Alla inlägg den 2 mars 2009

Av cam - 2 mars 2009 22:14

Du undrade vem jag brukade skylla på när jag var liten?

Jag är ensambarn. Inga syskon.

Min kusin är lika gammal som mig och bodde relativt nära mig fram till jag fyllde 7 och flyttade en mil längre in i skogen.


Jag ljög nog väldigt mycket kan jag tro. Mycket för att få uppmärksamhet.

Överdrev mina sjukdomar och vägrade ta medicin. Mamma hotade med att vi skulle åka till farbror doktorn.

Jag sa: "Ja då gör vi det."

Det gick så långt att vi flera gånger satt oss i bilen och åkte iväg. Mamma hotade mig gång på gång att jag skulle få stanna över natten.

Mitt svar: "Tar ni med er mina my little ponys när ni kommer imorgon?"

Jag fattade att de bluffade.


Jag hade en låtsaskompis (kanske var det han jag skyllde på?) som mina päron var tvugna att duka för.

Han hette Palo. Jobbade på ABB i Ludvika och bodde i Grängesberg.

På senare år har jag insett att detta var ganska creepy. För Palo måste varit ganska gammal.

Varför inte ha en låtsaskompis som var i min ålder?

Av cam - 2 mars 2009 19:33

Jag var liten. Under 6 år iallafall.

Det var jul. Och mamma hade en fin julduk på våran tv som hon tyckte om.

En dag hittade hon ett hål i ena kanten på duken. En urklippt fyrkant.

Hon går in till mig och frågar om det är jag som klippt i duken. Jag nekar (med en sax i handen). Till slut ser hon den lilla fyrkanten brevid mig.

Min förklaring var: "Men min barbie var tvungen att ha en brudslöja."


Mamma har sparat den duken som ett minne. Jag har inte sett den.

Förlåt mamma för att jag förstörde din duk.

Av cam - 2 mars 2009 19:29

Kom på att jag ska klippa mig imorgon

Eller okej...jag hade ställt en påminelse på mobilen som ringde nyss. Annars hade jag totalt glömt av det.

Så nu ska håret bort! Okej..så drastiska ska vi inte vara.

Men det var 14 månader sen sist. Så en del måste antaligen bort.

Mitt hår.....

Av cam - 2 mars 2009 18:09

Ja men ge mig fredag. NU. Det är måndag. Och jag är redan trött på den här veckan.

Mitt bra humör är på väg utför tror jag. Det höll i sig i någon vecka tror jag. Med mitt bra humör som försvinner tror jag att även Nya Camilla kommer försvinna (sorry Sara). Det höll i sig några vecka så jag får vara nöjd!


Men ge mig fredag! Ge mig dans och sköj.

Eller ge mig bara en kram.

Av cam - 2 mars 2009 09:39

Hörde hur det stannar en bil utanför mitt fönster. En minut senare kom det ett kuvert i mitt brevinkast. Utan frimärke, bara mitt namn och gatuadress.

Det står:


"Skriver för att ni har rätt att få veta Guds avsikter med människan och jorden... Vad är hans avsikt?

Innan vi svarar på den frågan bör vi först förstå att Gud är evig precis som tid och rum har varit.

Han är livets upphovsman. Psalm 90:2 Jes. 43:11

Han har även ett namn lika som vi har ett namn det finns i 2 Mos. 3:13-14 se även i fotnoten.

Namnet borgar för hans avsikt att jorden skall bebos. Jes. 45:18

Men innan måste det ske en förändring. Matt. 24:21,37.

Vi lever i de sista dagarna av en ond världsandning. 2:a trim 3:1-5.

Att den skall bort är också förutsagt genom Dan 2:44.

Emmy (?) lovar den samme Guden genom Jes. 65: 17, 21.

Frågan besvarades dels av församlingen och i den officiella Webbplatsen

www.watchtower.org

Varma hälsningar"

Är jag speciellt utvald eller har hela huset fått detta?

Ovido - Quiz & Flashcards