Direktlänk till inlägg 4 december 2007

SYNDAREN! See?

Av cam - 4 december 2007 21:18

Orkar egentligen inte blogga idag....men känner att jag är tvungen. Drog? Näee.... =)

Har inte så mycket att skriva om egentligen.


Övning idag...hjälp säger jag bara. Jag kan inte excel! Ska kämpa med den imorgon. Upp tidigt. På eftermiddagen kommer moster L. En vända på stan och lite käk på greken. Göttigt.


Pratade med Tessan idag...och efter det blev jag att tänka väldigt mycket på energitjuvar. What to do? Ja det finns ju den lätta utvägen och så finns det den lite svårare. Well well.


Pratat med Limpan också..... Mina trust issues kom på tal. Fan...jag känner mig komplex. Men samtidigt är jag inte det. Men när det kommer till det lilla problemet så är jag väldigt komplex. Måste verkligen ha bevis.... Suck. Krävande är jag kanske. Suck. Igen. Fast det kanske inte är så farligt som jag inbillar mig att det är? Hmmm....

Samtalet med honom fick mig att fundera mycket. Men hur som helst var det ett braa samtal. Kan vara bra att fundera ibland. (IBLAND?! Ha, vilket skämt). Tack vännen.


Jag har kommit på att jag måste gå en anger management kurs för min ilska och irritation på bussen. Sedan jag och Hanna började läsa olika inriktningar, vilket betyder att vi inte längre har synkade scheman, så är jag så sjukt irriterad när jag sitter på bussen. Jag är irriterad på ALLA:

* Sådana som inte kan snabba sig att gå på bussen när man står ute i regnet/snön och blir blöt.

* Sådana som kommer springades i sista sekunden så bussen måste stanna och öppna dörrarna

* Sådana som inte har busskort och måste betala. (Grrr)

* Sådana som bara kommer och sätter sig bredvid mig utan att fråga om det går bra!! (Tänk om jag väntar på någon?!)

* Sådana som ska gå över på övergångställena
* Sådana som inte kan gå av bussen tillräckligt snabbt

* Sådana som inte tillämpar den berömda kugghjulsprincipen när man ska gå på bussen och det är kö från tre olika håll (Det kan ju inte bara gälla bilar eller??)

* Busschaufförer som inte vet hur man laddar på ett busskort

* Tanter som ALLTID måste vara först i kön när man går på och så står de längst bak från början. Men det struntar de i. Skit samma om de skulle råka slå ner någon på vägen till dörren (Givetvis betalar de alltid med cash också).


Hur blev det här med att vara optimist då? HA! Jag börjar imorgon.


Sara kom igår. Kollade på S.O.S Trevligt. Och idag blev det Sällskapresan med M. Trevligt var det. Meeen måste erkänna att jag somnade ett tag. Var lite trött :O Men what a girl to do? Jag låg ju skönt.


Btw....fick kommenterat till mig att det heter "Försent ska SYNDAREN vakna" och inte "Försent ska SYNDAN vakna". Jag får skylla på att det måste vara något dialektalt eftersom jag bara hört min mamma säga SYNDAN. Men hey....är man från Dalarna så är man. Vi demolerar vissa ord och tar bort bokstäver. Änt´dä´så?


Usch har suttit alldeles för mycket framför datorn.


Ska lägga mig snart. Ont i magen.


Puss

 
 
Ingen bild

Tess

4 december 2007 23:12

jag ska byta nummer & bara ge ut det nya till dom typ tio i min bekantskapskrets som inte är energitjuvar.

nu ska jag sova & försöka komma på mer saker att störa mig på så jag inte ger mig in i nåt jag kommer få ångra! tror jag ska bygga på mina trust issues lite också så sover jag gott sen! moahahaha... (ska föreställa bittert skratt)

 
Ingen bild

Tess

4 december 2007 23:13

& för resten, jag säger syndarn.

 
Ingen bild

Hanna

5 december 2007 19:46

ååå, Camiiilla (sjunger på din låt), jag trodde bara det var jag som störde mig på precis ALLT och ALLA när jag åker buss nu för tiden :P jag håller med på varenda punkt :P det är verkligen synd om oss

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cam - 9 augusti 2011 14:19

Det som nu pågår i London är galet. Runt omkring där jag bor plundras och förstörs det. Efter jobbet igår bestämde jag och min kollega oss för att gå till lokala puben där hennes syster jobbar. Moa bor i Hackney och igår plundrades affären som ligg...

Av cam - 5 augusti 2011 23:58

När katten är borta dansar råttorna på bordet heter det ju, men i det här fallet är det snarare; när Natalia är borta passar Camilla och Lisa på att tjafsa. Små värdsliga saker som hushållskassan. Som vi enligt Lisa inte behöver ha. "För vi bor ju ba...

Av cam - 5 augusti 2011 19:17

Jag har hört att det finns folk som har tröttnat på att gå in på min blogg och för femtioelfte gången läsa rubriken "I had a beautiful night in London". Jag ska försöka bättra mig lite.   Vad har hänt sen sist? Som ni ser på inlägget så kan jag ä...

Av cam - 11 april 2011 12:58

Ytterligare en helt underbar helg i London. Som jag sa till Angelica igar: "Vi far sluta ha sadana har bra helger for vi kommer snart sluta uppskatta dom." Ska gora en san dar dryg sammanfattning av helgen igen, forstar om ni trottnar pa dessa lang...

Av cam - 8 april 2011 12:51

Jag tyckte intervjun gick bra maste jag saga. Jag var inte alls nervos... Kanske ar ett daligt tecken? Dock sa hon som intervjuade mig att de aven skulle intervjua internt, vilket genast gor att chansen kanns ganska liten. MEN, man ska aldrig saga al...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards