Direktlänk till inlägg 23 september 2009

Grupparbete

Av cam - 23 september 2009 19:50

Jag kände på mig att det inte så skulle gå helt smärtfritt med grupparbetet idag. Okej, det är inget grupparbete som går smärtfritt. Det är alltid svårt att skriva grupparbeten, och allra helst då man inte känner varann och vet hur de andra funkar.

En tjej var sur och stressad. Stressad förstår jag. Vi måste vara klara imorgon och vi har knappt börjat. Men att vara sur....det går inget bättre för det.


Sak nr 1: Idag har vi till exempel tagit information till vårt arbete från WIKIPEDIA! Ja, Wikipedia är bra för man kan hitta allt. Men det är om man undrar över ett ord eller hänger upp sig på saker, som till exempel en viss australiensk serie (hm hmm). I alla fall. Vi kopierar in wikipedia texten i vårt arbete. Jag påpekar att vi inte får ha så. Den ena tjejen undrar varför och tittar på mig. Jag förklarar då att de inte gillar att man tar info från Wikipedia (vilket jag förstår) plus att det blir plagiat om man kopierar rakt av. Ändå förstår hon inte. Till slut ger jag upp och säger att okej vi lämnar det så här.


Sakn nr 2: Jag påpekar att det skulle vara effektivare att dela upp det och sitta vid varsin dator och skriva än att tre personer ska sitta vid samma dator och häcka. Helst då vi har dåligt om tid. En tjej håller med om det, inte den andra. Och det är då hon blir sur. Och det blir inte bättre när vi ska gå. Den ena tjejen skulle ha föreläsning i Falun och jag hade lovat att jag skulle hjälpa henne på bussen för hon skulle köpa kort. Då blir tjej nr 2 typ tyst och ser ut som sju svåra år. Jag kände dock att jag bara ville därifrån. Vi kom ingenstans. Det var värdelöst.


Nu har jag suttit hemma och letat material och kommit längre på en halvtimme än vad vi kom på två timmar idag.


Summan av kardemumman: JAG HATAR GRUPPARBETEN.


 
 
Hanna

Hanna

24 september 2009 10:37

Haha! Fy fan säger jag bara, jag lider med dig! Och det finns inga ord som kan beskriva hur lycklig jag är över att slippa sånt där!

http://hannahbannanah.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cam - 9 augusti 2011 14:19

Det som nu pågår i London är galet. Runt omkring där jag bor plundras och förstörs det. Efter jobbet igår bestämde jag och min kollega oss för att gå till lokala puben där hennes syster jobbar. Moa bor i Hackney och igår plundrades affären som ligg...

Av cam - 5 augusti 2011 23:58

När katten är borta dansar råttorna på bordet heter det ju, men i det här fallet är det snarare; när Natalia är borta passar Camilla och Lisa på att tjafsa. Små värdsliga saker som hushållskassan. Som vi enligt Lisa inte behöver ha. "För vi bor ju ba...

Av cam - 5 augusti 2011 19:17

Jag har hört att det finns folk som har tröttnat på att gå in på min blogg och för femtioelfte gången läsa rubriken "I had a beautiful night in London". Jag ska försöka bättra mig lite.   Vad har hänt sen sist? Som ni ser på inlägget så kan jag ä...

Av cam - 11 april 2011 12:58

Ytterligare en helt underbar helg i London. Som jag sa till Angelica igar: "Vi far sluta ha sadana har bra helger for vi kommer snart sluta uppskatta dom." Ska gora en san dar dryg sammanfattning av helgen igen, forstar om ni trottnar pa dessa lang...

Av cam - 8 april 2011 12:51

Jag tyckte intervjun gick bra maste jag saga. Jag var inte alls nervos... Kanske ar ett daligt tecken? Dock sa hon som intervjuade mig att de aven skulle intervjua internt, vilket genast gor att chansen kanns ganska liten. MEN, man ska aldrig saga al...

Ovido - Quiz & Flashcards