Alla inlägg den 16 februari 2009

Av cam - 16 februari 2009 18:46

 Januari

·         Vilade ut i Ludvika. Ett lugnt nyår med goda vänner. Jag hade gjort trerätters. Och halva efterrätten hamnade på golvet, på Perns rygg och hela mitt hår och bröst. Men räckte och blev över ändå.


·         Hanna bestämde sig för att flytta från Falun. Det bettydde the end of an era.


·         Lite drama med killen som det hade dejtas med.


·         Jag bestämde för att sluta ”vilja” må dåligt.


·         En sista utgångskväll med Hanna och Sara (som säkert inte blev den sista innan hanna flyttade) som slutade med att jag stod och snackade franska för att sedan plaska hem med Bojsengänget i slasken.


·         Opponering på ett arbete. Vi fick kritik från läraren på allt som vi tidigare fått klartecken på att det var bra och ha så.


·         Jobbade lite på Willys hemma i L-a.


·         Fick höra om asien-resan. Drog ner mig totalt igen. Dock bara för någon dag. Insåg att han inte var värd allt.


·         Glidarn gjorde ett litet appearence igen. Alltid lika intressant sällskap.

  

Februari

·         Det var korpiaden. Gick på fest som innehöll bara gymnasiekids. Jag kände mig gammal. Kvällen slutade med en utkastning och att jag drog igen dörren. Upp till emil för lite pytt i panna och snack med pojkarna kl 4 på morgonen.


·         Lovade att jag skulle hälsa på lite kompisar runt om i Sverige. Göteborg och Uppsala stod på schemat. Så här ett år senare har jag fortfarande inte gjort något besök.


·         Guldlock kom in i turismtjejernas liv. Och gjorde det SVÅRT för oss att koncentrera oss på Ekonomistyrningen. Har dock för mig att jag gick segrande ur striden, Tessan? Hä hä.


·         Vinddraget igen. Denna gång ångest. Men där tog den vackra historien slut.


·         Spenderade några dagar i helgen. Kom hem helt blåslagen på ena benet. Vad som hänt kommer jag inte ihåg. Ont hade jag iallafall.


·         En inställd på en torsdag ledde till att jag och Hanna bestämde oss för att gå ut på Etagen. En förfest på tu man hand hemma hos Hanna som kantades av avslöjanden från höger och vänster. Ute på krogen mötte vi upp med Robin och gänget. Många vit ryssland blev det. En vit ryssland hamnade i mitt knä, tack Robin.


·         Alla hjärtans-dag-firande med gänget. Gööd kväll.


·         En utgång med Emil och Limp som slutade med det nu mera ökända citatet ”Du ska tänka på vem du tjafsar med”.


·         En förfest på Kvarnberget med nytt folk. Najs. Träffade Patrik, vad jag inte då visste var att han någon månad senare skulle bli tillsammans med min kära vän och att de ett halvår senare flytta ihop i Tälje.


·         Februari...månaden då vattenläckan i lägenheten ovanför gjorde sig påmind även i min. Droppande från badrumstaket. En het Secuaritaskille som kommer på kvällskvisten. Skulle kanske haft ett neglige på mig och det hade nästan känts som en porrfilm.


·         Mitt krångel med CSN börjar.


·         En onsdag försvinner pojkarna som vanligt ute på Etage. Det raggas brudar och Camilla lämnas själv.  Jag dansar runt hela kvällen. Springer 60 meter från två utbytesstudenter. Bl.a italiano. Som jag någon månad senare ska träffa på igen.


·         Jag och Sara går och strosar i godan ro på Faluns gator en dag. En tjej kommer fram och säger att hon vill fota oss till en modeblogg hon håller på med. Vi säger okej. Jag har aldrig kollat på den bilden. Det var mina 15 minutes of fame det.


·         Skidspelen med päronen. För att sedan gå på fest hos Sara. Med lite Borlänge peeps. Jag och Tessan gick ut snabbt från krogen. Ett donkenbesök istället. Där vi hissade och dissade. En kille hejade på Tessan som hon inte kände igen. Det visade sig senare att de jobbade ihop.


·         En lånad åldersgräns.


·         Vattenskadans omfattning visar sig vara stor. Badrummet. Hallen. Lite i köket. Min ”walk-in-closet”.

Av cam - 16 februari 2009 16:05

Skulle kolla på Madagaskar..började kolla men somnade.


Drömde att jag var polare med Entourage-gänget, och jag hade ihop det med killen nere till vänster.

När jag vaknade trodde jag att detta var sant och tänkte "Shit jag måste adda dom på Facebook".


Just ja, drömde också att Tessan behövde hjälp att komma på en sak som var bra med rasism.

Ovido - Quiz & Flashcards