Alla inlägg under juni 2010

Av cam - 22 juni 2010 13:30

Att flytta hem  (eller mellanlanda som jag kallar det) har sina för- och nackdelar.

Nackdel: Jag och mamma kompleterar inte varandra så bra.

Förlåt mamma för att jag hänger ut dig här meen..

Min ledvärk funkar inte så bra ihop med mammas klimakteriefas.

Jag måste ha varmt för att jag inte ska ha så ont i lederna och mamma måste ha kallt när hon får sina svallningar.

Får väl se om mamma får flytta ut till lekstugan snart.

Av cam - 22 juni 2010 11:51

Ska för ovanlighetens skulle bege mig in till civilisationen och Ludvika idag och då måste man ju vara fräsch, dvs jag var tvungen att duscha. Jag gick ut i pannrummet för att kolla g raderna på varmvattnet (vi eldar med med och därför är man inte alltid garanterad varmt vatten). 45 grader....det är typ ljummet, om ens det. Men måste man duscha så är det smällar man får ta. Som väntat var det kallt och jag kom inte ur duschen uppvärmd. Drog på mig badrocken och gick ut på verandan (Tessan: bron vill säga) för att värma mig i solen. Jag hann inte sitta där länge förrän en äcklig skalbaggeflygfä störtade mot mitt ben! Jag flög upp, och så även min morgonrock! Jag bjöd på en peep show så här på förmiddagen. Nu sitter jag inne och tänker sitta här till jag åker. Jag vill ju bli brun!

Av cam - 14 juni 2010 18:39

Igår såg jag en svensk film. Det händer inte ofta vill jag lova. Hyrfilm till och med. Vilket är ännu mer sällsynt. Jag försökte gå in i det med öppna ögon men var svårt. Hur som helst, när vi kollat klart säger mamma: "Behöver jag spola tillbaka den?". Det blev tyst.... Pappa skrattade till slut lite och jag lämnade rummet. Jag är inte helt säker på om det var skämt eller inte men effter två veckor här hemma så har jag lärt mig att hon mycket väl kunnat vara allvarlig.

Ovido - Quiz & Flashcards