Alla inlägg under november 2009

Av cam - 13 november 2009 16:43

Den här låten innebär speciella minnen för mig. Jag tvingar mig igenom den för den är ju så bra.



Av cam - 13 november 2009 16:30

Här sitter jag och fredagspeppar, men inte för utgång denna gång...en helt vanlig hemmakväll i goda vänners lag. Massa onyttigheter och Idol.

En öl på bordet, marshmallows i en påse (som egentligen ska på en kladdkaka) och Dirty Pretty Things i bakgrunden.


Jag har påbörjat ett försök i att bli ambitiös. Hittills går det ganska bra måste jag säga! Får jag godkänt på hemtentan kommer det kännas ännu bättre.


Nu får jag ställa in min öppnade öl i kylskåpet för det blev tydligen en liten promenad. Ska ut och gå med Therese och lilla Ebba.

Av cam - 5 november 2009 10:26

Detta klipp gjorde min kväll igår. Jag skrattade så jag inte fick luft och givetvis måste jag dela med mig av denna.

Jag älskar Saras sängkammarblick.

Linn som startar in front med brillorna.

Soffan som smeker sig.

Jag och kusinen som avslutar in front med att spänna musklerna.



Try JibJab Sendables® eCards today!
Cred: Soffan
Av cam - 5 november 2009 09:16

Ett utlåtande om filmen i tisdags:

Det var Bröllopsfotografen som stod på schemat. Den var okej. Bra men okej. Jag tror jag hade för stora förväntningar på filmen som inte kunde uppfyllas. Det går inte riktigt att säga fingret på vad det var som gjorde den OKEJ. Jag säger som så här, om ni tänkt se den: Hyr den istället. Det är ingen film man behöver se på bio.


Idag är det seminarieplugg som gäller. Vet inte riktigt var jag ska börja. Känns som att jag har väldigt mycket att göra de kommande dagarna, eller känns...det ÄR så. Det är plugg, städ, födelsedag- och farsdagsfirande (farsdag på söndag om ni kommer ihåg?) .

På tal om födelsedag, nu ska jag ringa och gratulera min lillkusin.


På tal om gratulera. Min lilla mami har fått jobb! Stort grattis till henne och jag kunde inte vara gladare för att det till slut löste sig!

Av cam - 3 november 2009 16:39

Har seriöst haft en riktigt tråkig dag. Har fått lite plugg gjort men fastnade så jag gav upp. Lika bra.

Men kvällen verkar bli riktigt najs i alla fall. Fika på Waynes och sedan bio.

Jag saknar att fika. Det gör jag aldrig längre. Mitt fikafolk har försvunnit. Det är så gött att sitta på ett fik och fördriva två timmar på bara snack. Jag saknar det. När jag är hemma i Ludvika så spenderar jag hela min vistelse på stamfiket. Här är det inte riktigt så.... Jag vill fika! Jag vill stå vid disken i en kvart och välja vad jag ska ha, för att sedan dricka kopp efter kopp och diskutera meningslösa saker.

Jag vill fika!

Av cam - 2 november 2009 16:25

SOCIALT UMGÄNGE. Det är det min helg har bestått av. Från 18.00 på fredagen till 20.00 på söndag har jag varit själv i två timmar. Jag klagar inte, det har varit underbart roligt.


Fredagen bestod av en MASSA hockeysnack och Borlängefolk. Det var Kåren som gällde för kvällen och jag gick dit och gjorde ett short appearance.


I lördags kom Sara och Sofie. Najs, har inte träffat dem på riktigt länge. Det blev mycket snack som hamnade under kategorin "Kommer du ihåg när...". Den kvällen började hemma hos mig, vidare till Pitchers och slutade på Maestro. Jag fick smeknamnet Helena, Soffan höll på att bryta nacken och Sara tog beslutet att låta sitt hår växa.


Söndagen bestod av lite bakishäng i soffan med tjejerna. Sofie tyckte vi var för tråkiga och somnade. Sedan bar det av ner på stan och lunch och efter det drog de hem. Jag gick upp till Emil för att kolla på fotboll och fick sen sällskap av Limpan. Efter det var det dags för veckobakning för mig och Cathrine. Min spis (inte mina cooking skills) förstörde kakan. Trots detta avnöjt jag, Cathrine, Markus och Limpan några bitar tillsammans med ett glas glögg.


Sommarkaka och glögg, det var melodin för söndagen.


Efter helgen känner jag mig nu socialt utpumpad och försöker hitta krafter för att orka med veckan. Ny kurs, nya kurskamrater..på med leéndet bara.


På fredag har jag dock lovat att följa med och fira födelsdag sedan blir det häng med släkten hela helgen.



Ovido - Quiz & Flashcards