Direktlänk till inlägg 17 februari 2009

Mars-April 2008

Av cam - 17 februari 2009 12:05

Mars

  • Inleddes med något. Ja. Och det blev något. Ja. Gick väldigt fort. Ja. Och jag gillade det. Ja. Serious på en gång. Kändes bra. Människan kändes bra. Det blev ett samboliv på en gång typ. Trodde då att jag gillade det.
  • Påsken firades i Sälen som vanligt. Mycket sol och snö. Med en fullproppad stuga blev  påsken riktigt bra. Ute afterski med Linda Bengtzing och moster var på g. Hann inte med någon utgång den påsken, vilket jag fortfarande e lite pissed för. Detta berodde på personen som någon vecka tidigare hade kommit in i mitt liv.
  • Fyllde 25. Funderingarna på om ex´et skulle höra av sig då (eftersom att vi inte hade hörts på någon månad) var stor. Vet inte varför jag fokuserade på det. Och även ångesten inför the big 2 5 var stor. Hanna lugnade mig något: "Varje år blir man ett år äldre, det är ju liksom meningen. Och 25 år är ju ingenting, man är så gammal som man känner sig." Jag kände mig inte som 25. Det gör jag fortfarande inte, och snart är det dags att fylla 26. Emil sa däremot: ”Nu har du halva livet kvar”. Överraskningsfest för mig. Middag på Tzatiziki. Innan hade jag varit lite depp för att ingen kunde komma när jag fyllde. Men tyckte inte att det var så dåligt att fira med Pern, Sara och den dåvarande pojken. Sedan fick jag en ögonbindel på mig och hamnade vid Tzatziki där alla vänner stod. En bra kväll. Fick anta massa utmaningar för att samla poäng för att sedan få en present. Ett bra födelsedagsfirande.
 

April

  • Monkan kom tillbaka. Hon återuppstod som en värre häxa än någonsin. Den kursen visade sig bli tuff. Hon lämnade ett avtryck som jag, och säkert många av mina fellow turistare, sent kommer glömma.
  • Arbetsintervju inför sommaren. Gallringen hade börjat.
  • Jobbade för ett visst teleföretag en dag. Det var antagligen det värsta jag har gjort. Har aldrig känt mig så dum. Det slutar med att jag och tjejen jag jobbade med stack vid 11. Vi skulle jobba till 18 men det gick inte. Men pengar fick vi iallafall.
  • Det börjar knaka i fogarna med HAN. Irriationen börjar bli extrem. Jag blev faktiskt ganska snart medveten om att jag nog inte var kär. Som jag trodde. Jag tror nu i efterhand att jag inbillat mig. När det började att styras och ställas började jag tröttna. Det var fortfarande mitt hem och jag visste hur jag ville ha det, nya rutiner välkomnas...men berätta inte för mig hur jag ska leva och vad jag ska köpa. Men jag höll ut ett tag till.
  • Var hem till L-a för första gången på tre månader. Träffade polers. Utgång fredag, lördag. På lördagen stiftades en ny bekantskap. Norrmannen. Mycket trevligt.
  • Efter mitt Ludvikabesök växer irritationen mer och mer. Jag vill inte ha någon macho man. Men for god sake you gotta have some balls. Inte vika ner sig för en hostning. Och han triggade igång mina besserwisser sidor. Till max! Det var ett battle här hemma. Vi tyckte tvärtom varandra i ALLT. Det tog musten ur mig. Och mitt under denna period hade jag 4 tentor på två veckor.
  • Jag drömde att vi var tvugna att göra ett skolarbete om ormar. De som känner mig vet att det är det absolut värsta jag vet. Det slår tom. Vita byxor på killar. Drömmer att Carro tvingar mig att ta upp ormen och leka med den. Det slutar med att jag vaknar av att jag gråter hysteriskt.
  • QVIZZEN! Det var B.E.S.T evengemang. Det var en kväll det. Ja det var ju god mat. Efterfesten var annorlunda. Slutade med att jag och Tessan smög ut.
  • En major utgång för mig och Sara. Vi hade inte umgåtts så mycket sedan våra respektive pojkvänner kom in i bilden. Blev för hårt för vissa som gick hem efter ca. 15 min som jag sedan hämtade upp hemma hos henne och drog med hem till mig. Dagen efter låg vi och kollade på The Hills maraton. På kvällen var det grillning nere vid Kålgårn med Sara och pojkarna. Det var en av de bättre dagarna. Men börjar nu inse att jag inte kan ha det som jag hade det...var tvungen att göra något åt det.
  • Fick sommarjobb. Vilket innebar att sommaren skulle spenderas i Falun.
  • Tessan lovade att sälja sig själv för en P & L biljett och ha en fling med en speciellt utvald person. Hur det gick? Ingen fling. Och biljetten fick hon av mig. OBS. Jag gav den inte som tack för sex. Om det nu behöver påpekas.
  • Svart-på-en-kvart utanför tenoren. Funkade inte för någon annan än Tessan tror jag, som tom fick höra ”har du varit ute och solat?”. Men jag ska göra ett nytt försök i år.
  • Sista dagarna av april bjöd på 80 årsfest i Hell-a. Mamma fyllde 55 och jag 25. Den kvällen slutade med att jag gjorde slut på det hela. Jag orkade inte tjafsa eller irritera mig längre. Jag var inte kär. Hade nog aldrig varit det. Inbillade nog mig det. För det är ju lite trevligt ungefär. Tror att det förflutna skadat mig.
  • Valborg igen. Picnic nere vid Kålgårn med Sara. Det blåste som fan men vi höll ut. Åt och drack lite innan det var dags att gå hem och fräscha inför kvällen. Sara gick hem tidigare och tofflade och jag gick hem för att jag var arg. HANS kompis kom fram till mig och var allmänt otrevlig.
  • Tessan och jag frös ut en kille när vi spelade finns i sjön via nätet. Det var min höjdpunkt på dagen. Tror det var tur att april var slut.
   

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cam - 9 augusti 2011 14:19

Det som nu pågår i London är galet. Runt omkring där jag bor plundras och förstörs det. Efter jobbet igår bestämde jag och min kollega oss för att gå till lokala puben där hennes syster jobbar. Moa bor i Hackney och igår plundrades affären som ligg...

Av cam - 5 augusti 2011 23:58

När katten är borta dansar råttorna på bordet heter det ju, men i det här fallet är det snarare; när Natalia är borta passar Camilla och Lisa på att tjafsa. Små värdsliga saker som hushållskassan. Som vi enligt Lisa inte behöver ha. "För vi bor ju ba...

Av cam - 5 augusti 2011 19:17

Jag har hört att det finns folk som har tröttnat på att gå in på min blogg och för femtioelfte gången läsa rubriken "I had a beautiful night in London". Jag ska försöka bättra mig lite.   Vad har hänt sen sist? Som ni ser på inlägget så kan jag ä...

Av cam - 11 april 2011 12:58

Ytterligare en helt underbar helg i London. Som jag sa till Angelica igar: "Vi far sluta ha sadana har bra helger for vi kommer snart sluta uppskatta dom." Ska gora en san dar dryg sammanfattning av helgen igen, forstar om ni trottnar pa dessa lang...

Av cam - 8 april 2011 12:51

Jag tyckte intervjun gick bra maste jag saga. Jag var inte alls nervos... Kanske ar ett daligt tecken? Dock sa hon som intervjuade mig att de aven skulle intervjua internt, vilket genast gor att chansen kanns ganska liten. MEN, man ska aldrig saga al...

Ovido - Quiz & Flashcards