Alla inlägg under december 2007

Av cam - 31 december 2007 13:58

Jaha..... Jag och Miss Miserabel snackade för ett tag sen om hur vårt snack gått för ett år sedan. "Det HÄR året så...." bla bla bla. Vi utvärderade hur det hade gått och insåg att vi inte kommit så mycket längre än utan att det faktiskt har stannat vid att vara snack.

Det senaste halvåret har varit sjukt intensivt för mig... Jag skulle engagera mig i mig själv....vilket inte blivit så mycket av. Har varit ett högt tempo med ingen paus.

Kanske skulle försöka med det nu när den nya terminen börjar istället? Jag tror att jag skulle behöva det.


Blir typ 4-6 st kompisar till mig som kommer ut till Björsjö ikväll och käkar mat, sällskapsdricker lite, snackar och spelar spel. Ingen som orkar göra så mycket mer faktiskt. Man vill ha det lugnaste alternativet typ hehe.


Nu ska jag slänga mig i soffan och kolla på lite hockey och sedan är det dags att städa lite och börja med pajen. Blev fler än vad vi tänkt, hoppas den räcker.


Puss

Av cam - 27 december 2007 18:30

Har varit lite mycket nu. Jobb, julfirande och vänner.


Julafton var mycket mycket trevlig. Spel med släkten. Och det var släkten när de är som bäst. "Stigbygeln? Jaaa....den sitter ju iallafall i hälen eller knäet!" "OLIV OLIV OLIV". Kom inte hem förrän halv 3 och jag som brukar somna före tolv på julafton.


Juldagen.... Var meningen att jag skulle jobba till 21.15 och sen åka hem. Men sedan skickar kära Jojjo ett mess "Cääm....vad är planen?". Camilla börjar bli sugen. Sedan kommer Karro och Leo in på Willys och säger att folk ska umgås hos Karros mamma. Självklart åker jag dit. Lite vin, mat och på med kläderna. Jag och Anna hamnar på Grand!! Katta! Jag skulle ju inte ut och ABSOLUT inte på Grand. Men det var ju najs tänkte vi...ingen kö. Och jag fattar varför...inget folk....jag kände 4. Bl.a min gamla granne Kalle från back in the days. Vi återupplevde massa minnen från när vi var små.


Annandagen..... Mellandagsshopping på Kuppen. Efter 20 min hade jag gjort av med 1000 kronor. Hann gå in i en affär och sedan var typ alla pengar slut. (Och jag som inte ens betalt mina räkningar än....ops...).

På kvällen träffade jag någon som jag inte träffat på länge... Det var jobbigt. Blev lite ledsen, men försökte förklara mellan tårarna att jag mår faktiskt bra ...hehe. Jag och gråta....går hand i hand. Gråter åt ALLT =).

Såg lite film...det var trevligt. Men nu ska jag lämna detta. Yes yes.


Idag har jag pluggat med Therese, kommit igång med vårt PM och sedan häng på Engel i 3 timmar med vännerna. Gött att få sitta och tjöta och skratta med dem, det händer inte varje dag.

Men på lördag styr vi alla kosan mot Falun för en utgång tillsammans. Inte så många av oss som vill gå ut i Ludvika, så då löser vi det genom att åka upp till Falun och festa.


Nyår......vet inte..... Är jättetråkig. Känner att jag inte orkar göra något. Meen det ändrar sig väl ju närmare det kommer. Fast i och för sig så är det ju snart.


Nu är jag hungrig. Lyx att vara hemma så mamma gör maten hehe.


Puss

Av cam - 23 december 2007 18:14

Nu har man gjort 3 dagar på Willys. Allt är som det var på Hemköp, i princip. Går bra....har haft två sura kunder som skällt...men då ler jag bara och säger "Ja du får ha en trevlig jul du också". Inget mer man kan säga om de skäller på onödigt.


Julmat med mamma och pappa idag. Skinkan ska smakas. Gött. Och granen ska kläs. Jag ska slå in lite julklappar. Måste göra det idag. Jag sitter alltid och stressar med det på julafton när man kommer från jobbet. Jobbar ju imorgon också så då måste jag få arslet ur vagnen och göra det idag.

Är helt slut.... jag fattar inte vart allt folk kommer ifrån. Hur mycket som helst. Jag har fått gå på golvet i 45 min idag, resten har jag suttit i kassan. När jag gick på golvet hann jag plocka upp massa tuggummin och gå bort med korgarna FYRA gånger. Hann säga TIO gånger att "Nej tyvärr, alla chokladaskar är slut", och FYRA "Julgransfötter? Uppe på torget vid charken!". Favoriten iidag är "Nej tyvärr, ugnsfoliet är slut."

 Är tomt på Willys utan mina pojkar. Men men...de är uppe och lever loppan i Sälen och har det bättre. Och Anna är inte heller kvar verkar det som. Har inte sett till henne iaf.


Imorgon blir det julfirande hos Söderqvist. Trevligt. Känns som att det var evigheter sen vi var där. Och det var det nog. Det var nog då Ingan skar sig när han stack ett finger genom ett gravljus och Johan kom på natten och spelade sällskapsspel med min släkt. Det var tider.


Nu ska jag hjälpa till med käket!


Puss

Av cam - 20 december 2007 22:03

Nu kan jag sova gott.

Har precis sett på Magnus Betnér på femman. Känner mig så lycklig. Känns skönt att veta att det inte bara är delar av vår OBS-klass som är så bittra =). Så nu har jag fått skratta och ska strax lägga mig. Första dagen på Willys imorgon. Ska bli gött att få jobba lite. Jag gillar att jobba julen. Det är faktiskt den enda högtiden då folk är TREVLIGA när de kommer och handlar, då de inte är stressade. Eller joo stressade är de väl men de är ändå riktigt trevliga och på bra humör. Ska vara på jobbet strax före halv 8, ska få lite Willyskläder. Kommer väl få en XXXL-tröja och XS-byxor eftersom att brukar alltid vara sånt som finns kvar när jag kommer. Jag ser ju så himla snygg ut då haha.


Ska lägga mig och kolla på film nu.


Puss

Av cam - 19 december 2007 21:59

Skulle man slå upp ordet PATETISK i ordlistan skulle man hitta en bild på Camilla.


Så de så!

Av cam - 19 december 2007 11:43

Igår ringde min chef som hade hade på Hemköp innan det blev Willys. Han fick andra uppdrag inom Hemköp och är just nu uppe på Hemköp City i Ludvika och hjälper till. Han rinde och frågade mig om jag ville jobba där under jul......... Jag mådde så dåligt när jag sa att jag skulle jobba på Willys..... Fick sjukt dåligt samvete. Det är ändå hans förtjänst att jag började jobba på Hemköp överhuvudtaget. Och jag har alltid fått många tider av honom. Men nej....nu ska jag jobba på det stället som inte han fick vara kvar på. Och så ringer han och frågar om jag vill jobba. Chefen på City hade frågat honom om han visste någon som kunde jobba under jul och då tänkte han på mig sa han. Jag sa gång på gång att jag uppskattade att han tänkt på mig och hade givetvis jobbat om jag inte redan fått tider på Willys. Han förstod ju det och sa "Jaa vi kanske stöter på varandra under jul då". Jag mådde faktiskt dåligt efter att jag pratat med honom.... Nu får ni tycka vad ni vill om mig :) Men hey, jag har ett samvete hehe.

Har iallafall fått mer tider på Willys, så nu behöver jag inte vara bitter över att jag bara skulle få jobba julafton. Ska jobba fre-tis. Som det är nu. Vet ju att det kommer bli fler tider. Men måste ha tid att skriva PM med Therese i dagarna också.

Så nu jobbar jag juldagen till 21.15, vilket betyder att det inte blir någon utgång. Tror att jag tycker att det är rätt skönt....hade faktiskt inte sett fram emot att gå ut på juldagen. Tråk kanske. Men men... Har planerat med Therese att vi ska börja med PM-skrivande på onsdagen, så vi kommer igång.


Tentaplugget går åt helvete. Så nu sitter jag och funderar på hur jag ska göra egentligen.... Väntar bara på att någon ska komma och säga till mig "Så här ska du göra Camilla". Okej...och så gör jag så. Men vet ju att det inte är så det funkar.


Mår inget bra nu...det är något konstigt med mig. Mår illa och är konstant trött. Jag ligger hela tiden. Detta kanske gör att jag har svårt att förmå mig att le och att jag känner mig avtrubbad.


Det jag har att se framemot nu är utgång den 29 här i Falun. Jag och Sara bestämde oss för att åka upp till Falun och gå ut nästa lördag. Vet inte om det kommer vara så mycket folk ute men antagligen. Är nästan jämt det här. Och sen kan det bero på att varken jag eller hon har något att göra på nyår, så då tar vi juldagen+nyår och festar till det den 29. Så kan man ju också göra. Är det någon som är sugen på att hänga på? =) Hör av er! Jag och Sara har sovplats!

Då ska vi gå efter det mottot vi hade i lördags: Inget sex, knark eler tjejhångel. HA. Låter som att vi brukar ha svårt att hålla oss ifrån det, men så är inte fallet. Fast det kanske lät som en helt okej kväll? =) Fast denna lördag utan kaos (även om jag missade det sist). Plus att vi ska börja dokumentera hur kvällen slutade, som jag gjorde i lördags haha.


Snackade nyss med Tessan...och efter en bra bit in i samtalet säger hon: "Varför började vi prata om det här???". Så sant. Vi blev irriterade, som vanligt, och all fokus från pluggandet kom bort. Så jag försökte berätta en rolig historia för att vi skulle glömma allt det negativa och all skit. Tror inte det lyckades, för sen kom vi in på vad som är fel med oss. Eller är det alla andra hundra som det är fel på? HAHA. I know, been there before. Vi slutar alltid i den änden. Tur att vi får en break nu när det är looov =)


Nu måste jag få i mig något att äta.


Puss

Av cam - 18 december 2007 18:52

......på att blogga. Vet inte vad som hänt. Det var en vecka sen nu ungefär tror jag?


Utgång i onsdags. Vi kom ut sent. Och hårt blev det, för jag mådde inte bra dagen efter ska jag säga.

(Varför kan inte folk bete sig normalt?)
Sedan var det Kåren på torsdagen, men jag var inte på Kåren länge. Jag hade inte kul...men det kan bero på att jag var så schleten sen onsdagen. Så Kenny kom och hämtade mig i Borlänge, snäll som han är.


Ensamkväll med massa funderingar i fredags. Jag tror att jag behövde det.


Lördagen var det ju som sagt singstar kväll hos Bojsen-Hanna. Jag behöver ju inte kommentera min insats. Hmmm.

Vi spelade öl-spel....och sorry Limpan, men segare människa att fatta har jag aldrig varit med om. Meen det kan ju bero på promillehalten i hans kropp =)

Kom ut på krogen vid tolv, efter en taxiresa jag inte kommer ihåg. Varför glömmer jag alltid taxiresorna??? Jag vaknar alltid upp dagen efter och undrar hur vi tog oss ner på stan. Suck, det är illa.

Krogen var intensiv. Dans, dricka och flänga runt. Träffade på kusinen i vimmlet, hon var där med jobbet på julbord. Men tappade bort henne. Och Hanna. Och Sara. Och Limpan. Och Emil. Men det tillhör vanligheten... att ja försvinner på krogen och går ensam. Eller ensam och ensam.. man hittar alltid folk att hänga med, det är ju samtidigt lite kul. HA. Träffar nytt folk ju.

Söndagen var lugn...sov lääääänge. Gött. Det behövde jag.


Nu är plugg det enda som existerar fram till torsdag, sedan kommer min pappa och hämtar mig.

Har inte köpt en enda julklapp. Måste stanna på stan efter tentan på torsdag och köpa alla. Tentan ja....jaa just ja; JAG KOMMER INTE KLARA DEN. Det finns inte en chans. Vilket känns skit....men men...jag har varit sjuk två gånger under dena kurs och missat mycket. Det gör att jag tappar sugen och ambitionen är lååååg.


Nu, mat!


Puss

Av cam - 18 december 2007 18:12

Vår underbara singstar kväll i lördags.

Fler sådana efterlyses tack!



Ovido - Quiz & Flashcards