Alla inlägg den 29 september 2009

Av cam - 29 september 2009 18:57

Jag gjorde ett försök att städa. Det blev att jag dammade. Bytte sängkläder. Och plockade in lite rena kläder i garderoben. Betalade räkningar också. Efter det blev jag grymt deprimerad. Har aldrig betalat så mycket tror jag. Just nu är jag grymt grymt fattig. Ett tag trodde jag att jag skulle behöva ställa in maten på Pitchers med Carro och Elin på torsdag. Sedan kom jag på den briljanta idéen att göra MATLÅDOR. Nu vet jag att jag har mat hemma som är FÄRDIG och behöver inte bli lat och lägga pengar på onödig mat. Just nu känner jag mig faktiskt lite vuxen.


Nu sitter jag i soffan och har tänt massa ljus i lägenheten. Ljusen är till för att förtränga att det behövs städas mer. Mysfaktorn och det dunkla ljuset gör att jag inte ser mitt lortiga golv och jag känner mig nöööjd.

Ljus, Kent och lite bloggande gör att det känns som en bra kväll och ångesten inför morgondagens föreläsning blir inte lika stor.

Av cam - 29 september 2009 13:24

Nu är jag tillbaka i Falun efter en intensiv helg.

* Hockey - Leksand.

* Födelsedagsfirande - Västerås.

* Jobb - Ludvika.


Jag vet att jag har hundra saker framför mig men känner ändå att det var ganska kul att jobba igår. Tror jag ska ringa och säga att jag kan jobba söndag och måndag om de vill.


Tänkte att jag skulle vara lite effektiv idag. Städning borde stå på schemat. Jag blir så avundsjuk på de som kan hålla snyggt i sitt hem hela tiden. Jag har ingen ork till det. Jag tycker det är roligare med annat. Okej inte för att städning är kul, men det är inte prio ett direkt. Fatta vad gött det vore att komma hem till en städad lägenhet varje dag. Tänk om jag tog reda på saker på en gång istället för att bara sätta mig på rumpan och slappa. Gött det vore att slappa i en städad lägenhet. Och inte i en lägenhet med kläder och dammråttor över allt. Det enda stället jag sköter någorlunda är köket.

Jag borde anmälas till Rent hus, eller vad programmet på tv4 heter.

Okej..städning SKA stå på schemat idag. Nu är det bestämt.

Ovido - Quiz & Flashcards