Alla inlägg den 11 juli 2009

Av cam - 11 juli 2009 11:09

Så där ja. Då var man tillbaka på jobbet igen. En hel del nya ansikten, båda personal och kunder. Funkar bra hittills, om jag får säga det själv.

De kunder som känner igen mig, eller i alla fall påpekat det, är alkisar. Vilket intryck jag måste ha gjort på dem. De stannar och småpratar med mig. Säger att det var längesen de såg mig och frågar hur det är med mig. Vi har ett speciellt band.

 

Igår var det dock en alkis som inte var så glad att se mig. Jag snackade med en kollega igår om att jag skulle åka tillbaka till Falun efter jobbet. Då tittar alkisen på mig och säger: "Det skiter väl jag i." Jag fann mig inte. Visste inte vad jag skulle säga. Helt plötsligt kände jag mig inte så uppskattad längre.

Av cam - 11 juli 2009 10:15

Ibland förlorar man det som kallas förstånd.

Så var det för mig och Sara i måndags. Vi lullade runt på stan och gjorde några inköp (Jag är fortfarande grymt nöjd med skjortan). 

Sara föreslog att vi skulle gå in på Body shop. Jag hittade rea. Najs. So far so good.

Det är sedan allt blir svart.

Tjejen i kassan säger att de har ett medlemskap, som skulle ge oss massa förmåner. Hon rabblar upp att som välkomstpresent får vi sminkrådgivning, ta 3 betala för.Guuud så bra! 

Någonstans där i mitten säger hon att medlemsskapet kostar 100 kr. Något som vi mitt i allt "Du får det och det" glömmer av. Det enda vi hörde var vad vi fick och blev därför så exalterad så vi hörde inget annat. Summan av detta blir att Sara köper ett lip balm för 159 kr och jag en hudkräm för 232.

När vi går ut där ifrån säger jag till Sara att vi måste stanna och tänka över vad vi gjort. Efter en stunds ångest kommer vi fram till att vi kommer få tillbaka pengarna i alla fall, med tanke på sminkrådgivningen (som vi nu så klart måste utnyttja). Puh.

Allt är frid och fröjd till onsdagen. Då vi läser lite mer om detta. Det visar sig att det kostar 100 kr per år att vara medlem. Vi som trodde att det bara var en startavgift. Men icke. 

 

Lite ångest ligger kvar fortfarande.

Ovido - Quiz & Flashcards