Direktlänk till inlägg 14 februari 2010

Helgen som var

Av cam - 14 februari 2010 18:06

Sitter och väntar på Nya Therese. Det vankas god mat, vin och film ikväll. Frågan är om vi ska gå i kärlekens tecken och se en romantisk film eller om vi kanske ska se Sherlock Holmes som vi pratat så mycket om. Har lovat att inte se den utan henne.


Jag börjar få grym separationsångest från Falun och allt vad det innebär. Är ju ett tag kvar i och för sig men ändå.

Igår när vi satt hos Ella och kollade på melodifestivalen så kändes det enormt mycket. Vi hade en så grymt bra kväll. Dip och grönsaker, kakor, godis, läsk, ostkrokar. Det kändes som när man gick på högstadiet och man hade filmkväll.

Kvällens höjdpunkt nr 1: När Therese och Ellenor uppträdde på scenen i Sandviken. Inte visste jag att jag hade sådana skönsjungande vänner.

Kvällens höjdpunkt nr 2: När Therese (som tio min tidigare hade höjt dom til skyarna) kallade kladdkake-ballerinakakan för "bara en kaka". För att sedan börja be om ursäkt så enormt så man trodde att det var en person hon hade förolämpat. Behöver man tips på hur man ber om ursäkt på ett oklanderligt sätt så är det bara att fråga henne!

Kvällens citat: Din köttätande vulgära kvinna. (Enligt Therese ett skämt i Petra Mede style).

Kvällens mantra: Asiater asiater asiater.

Kvällens lammkött: Den där manboyen med ett sensodyneleénde.

Kvällens oldie: Kalle Moreus.


Jag har haft en riktig bra helg när jag tänker efter. I fredags åkte jag och Ella på hockeyresa som studentkåren anordnat. Det var en upplevelse vill jag lova. Utbytesstudenterna satt lydigt på sina platser i en period, sedan insåg de nog att baren var lite roligare än matchen (årets sämsta från Leksands sida btw).

Sedan inleddes vår 48h spelkväll hos Limpan. Det blev bara en  omgång UNO så jag antar att vi har en hel del timmar kvar att beta av. Men det Limpan säger på fyllan är vår lag. Så 48h spelkväll ska det bli!


På tal om bar... Jag har hållt mig borta från krog och alkohol i tre veckor. Visst, jag har druckit lite öl. Dock max tre. Enligt Elin så räknas inte det som att man druckit så vi kör på det :) Att vara fattig är tydligen bra för hälsan.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cam - 9 augusti 2011 14:19

Det som nu pågår i London är galet. Runt omkring där jag bor plundras och förstörs det. Efter jobbet igår bestämde jag och min kollega oss för att gå till lokala puben där hennes syster jobbar. Moa bor i Hackney och igår plundrades affären som ligg...

Av cam - 5 augusti 2011 23:58

När katten är borta dansar råttorna på bordet heter det ju, men i det här fallet är det snarare; när Natalia är borta passar Camilla och Lisa på att tjafsa. Små värdsliga saker som hushållskassan. Som vi enligt Lisa inte behöver ha. "För vi bor ju ba...

Av cam - 5 augusti 2011 19:17

Jag har hört att det finns folk som har tröttnat på att gå in på min blogg och för femtioelfte gången läsa rubriken "I had a beautiful night in London". Jag ska försöka bättra mig lite.   Vad har hänt sen sist? Som ni ser på inlägget så kan jag ä...

Av cam - 11 april 2011 12:58

Ytterligare en helt underbar helg i London. Som jag sa till Angelica igar: "Vi far sluta ha sadana har bra helger for vi kommer snart sluta uppskatta dom." Ska gora en san dar dryg sammanfattning av helgen igen, forstar om ni trottnar pa dessa lang...

Av cam - 8 april 2011 12:51

Jag tyckte intervjun gick bra maste jag saga. Jag var inte alls nervos... Kanske ar ett daligt tecken? Dock sa hon som intervjuade mig att de aven skulle intervjua internt, vilket genast gor att chansen kanns ganska liten. MEN, man ska aldrig saga al...

Ovido - Quiz & Flashcards