Direktlänk till inlägg 17 februari 2009

Maj-juni 2008

Av cam - 17 februari 2009 14:14

Maj

  • Första dagen i maj drog jag hem till Ludvika. Orkade inte vara kvar i Falun. Staden åt upp mig. Eller staden var kanske att överdriva. Det var HAN. Jag fick inte vara ifred. Konstant kontakt. Att vi inte var på samma plan när det tog slut fattade jag redan då...men att vi var i totalt i olika ändar. Och pressen från honom blev så enorm att jag var tvungen att fly hem till mammi och pappi. Det var typ två månader men betedde sig som det var 3 år.
  • It takes one to know one. Insåg hur mycket jag sårat Johan, mitt ex (den enda som jag kallar ex. HAN räknar jag inte...fråga mig inte varför). Hela den här historien med HAN fick mig att inse detta. Jag tog ansvaret, dock lite försent kanske, och bad om ursäkt. Vet att allt absolut inte var mitt fel. Det är både jag och Johan medvetna om. Men jag har stor del i det som hände efter det tog slut. Och det bad jag nu om ursäkt för. Jag trodde det var jag som var den sårade och rättfärdigade allt jag gjorde med dom orden. Men efter allt med HAN insåg jag hur mycket jag sårat Johan egentligen. Bättre sent än aldrig kanske.
  • Min flykt till Ludvika då. Jag och Marie tog en utgång. Norrmannen igen.  Eller norrmännen. Hade en trevlig kväll med dom.
  • Fortfarande kvar i Ludvika. Passade på att hänga lite med Terje innan han och resten av norrmännen skulle åka hem. My new found friend har visat sig vara användbar. Han är min psykolog och jag hans. Ett bra utbyte där.
  • 8 maj var dagen på Poke The Fat Guy kom på tal. Det är sånt man gör istället för att plugga till tentor. Spännande att gömma saker och se vad man hittar sen.
  • Majmånad präglades av arbetet om S1. Jag tappade livsglädjen. Och hoppet om mänskligheten har försvunnit. Arbetet förändrade mig och säkert många andra. Jag blev ett flockdjur. Kunde inte gå själv. Samtidigt som det enda jag ville var att vara ensam. För er som inte vet det så har de ett portugisiskt tegel och framåt kvällen kommer ungdomarna dit för att få den rätta partykänslan. Och btw, Tessan är en missbrukar av KOMMA.
  • Maj var även månaden då ordet FNASIG förstördes för all framtid.
  • Jag och Tessan höll på att säga upp bekantskapen. På grund av GG. Jag hade inte sett det på ett tag vilket hon utnyttjade. För er som undrar är vi fortfarande vänner och still going strong.
  • Dricka-vin-på-Locus perioden började. Tror vi alla behövde det. Tungorna var svarta efteråt.
  • Falukalaset. Fest med Sara och en del av killgänget. Sara och karln gick hem. Jag gick på O´learys. Med vem kommer jag inte ihåg. Ronnie? Träffade på Pappa Posten för första gången. Annars var kvällen en dimma.
  • Dagen efter var det dags för PPP och champagnefrukost vid Mångatan. HÄV HÄV HÄV är något som jag fortfarande kan drömma mardrömmar om och vakna upp svettig och skrikandes. Carro höll sig till sin favorit sysselsättning, att leka matchmaker. Försökte få ihop mig med amerikanen. Jag var tydligen kär i honom. Dock nappade jag inte. Men fick iallfall en ny vän på facebook. FLEST VÄNNER VINNER! Lite mat innan Kåren hos Tessan. Damen hade druckit, ja. Men tror att hon missbedömde antalet folk när vi skulle käka. Vi var 4 st. Tessan dykar fram för tolv st.
  • Äntligen dags för redovisningen av S1-arbetet som höll på att förstöra mitt liv. Från att ha haft en stämning i klassrummet som var kallare än Sibirien blev den plötsligt familjär. Det skrämde mig. Twilight zone.
  • Jag och Tessan gjorde upp en deal. Vi var even steven. Men det förstörde hon på PPP´n och jag hade nu en upp på henne.
  • Ytterligare en dricka-vin-på-Locus kväll. Fula regler när det spelades kort. Och Fader Abraham kommer aldrig bli densamma igen. Prrr!
 

Juni

  • Ex´et dyker upp ibland och gör sig påmind. Visade sig att vi skulle vara på samma ställe samtidigt. Och även Hon. Men lyckades undvika.
  • Solning och picnic nere vid Kålgårn med Sara. Var en bra dag. Sara säger att om det är en ring runt solen (eller hur det var) så kommer det hända tre dåliga eller tre bra saker. Om hon bara visste hur rätt hon hade...
  • Hände mycket där ett tag. Det var dödsfall. Och en olycka. Och när jag tror att det är slut så händer den tredje saken. Ytterligare ett dödsfall. Sjukt jobbig period.
  • Jag och Sara hade fotbollskväll. Som slutade på Etage. Ingen höjdare direkt.
  • Vet inte om det var den kvällen jag var med Sara eller om jag var ute med pojkarna...men citatet "Du är italiensk. Du har så mycket passion. Slösa inte bort allt på mig." Passade in iallafall. Och ”The chase is better than the catch”.
  • Besök av Pern i tre dagar. Riktigt skönt hade vi. Shoppade, käkade, kollade på film och snackade. Tror att både hon och jag behövde det efter det som hade hänt den senaste tiden.
  • Träffade på Skabbet på krogen. Evigheter sedan. Vi var låtastrevliga mot varandra. Hell, han gav mig skabb. På tal om Skabbet, så mötte jag honom utanför systemet i fredags. Ignorerade varandra totalt. Klart vi såg varandra. Men han kollade åt ett annat håll och jag ner i marken. Det där var ett dejtande som inte ledde mer än till att jag fick lägga ut massa pengar på vårdcentralsbesök, krämer och tabletter.
  • Konstaterade att jag aldrig kommer vara gift i 40 år.
   

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cam - 9 augusti 2011 14:19

Det som nu pågår i London är galet. Runt omkring där jag bor plundras och förstörs det. Efter jobbet igår bestämde jag och min kollega oss för att gå till lokala puben där hennes syster jobbar. Moa bor i Hackney och igår plundrades affären som ligg...

Av cam - 5 augusti 2011 23:58

När katten är borta dansar råttorna på bordet heter det ju, men i det här fallet är det snarare; när Natalia är borta passar Camilla och Lisa på att tjafsa. Små värdsliga saker som hushållskassan. Som vi enligt Lisa inte behöver ha. "För vi bor ju ba...

Av cam - 5 augusti 2011 19:17

Jag har hört att det finns folk som har tröttnat på att gå in på min blogg och för femtioelfte gången läsa rubriken "I had a beautiful night in London". Jag ska försöka bättra mig lite.   Vad har hänt sen sist? Som ni ser på inlägget så kan jag ä...

Av cam - 11 april 2011 12:58

Ytterligare en helt underbar helg i London. Som jag sa till Angelica igar: "Vi far sluta ha sadana har bra helger for vi kommer snart sluta uppskatta dom." Ska gora en san dar dryg sammanfattning av helgen igen, forstar om ni trottnar pa dessa lang...

Av cam - 8 april 2011 12:51

Jag tyckte intervjun gick bra maste jag saga. Jag var inte alls nervos... Kanske ar ett daligt tecken? Dock sa hon som intervjuade mig att de aven skulle intervjua internt, vilket genast gor att chansen kanns ganska liten. MEN, man ska aldrig saga al...

Ovido - Quiz & Flashcards