Alla inlägg den 14 mars 2011

Av cam - 14 mars 2011 18:09

Nu är jag på plats! Eller ja, har varit på plats i 2½ dygn.


Flygresan gick bra, trots min enorma nervositet. Jag är inte jätteförtjust i att flyga. Jag försökte vara lagom engelsk genom att dricka te och lyssna på Babyshambles. Jodå.

Var meningen att vi skulle på visning i lördags men blev inget, vilket vi tyvärr fick veta när vi redan tagit oss från stället där vi bor nu och där visningen var, vilket tog närmare 1½ timme. Men gjorde inte så mycket för då hann vi reka lite runt området och kolla upp var boendet låg. Visningen blev istället igår söndag. Var ett boende med 4 sovrum, ett lagomt kök, allrum, tvättstuga och en liten trädgård. Väldigt bra allting egentligen, minus heltäckningsmatta :) Problemet är att det är bara jag och Angelica...och vi behöver vara 4 stycken för att kunna ta den. Verkar nämligen som att italienskorna bangat.

Nu finns det flera boendealternativ och varianter men det som tyvärr verkar vara det mest aktuella är att jag och Angelica delar upp oss. Det är nämligen svårt att hitta boenden som söker TVÅ personer. Jättetråkigt verkligen, tycker jag. Halva grejen att jag åkte var ju för att vi skulle bo tillsammans, men nu verkar det vara svårt.


Idag har jag letat jobb och skrubbat spisen. Ikväll måste jag lägga ut krokar för boende.


Rörigt inlägg men skyller på huvudvärk hä hä.

Ovido - Quiz & Flashcards