Alla inlägg den 24 november 2009

Av cam - 24 november 2009 16:39

Trots en relativ lugn helg så känner jag mig inte riktigt utvilad. Ögonen svider konstant och sänger skriker att jag ska komma och lägga mig.


Åkte buss hem från Borlänge i fredagsnatt och då slog det mig "varför gör jag inte det här oftare?". Det är faktiskt riktigt underhållande att åka nattbuss mellan Borlänge-Falun, så länge det inte är apfulla människor som skriker och spyr that is. Denna gång pratade jag med en kille utklädd som en mjölk-karton. Identiteskris på hög nivå då han inte visste om han var mellan-eller fetmjölk.

Trots detta så kan inget slå den senaste gången jag åkte nattbuss. Då var det liveunderhållning i form av ett dragspel, en ukelele och sång.


Imorgon är det onsdag och pengar! Det snackas om onsdagsöl. Det uppskattas. Det är trevligt. Att det även är 241 i baren gör saken inte sämre. Vi får väl se, mycket hinner hända. 


Dagens föreläsning var som alla andra till skillnad från att vi faktiskt orkade stanna kvar hela föreläsningen. Det har inte hänt många gånger. Eric var kaxig innan. "Men vaddå det är inte så jobbigt". Vem var det som stack efter 45 min då? Jo Eric.

Jag fördrev föreläsningen med att skriva en shoppinglista, det är viktigt att vara förberedd när the money kommer imorgon. Fredrik och Therese var dagens stavningspoliser.

Fredrik försökte sig på, vad jag kallar för att göra en "tessan" det vill säga; messa under föreläsningen till någon som sitter i rummet för att prova om personen i fråga har på telefonen. Har personen på telefonen plus ljudet kan detta leda till att det blir något pinsamt. Jaa vad gör man inte när man har tråkigt. Camilla blev offret. Meen...smart som jag alltid är så var ljudet avstängt, så hans lilla "har du på telefonen?" var helt värdelöst och skämtet gick inte hem.


Hade en viktig uppgift idag. Att prata med Helen. Vilket jag gjorde. Nu känner jag mig ett steg närmare i alla fall. Dum är man som inte tänkt på detta förut.

Ovido - Quiz & Flashcards