Alla inlägg den 24 mars 2008

Av cam - 24 mars 2008 15:02

Kom hem igår efter en 5-dagars visit i Sälen. Var så gött att komma dit. Åkte förra tisdagen. Hann med en fika på Waynes med Hanna innan det var dags att ta tåget mot Malung. Så himla najs var det. Vi hann uppdatera varandra vad som hänt i våra liv sedan vi senast hade en get together på tu man hand. Och det har hänt en hel del. Vi har ju sagt att vi ska ha en dejt i veckan. Denna vecka lär väl bli svår, två tentor. Men veckan efter ska det bli av. Det SKA.

Iallafall....tåg mot Malung för mig och Chris. Moster och kusin hoppade på tåget i Mockis. Första gången de träffade min Chris, men det gick bra. Moster M har inga problem med att prata så det flöt på haha. Plus att hon bondade med två killar bredvid henne som också skulle till Sälen. Väl uppe i Sälen slängdes Chris in i släkten. Mina päron och ytterligare en moster. Fast mami och papi har han ju redan träffat.

Onsdagen.... Chris, pappa och Ping var i backen hela dagen. Medans jag var på systemet, appo och gick en lång promenad. Göttans i solen var det. På kvällen var det mat, dryck och spel. Introducerade Christoffer här Pungen. Så nu kan han det också.

Ute afterski på fredagen... fast först Uppåt Väggen. Trodde min sista stund var kommen, frös som aldrig förr. Blåste och var sjukt kallt. Jag försökte göra mig varm genom att dricka lite. Chris var off pga. kylan och ville gå hem. Men väl uppe på afterskin kom han igång. En öl och en hamburgare och sedan var han som folk igen =). Och det blev ett riktg GO, som Moster M sa att x antal gånger. Hon blev då på G tillsammans med Linda Bengtzing. Moster L var lite off bara....inte så vi brukar se henne. Som jag sa, jag känner inte igen henne nykter :O Men annars var det najs, mintuu med varm choklad och en pojke som höll om en. Det kunde inte bli bättre. Något som dock kunde varit bättre var sängen. Vi är helt ledbrytna efter att ha legat och trängts i en 90 säng dessa dagar i Sälen. Att ligga längst in var döden. Vi turades om att ligga där varannan natt. Ont i ryggen och benen fick man. Så igår tyckte vi att det var värsta lyxen att ligga i min säng. Den är ju inte heller stor men vi har kommit fram till att vi inte vill ligga i en större säng, då blir det ju typ en meter emellan oss ju! :O

Igår bar det iväg till Hosjö direkt när vi kommit hem. Påskmiddag hemma hos familjen Engman. Kusin med familj och farmor var också där. Dessvärre är hela den släkten Mora-fans, så jag fick lida igenom en Mora-match på tvn. Tur att BRORSAN var där...han är iaf Leksing.  Alltid något.

Idag jobbar Chris....faktiskt bra. För då får han pengar och jag får plugg gjort!Tenta på onsdag..och jag vet redan nu att den kommer gå åt helvete. Den här externa redovisningen är inte min cup of tea. Försöker nöta in detta.

Hur som helst...summan av kardemumman....det har varit en braaa helg. Chris har träffat släkten. Och han trivdes, ha. Har fått ett utlåtande om att de var riktigt trevliga. Plus att han och min lillkusin fann varandra. I off-pisten. Vad släkten tyckte om Chris är en annan fråga.... HA.


Är det så svårt att dra iväg ett mess eller bara ge en förklaring att man inte vill ses? Och varför föreslå en dag man ska ses på om man sedan inte hör av sig eller svarar i telefon när den andra ringer? Min vän....det är bäst för han att han skärper till sig. Som jag sa, annars kommer jag ner till storstan och slår lite på honom!


Hoppas att få träffa Chris ikväll. Jobbar till 23. Men vem vet....han kanske dyker upp. Och då hoppas jag att han är nyrakad, är trött på den här ansikts-peelingen nu.


Mina sista ord:

Detta blev riktigt riktigt bra ju.....

Ovido - Quiz & Flashcards