Alla inlägg under mars 2009

Av cam - 2 mars 2009 18:09

Ja men ge mig fredag. NU. Det är måndag. Och jag är redan trött på den här veckan.

Mitt bra humör är på väg utför tror jag. Det höll i sig i någon vecka tror jag. Med mitt bra humör som försvinner tror jag att även Nya Camilla kommer försvinna (sorry Sara). Det höll i sig några vecka så jag får vara nöjd!


Men ge mig fredag! Ge mig dans och sköj.

Eller ge mig bara en kram.

Av cam - 2 mars 2009 09:39

Hörde hur det stannar en bil utanför mitt fönster. En minut senare kom det ett kuvert i mitt brevinkast. Utan frimärke, bara mitt namn och gatuadress.

Det står:


"Skriver för att ni har rätt att få veta Guds avsikter med människan och jorden... Vad är hans avsikt?

Innan vi svarar på den frågan bör vi först förstå att Gud är evig precis som tid och rum har varit.

Han är livets upphovsman. Psalm 90:2 Jes. 43:11

Han har även ett namn lika som vi har ett namn det finns i 2 Mos. 3:13-14 se även i fotnoten.

Namnet borgar för hans avsikt att jorden skall bebos. Jes. 45:18

Men innan måste det ske en förändring. Matt. 24:21,37.

Vi lever i de sista dagarna av en ond världsandning. 2:a trim 3:1-5.

Att den skall bort är också förutsagt genom Dan 2:44.

Emmy (?) lovar den samme Guden genom Jes. 65: 17, 21.

Frågan besvarades dels av församlingen och i den officiella Webbplatsen

www.watchtower.org

Varma hälsningar"

Är jag speciellt utvald eller har hela huset fått detta?

Av cam - 1 mars 2009 16:17

När jag stod och diskade kom jag att tänka på följande händelse:


Förra julen jobbade jag på Willys hemma i L-a. Där fanns det en liten stekpanna som är perfekt för att göra omelett i.

Dagen innan julafton sa jag till mamma att jag önskade mig en sådan.

På julafton jobbar jag och pappa ska hämta mig efter jobbet.

Helt plötsligt står pappa i min kassa, och ska betala just en sån stekpanna.

Han säger inget om den. Jag säger inget.

När det är dags att öppna julklapparna på kvällen visar det ju sig mycket riktigt att jag får en stekpanna.

Mamma säger: "Blev du inte förvånad? Du trodde inte att du skulle få någon va?"

Jag: "Joo för pappa kom och betalade den i min kassa idag."

Mamma vänder sig om till pappa och suckar: "Men Fille......"


Det är min lilla papi i ett nötskal, hehe.

Ovido - Quiz & Flashcards