Alla inlägg under januari 2008

Av cam - 29 januari 2008 10:39

Nu är det iallafall bestämt att det blir Sälen nästa torsdag - söndag. Får se vilka som hänger på. Jag längtar sjukt mycket. Har saknat alla men nästa vecka får jag träffa dom iallafall.


Snackas om ytterligare en spelkväll imorgon, med utgång. Vi får se hur det blir. Vore kul, vill ut och dansa. Blev inte så mycket dans i helgen. Håller tummarna.


Snart iväg till skolan. Extern redovisning. Jag och siffror går inte ihop. Men denna gång ska jag verkligen försöka lyssna lite, nu ska jag bli duktig. Ha!


Nu, fräscha.


Mina sista ord:

Don´t get your hopes up!

Av cam - 28 januari 2008 19:41

Ny vecka.


Min helg:

Utgång i lördags. Jag och Sara skulle ha en en theme song för kvällen. Jag försökte promota en låt som jag tyckte vi skulle ha, det gick inget bra. Kan vara för att jag hade tvingat henne att lyssna på den ett antal gånger under kvällen. Vet inte om vi fick någon alls!?

Ute var det bra, är inte ofta man får stå i kö för att komma in på Harrys.


I söndags diskuterade jag framtiden med Glidarn. Hans framtid. Haha. Vet inte vad vi kom fram till. Den såg inte ljus ut iaf, mohahaha. Men gav honom några tips iallafall.


Hockey i Björbo. Min kusin som spelade. Tyckte jag var duktig som följde med trots att jag var lite schleten. Måste passa på att säga grattis till min lill-kusin som tagit sig ett steg längre i TV-pucks uttagningen. Så grattis grattis. Kommer hålla mina tummar HÅRT.


Ska sluta säga saker eftersom att de blåses upp till enorma saker, när de inte ens är stora från början :S


Nu, tvättstuga.


Av cam - 26 januari 2008 11:10

Ikväll ska jag och Sara lyssna på bra musik och må bra.


Jag skulle ju börja med något nytt... vara positiv och bla bla bla, ni vet. Det höll på att skita sig igår. Varför fick JAG inget veta? Var jag inte värd att berätta det för? Nej...jag har det så mycket bättre utan dig. Får väl något corny sms innan det är dags för dig att lämna landet. Too little too late vaa.

Som tur var vaknade jag imorse och kände att jag kan släppa det där. Skiter i vilket. Jag har det bra nu.


Tidigare i veckan var jag så glad så jag trodde att något var fel. Var så gött att gå och lägga sig för jag längtade tills nästa dag. Shit, kände mig fan som Laura Ingals. Så vart finns ett fält som jag skrattandes kan skutta över? OBS, med betoning på SKUTTA.

Känslan sitter kvar...


Även om det är bra nu så vill jag ändå ta en paus. Från tankarna perhaps. Slippa bry mig. Sluta bry mig. Inte bry mig i sånt jag trodde att jag inte brydde mig om. Men uppenbarligen gjorde.

Av cam - 26 januari 2008 01:39

Braa kväll. Schysst musik. Insåg att "hell....det är ju den musiken man lyssnar på hemma."


Tatueringarna på halsen var inte att leka med.


Såg mig själv på dansgolvet. Det var inte en vacker syn


Började prata om pundarn. Och min vän konstaterade att "det är dom som har det roligast och gör det roligast för en själv". Jag kan inte annat än hålla med. Hade grymt kul då. Synd att det gått över en månad sen. Säger inte att jag inte skulle göra om det....nej nej. Skulle the oppertunity ges så....why not. Men tydligen väldigt osynlig.


Nu är det dags att sova. En dag imorgon också. Yes yes.


Mina sista ord:

 Fuck Asia.


Av cam - 17 januari 2008 15:19

Opponering idag..och ja, vad ska man säga? Var helt med på att man skulle få kritik, det är det ju det som det går ut på. Men satan..trodde inte att det skulle vara så mycket som det blev. Fripp och Nea mådde lite dåligt över att de var tvungna att kritisera oss. Men ääh det är ju det som är grejen. Fast det vi inte var beredda på var kritiken från läraren!! När vi snackade med läraren när vi hade handledning med henne så lät att så himla braaa, hon var supernöjd osv. Men till saken hör den att allt som hon sa var bra då hade hon tydligen ändrat sig om nu. Jag och Therese satt som två frågetecken! Vad hade hänt? Varför hade hon ändrat sig? Hon gav inget svar på det heller.

Jaha...så då blev det för oss att ändra mycket mer än vi trodde.

Opponeringen  plus den drömmen jag hade imorse, som gjorde att jag vaknade och inte kunde somna om, är INTE en bra kombi ska jag säga. Den där satans drömmen.......fick mig helt ur balans. På ett dåligt sätt. Försökte somna om och tränga bort den men det gick bara inte. Den etsade sig fast. Men det positiva bland allt negativt om opponeringen är att opponeringen lyckades slå bort drömmen.


De ringde nyss från Willys. Såå jag ska åka till Ludvika imorgon för att jobba. Då blir jag kvar över natten och tar tåget som går runt halv tolv tillbaka till Falun på lördag, skönt att komma tillbaka i tid. Det är bra för mig att få extra pengar. Det lär behövas kan jag tänka mig.


Jag har börjat att hallucinera tror jag. Tycker mig se JACKOR överallt! HA!


Tror jag har tvättid idag, ska ner och kolla nu så jag inte missar den. Sedan blir det promenad innan det blir för mörkt!


Tjaa

Av cam - 16 januari 2008 22:24

Trodde jag skulle till skolan idag...men så var tydligen inte fallet.

Så det blev en dag hemma med lite plugg, fika på stan, promenad, gott käk och plugg igen.


Oppositionsseminarium imorgon....känner mig stressad över det. Eller lite ångestladdad kanske är det rätta ordet. Första gången. Säkert därför. Helt ärligt så har jag inte koll på allt jag borde...som vanligt.


Ingen som vill göra samhället en tjänst och umgås med mig på lördag? Insåg precis att jag inte har något att göra. Känner mig lite rastlös just nu, helst efter att ha suttit hemma sen i söndags, och vill göra något. Träffas. Ha, patetiskt att jag måste skriva det här för att få någon att umgås med mig!


Nu är det dags för sängen. Upp tidigt imorgon!


Natti

Av cam - 15 januari 2008 22:56

Spenderade en del av kvällen med att städa och lyssna på musik som får det att skära i hjärtat på mig. Vissa skulle kalla det självplågeri. Och det gör jag också....ibland. Men ikväll var det så himla cleansing. Skönt att veta att man fortfarande kan känna vissa känslor. Både bra och dåliga.

Ikväll mådde jag fruktansvärt bra av det.  

Sedan lyssnade jag på en låt som passar in på en av mina vänner just nu, och kände helt plötsligt hur tårarna rann längs mina kinder. Även där av bra och dåliga saker.

"Jag vill bara kyssa dig på munnen....och säga tack för allt, innan jag går".

Vackert.


Härom kvällen när jag skulle sova så kände jag mig ensam. Sjukt ensam. Det bara kom över mig. Gjorde att jag inte kunde sova men till slut somnade jag och drömde sweet sweet dreams.


Nu ska jag sova. Ska bara gå av mitt pass som psykolog.


Av cam - 14 januari 2008 20:44

Detta skrev min lärare att vårt betyg på Pm:et skulle vara beroende av: "Det slutliga betyget kommer att vara beroende: 1) opponenternas kommentarer; 2) uppföljningsarbete enligt dessa kommentarer; 3) handledernas kommentarer (mina alltså)"

Okej! Måste säga att jag är ruggigt nervös vad hennes HANDLEDERS kommentarer kommer bli :S Shit, hur ska man kunna få någon nattsömn fram till torsdag!!


En timmes lång promenad med Sara idag. Det var gött. Men vi gick som två kärringar.Har ont i höften nu, lovar att jag kommer ha träningsvärk imorgon. Varför?  Ministeg och jag gick och krökte ihop mig. Varför? IS! Is överallt. Vi kunde inte gå våran vanliga runda för det verkar som att de valt att inte sanda vid Bojsen. Vi har gått sicksack för att undvika isen vilket var helt omöjligt.

  

Har ätit så jag mår illa. Har ju lovat mig att inte mer äta så mycket, så att ja blir att må illa. Men...det var ju så gott.....


Hang-ups... Dessa hang-ups.  I want to break free.


Det är lätt att vara efterklok sägs det. Är det verkligen det? Aa kanske. För egen del vet jag inte om jag är efterklok eller bara efter?

Ovido - Quiz & Flashcards