kollat melodifestivalen och trott att vi är musikexperter.

Hur som helst, detta vill jag ha mer av.

Angelica tyckte nog inte att det var så intressant att lyssna på snacket om folk vi känner hemifrån, för hon somnade i min säng.


Tack för besöket tjejer.  Det gjorde min redan underbara helg ännu bättre.


Är på bra humör nu.


Nu någon serie som jag kan somna till.

Ovido - Quiz & Flashcards